Zespół BMW Motorsport zdobył mistrzostwo konstruktorów w tegorocznym finale wyścigów DTM. Zakończony sezon był pierwszym, w którym drużyny BMW stosowały olej silnikowy Shell Helix Ultra wytwarzany z gazu ziemnego.
Tytuł mistrza konstruktorów został przyznany BMW Motorsport już po raz trzeci od powrotu do kategorii w 2012 roku. W tym sezonie sukces osiągnięto po raz pierwszy przy wykorzystaniu dostosowanego do potrzeb wyścigów oleju silnikowego Shell Helix Ultra wytwarzanego z gazu ziemnego. W samochodach BMW M4 DTM zamontowano wysokowydajne silniki V8 o mocy 480 KM. Wszystkie były chronione olejem Shell Helix Ultra z Technologią Shell PurePlus.
Technologia Shell PurePlus to proces skraplania gazu ziemnego (GTL), w czasie którego powstaje krystalicznie czysta baza olejowa. Baza jest następnie wykorzystywana do produkcji oleju Shell Helix Ultra, zapewniającego jeszcze wyższy poziom oczyszczania i ochrony. Gotowy produkt zapewnia większą wydajność i wpływa na polepszenie osiągów silnika.
– „Nasz zespół ekspertów zajmujących się rozwojem olejów Shell Helix Ultra współpracuje z inżynierami BMW Motorsports od wielu miesięcy. W wysokiej temperaturze i przy dużym obciążeniu silnika samochodu wyścigowego DTM, odpowiedni olej silnikowy ma ogromne znaczenie. Jesteśmy dumni, że możemy być świadkami jak BMW M4 DTM znakomicie spisuje się na torze przy zastosowaniu naszego oleju silnikowego.” – komentuje dr Andrew Greenall, Kierownik Projektu Technicznego w zakresie Rozwoju Środków Smarnych dla Motorsports w Shell.
Oleje silnikowe Shell – marki Helix Ultra i Pennzoil Platinum – będą oferowane klientom Grupy BMW w ponad 140 krajach, m.in. w Chinach, Niemczech, Rosji, RPA, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii, USA oraz w Polsce.
Komentarze