Już wkrótce grupa BMW wprowadzi do swojej oferty 3-cylindrowe silniki diesla o pojemności 1500cm3. Firma Bosch Mahle Turbo System będzie dostawcą turbosprężarek na pierwszy montaż do tych jednostek. Turbosprężarka znajdzie zastosowanie w dwóch wersjach silnika, którego moc będzie wynosiła 70 lub 85 kW.
Nową turbosprężarkę wyposażono w zmienną geometrię łopat kierownicy turbiny (VGT) o zoptymalizowanym kształcie łopat. Jest sterowana elektrycznym siłownikiem, pozwalającym na szybką zmianę nastaw łopat przy zachowaniu małej histerezy układu. Układ napędu VGT zoptymalizowano również pod względem masy, a cięgno łączące wyposażono w tulejki wykonane ze specjalnego tworzywa sztucznego.
Ponadto turbosprężarka została wyposażona w pływające łożyska ślizgowe, dzięki którym uzyskano spadek strat tarcia, co w połączniu z zaawansowanym układem sterownia VGT pozwoliło na polepszenie reakcji silnika przy niskich prędkościach obrotowych oraz poszerzyło pole maksymalnego momentu obrotowego przy wyższych prędkościach obrotowych. Wirnik sprężarki wykonany w technologii obróbki skrawaniem z kutego materiału wykazuje wyższą wytrzymałość, co potwierdziły testy wytrzymałościowe, przeprowadzone przez firmę BMW. Wszystkie innowacyjne rozwiązania zaaplikowane w turbosprężarce oprócz poprawy parametrów pracy silnika i obniżenia zużycia paliwa pozwoliły na obniżenie poziomu hałasu generowanego przez urządzenie doładowujące.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Jack, 23 września 2015, 16:30 0 0
Jednak niemiecka jakość jest bezkonkurencyjna. Nic dziwnego, że właśnie Mahle będzie dostawcą turbosprężarek dla BMW.
Odpowiedz
Anonim, 28 września 2015, 22:17 0 0
A aso Bosch Service np. [Adres URL] będzie miało co naprawiać.
Odpowiedz