Firma ZF słynie z produkcji automatycznych skrzyń biegów w układzie klasycznym. Przekładnia 8HP weszła na rynek kilka lat temu i jest coraz bardziej znana na rynku warsztatowym. Film pokazuje zasadę jej działania.
Przekładnie ośmiobiegowe ZF od momentu rynkowego debiutu trafiały do samochodów klasy premium. Ze względu na duży import kilkuletnich samochodów, po Polsce jeździ coraz więcej aut wyposażonych w tę przekładnię.
Komfort jazdy i oszczędnośc paliwa oferowane przez tę skrzynię idą w parze z zastosowaniem wielu podzespołów, które potencjalnie mogą ulegać zużyciu. Właśnie dlatego warsztaty zajmujące się obsługą skrzyń biegów, powinny zapoznać się z zasadą działania przekładni. Umożliwia to poniższy film:
Nowsza od prezentowanej na filmie wersja przekładni 8HP była pokazywana m.in. na polskich targach ProfiAuto. ZF na swoim stoisku zaprezentowało wówczas także skrzynię dziewięciobiegową, dostępną np. w Fiacie 500X. Specjaliści marki podkreślają jednak, że optymalne z konstrukcyjnego punktu widzenia byłoby zastosowanie dziesięciu biegów. Większa liczba raczej nie wchodzi w grę ze względu na konieczność instalowania zbyt dużej liczby elementów przełączających (sprzęgła, hamulce itp.).
Komentarze