Przepływomierze Delphi

19 sierpnia 2015, 11:57

Przepływomierze Delphi to opatentowana technologia OE. Zostały przetestowane tak, by spełniać najwyższe wymagania i zapewnić dokładność sygnału.

Najlepsza wydajność i osiągi dzięki technologii opatentowanej przez Delphi

Delphi produkuje przepływomierze przeznaczone na pierwszy montaż od 1970 roku. Jako światowy lider posiada ponad 30 patentów w zakresie technologii detekcji i przetwarzania sygnału ilości przepływu powietrza, w tym zastrzeżoną konstrukcję układu kompensacji temperatury, z zastosowaniem najlepszej na świecie technologii T-Comp. Aktualnie Delphi dostarcza ponad 50 milionów przepływomierzy OE do około 500 modeli pojazdów.

Doświadczenie OE dla aftermarketu

Dlaczego warsztat miałby nie wybrać części Delphi? Dzięki przeprowadzanym testom i kalibracji zgodnej ze specyfikacjami OE, czujniki Delphi przeznaczone na rynek części zamiennych zapewniają
identyczne odczyty i sygnał wyjściowy, co przepływomierze OE. Dodatkowo wybierając Delphi warsztat zyskuje dostęp do oferty pokrywającej ponad 25 milionów pojazdów w Europie, diagnostyki na poziomie OE i specjalistycznych szkoleń wraz ze wsparciem technicznym. Zatem czego więcej można jeszcze oczekiwać?

Korzyści z wyboru Delphi.

  • Zastrzeżona konstrukcja układu kompensacji temperatury zapewnia znakomitą wydajność i osiągi w szerokim zakresie temperatur otoczenia.
  • Szybka reakcja na zmieniające się warunki pracy silnika – zazwyczaj mniej niż 15 milisekund, gwarancja reakcji na 90% zmian parametrów ilości przepływu powietrza.
  • Przetestowany przy pomocy najnowocześniejszej kryzy przepływu krytycznego, która zapisuje ponad 6000 punktów pomiarowych dla optymalnej i precyzyjnej kalibracji.
  • Testowany, by spełnić specyfikacje OE w tym:

– Stabilność sygnału (zakłócenia).

– Kompensację temperatury (pomiar temperatury masy przepływającego powietrza w zakresie temperatur od -30°C do 70°C).

  • Kompatybilność elektromagnetyczną.
  • Innowacyjny, podwójny element grzewczy zapewniający efektywną pracę, niższe zużycie paliwa i zmniejszoną emisję spalin.
  • Części tworzone wyłącznie z nowych elementów, nigdy nie regenerowanych – regenerowane przepływomierze są czyszczone i testowane, więc zanieczyszczenia mogą nie zostać usunięte całkowicie, skutkując nieprawidłowym odczytem jednostek ECU.
  • Dostępne dwie opcje zakupu: kompletny przepływomierz z czujnikiem, lub sam czujnik.
  • Zaawansowana diagnostyka DS z możliwością odczytu danych rzeczywistych z przepływomierza, i jeśli to konieczne, ponowna adaptacja.
  • Opcjonalny pakiet danych technicznych VTI zawiera schematy elektryczne, instrukcje diagnostyczne i umiejscowienie komponentów.
  • Dostęp do szkoleń, wsparcia technicznego i informacji online.

 

Czym jest przepływomierz powietrza?

Przepływomierz powietrza odpowiada za pomiar ilości powietrza dostarczanego do kanału dolotowego silnika i przekazanie tej informacji do ECU. Sygnał wyjściowy z czujnika przepływomierza jest wykorzystywany do precyzyjnego odmierzenia dawki wtryskiwanego paliwa, tworząc warunki dla spalania stechiometrycznego. Uzyskuje się w ten sposób obniżenie emisji spalin i oszczędność paliwa, bez negatywnego wpływu na osiągi silnika.

Czemu przepływomierze ulegają awarii?

Zanieczyszczenia są główną przyczyną uszkodzeń czujnika przepływomierza i konieczności jego wymiany. Wraz z powietrzem, kurz i inne drobne zanieczyszczenia dostają się do czujnika powodując jego stopniowe zabrudzenie i ostatecznie awarię. Kierowca może odczuć spadek mocy, nierówną pracę silnika na biegu jałowym, a nawet gaśnięcie silnika. Często pojawia się zwiększone zapotrzebowanie na paliwo.

Inne powszechne przyczyny awarii to:

  • Brak styku na złączach elektrycznych.
  • Uszkodzone elementy pomiarowe.
  • Uszkodzenia mechaniczne (wibracje, kolizja, itp..).
  • Przesunięcie elementu pomiarowego (poza kanał pomiarowy).

Objawy awarii.

  • Zapala się kontrolka silnika, albo powiadomienie o zbliżającym się przeglądzie.
  • Spadek, brak mocy podczas przyspieszania.
  • Niestabilna praca silnika na biegu jałowym i/lub wysokim.
  • Nadmierne wibracje podczas postoju.
  • Mimowolne, zauważalne zmiany obrotów silnika                                       

 

Rozwiązywanie problemów z przepływomierzem

Poniższe kroki powinny być wykonane w trakcie diagnostyki problemów z przepływomierzem:

  • Przeprowadź test czujnika MAF za pośrednictwem sterownika silnika. Jeśli błąd się pojawi, zostanie on zapisany przez sterownik i może być odczytany przy pomocy urządzenia diagnostycznego.
  • Sprawdź złącze czujnika – poprawne zamocowanie i kontakt.
  • Sprawdź przepływomierz pod kątem uszkodzenia mechanicznego.
  • Sprawdź elementy pomiarowe pod kątem uszkodzenia.
  • Sprawdź napięcie zasilające przy włączonym zapłonie (sprawdź połączenia na schemacie elektrycznym). Właściwa wartość napięcia 7,5-14V.
  • Sprawdź napięcie wyjściowe lub częstotliwość podczas pracy silnika (sprawdź połączenia na schemacie elektrycznym) Właściwa wartość 0-5V, 0-12.000 Hz.
  • Sprawdź przewody pomiędzy zdemontowanym złączem sterownika, a złączem czujnika (sprawdź połączenia na schemacie elektrycznym). Właściwa wartość: ok. 0 ohm.  

 

Dowiedz się więcej

Kolejne nowości w ofercie Delphi
Kolejne nowości w ofercie Delphi

Firma Delphi stale poszerza swoją ofertę handlową, aby utrzymać pozycję lidera na rynku części samochodowych. Potwierdzeniem tego faktu jest kolejne wprowadzenie nowych produktów do oferty Delphi. Od ostatniego wprowadzenia nowości, które miało miejsce w czerwcu tego roku (420 nowości), Delphi przygotowało 394 nowe produkty w grupie elementów zawieszenia, układów hamulcowych, elektroniki, czujników oraz klimatyzacji. Są […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Grub, 19 maja 2020, 0:02 0 0

Unikać przepływomierzy jak ognia. Kupiłem do Focusa mk2 1.6 tdci. Od samego początku silnik chodził jakby się miał rozlecieć. Błędów nie wywalało. Przemęczyłem się nieco ponad rok. W końcu kupiłem oryginał Pierburg. Był tańszy niż Delphi i w końcu mam spokój w samochodzie.

Odpowiedz