Textar poszerza ofertę klocków, tarcz i bębnów hamulcowych

19 kwietnia 2016, 13:34

Oferta marki Textar została poszerzona o nowe referencje klocków, tarcz i bębnów hamulcowych do samochodów osobowych i lekkich dostawczych.

Osiem nowych referencji uzupełniło ofertę klocków hamulcowych marki Textar przeznaczonych do przedniej osi m.in. Audi A6 (w tym kombi), Hyundaia i10, Forda Transita, Mercedesa Klasy E (W205) i Klasy S (W222) oraz Toyoty Land Cruiser. Ten sam komplet klocków na przód i tył pasuje do różnych modeli Forda (Fusion, Galaxy, Mondeo i S-Max) oraz Kii Cerato. Prawie wszystkie nowe pozycje wyposażone są w czujniki zużycia okładzin klocków.

Z kolei oferta tarcz hamulcowych została poszerzona o 24 pozycje. Wśród nich są zarówno tarcze na przednią, jak i tylną oś oraz pełne i wentylowane. Nowe referencje przeznaczone są m.in. do popularnych modeli samochodów osobowych (m.in. Fiat Croma, Mini One i Cooper, Renault Clio III, Grand Scenic/Scenic II), aut o sportowych osiągach (m.in. Abarth Punto Evo, Mercedes Klasa SL, Opel GT), terenówek (m.in. Mitsubishi L200 i Toyota Land Cruiser) oraz amerykańskich (m.in. Ford Windstar).

Oferta bębnów hamulcowych zyskała dwie nowe referencje, obie na tylną oś. Pierwsza przeznaczona jest do Hyundaia Accent II, druga do modeli Volkswagena – Beetle oraz Jetta/Vento IV.

Przy wątpliwościach dotyczących doboru referencji do konkretnego modelu samochodu można skorzystać z katalogu TecDoc lub multimedialnej aplikacji BrakeBook.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Ta marka jako pierwsza opracowała hamulce tarczowe
Ta marka jako pierwsza opracowała hamulce tarczowe

Choć na pierwszy rzut oka tarcza hamulcowa z lat 50. ubiegłego wieku i współczesna mogą wyglądać bardzo podobnie, to metalurgiczny wyścig producentów wciąż trwa. Textar wynalazcą hamulców tarczowych Pierwsza połowa XX wieku to czas hamulców bębnowych. Jednak rosnące osiągi aut i ich coraz większa masa sprawiły, że to sprawdzone rozwiązanie zaczęło być po prostu niewystarczające. […]

Tarcze TEXTAR do Citroena i Peugeota
Tarcze TEXTAR do Citroena i Peugeota

TEXTAR poszerzył swoją ofertę o tarcze hamulcowe do bliźniaczych modeli produkowanych przez Grupę PSA. Dwie nowe pozycje obejmują tarcze hamulcowe do przedniego zawieszenia w osobowych odmianach Citroena Jumper i Peugeota Boxer produkowanych od 7/2015. W obu przypadkach przeznaczone są do wersji wzmocnionej wyposażonej w – cieszący się dużą popularnością – silnik wysokoprężny 2.0 HDi o […]

Gdy klocek hamulcowy ściera się zbyt szybko…
Gdy klocek hamulcowy ściera się zbyt szybko…

Klocek hamulcowy musi się ścierać. Jednak, gdy dzieje się to zbyt szybko, świadczy to o błędzie – albo mechanika montującego klocki w samochodzie, albo użytkownika, który nadmiernie obciąża układ hamulcowy. Samochód średnio powinien pokonać kilkadziesiąt tysięcy kilometrów zanim grubość okładzin ciernych klocka hamulcowego spadnie do minimalnego poziomu, przy którym zalecana jest wymiana na nowy. „Średnio”, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!