Inżynierowie firmy Hengst we współpracy z konstruktorami nowego Bugatti opracowali zintegrowany moduł filtra oleju do najmocniejszej jednostki napędowej na świecie – 1500-konnego silnika Bugatti Chiron.
Unikalne rozwiązania filtracji oleju Hengst, które są seryjnie montowane fabrycznie w samochodach osobowych i użytkowych powstają w centrum badawczym firmy w Munster (Niemcy – północna Westfalia) . Ostatnio firma zaprezentowała rozwiązanie zastosowane w nowym Bugatti Chiron – zintegrowany moduł filtracji oleju umiejscowiony w górnej części miski olejowej.
Kompaktowy moduł ma ograniczoną do minimum wagę i wykorzystuje przestrzeń wokół silnika w optymalny sposób. Innowacyjność polega na wykonaniu z jednego odlewu konektora łączącego filtr oleju z chłodnicą. W związku z tym nie ma potrzeby montowania żadnych dodatkowych uchwytów mocujących potrzebnych do połączenia tych elementów, które są umiejscowione po przeciwległych stronach silnika.
Górna części miski olejowej wykonana za pomocą technologii odlewania ciśnieniowego aluminium łączy liczne funkcje silnikowe i pozwala w optymalny sposób wykorzystać istniejącą przestrzeń montażową.
Zaletą tego rozwiązania jest bezpieczne prowadzenie różnych strumieni płynów (oleju i wody) wewnątrz modułu. Dzięki temu można zrezygnować z czasochłonnego podłączania węży montażowych. A co ważne w nowoczesnych konstrukcjach, moduł ten zajmuje mniej miejsca niż poszczególne komponenty montowane osobno. Moduł zastosowany w Chiron gwarantuje optymalne smarowanie najwyżej położonych części silnika z unikalnym wkładem wymiennym filtra oleju serii ENERGETIC .
Komentarze