Oleje silnikowe z serii Top Tec otrzymały nowe kody na etykietach opakowań 1 i 5-litrowych. Butelki wprowadzane są na rynek sukcesywnie, przez ten czas obowiązywać będzie podwójna numeracja. Nowe kody nie wiążą się z żadnymi zmianami w składzie olejów, choć klika z nich otrzymało wyższe aprobaty producentów samochodów.
Rewers etykiety na opakowaniu kryje w sobie jeszcze jedną nowość. Otrzymała ona formę dwuwarstwowej naklejki, pomiędzy nimi zamieszczono szczegółowe informacje dotyczące stosowania danego oleju. Opisy dostępne są w 19 językach, w tym także po polsku.
– „Do tej pory w różnych krajach stosowane były dodatkowe naklejki, w których oryginalny tekst tłumaczony był na dany język. Nowa etykieta, w formie książeczki, jest uniwersalna i obowiązuje na terenie całej Europy” – mówi Rafał Kobza, starszy specjalista do. Szkoleń w firmie Liqui Moly Polska – „Zawarte na niej informacje eksploatacyjne przydatne są zarówno z punktu widzenia pracownika serwisu czy warsztatu, jak i użytkownika samochodu” – dodaje.
Gamę olejów silnikowych Top Tec tworzy obecnie 6 produktów. Wszystkie łączy wspólna cecha – mogą być stosowane w jednostkach wysokoprężnych wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF. O tym, do jakiego modelu przeznaczony jest dany olej, informuje aprobata producenta samochodu umieszczona na froncie butelki.
Przed zakupem oleju Liqui Moly można również skorzystać z pomocy „Katalogu doboru” umieszczonego na stronie internetowej www.liqui-moly.pl
olej | opakowanie | stary numer | nowy numer |
Top Tec 4100 5W-40 | 1 litr | 2682 | 9510 |
5 litrów | 2686 | 9511 | |
aprobaty | |||
ACEA A3/B4/C3; API SN/CF BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; MB 229.31 ; Porsche A40 ; VW 505.01 / 505 00 / 502 00 ;Fiat 9.55535-H2 ; Fiat 9.55535-M2 ; Fiat 9.55535-S2; Renault RN 0700 ; Renault RN 0710 | |||
Top Tec 4200 5W-30 | 1 litr | 2691 | 8972 |
5 litrów | 2693 | 8973 | |
aprobaty | |||
ACEA A3/B4/C3; API SN/CF; VW 504 00/507 00; MB 229.51; BMW-Longlife04; Porsche C30 | |||
Top Tec 4300 5W-30 | 1 litr | 3740 | 2323 |
5 litrów | 3741 | 2324 | |
aprobaty | |||
API SN/CF; ACEA A1/B1; A5/B5, C2 ; Fiat 9.55535-S1; Honda ; ILSAC GF-3 ; Peugeot Citroen (PSA) B 712290 ; Toyota ; Mazda | |||
Top Tec 4400 5W-30 | 1 litr | 3750 | 2319 |
5 litrów | 3751 | 2322 | |
aprobaty | |||
ACEA C4 ; Renault RN 0720; 229.51 | |||
Top Tec 4500 5W-30 | 1 litr | 3724 | 2317 |
5 litrów | 3729 | 2318 | |
aprobaty | |||
ACEA C1 ; Ford WSS-M2C 934-B, Jaso DL-1 Liqui Moly zaleca ten olej do samochodów marki: Mitsubishi ; Mazda | |||
Top Tec 4600 5W30 | 1 litr | 3755 | 2315 |
5 litrów | 3756 | 2316 | |
aprobaty | |||
ACEA A3/B4/C3 ; API SN/CF ; BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; GM Dexos 2 ; MB 229.31; MB 229.51; MB 229.52; VW 505.01 / 505 00 / 502 00; Opel GM-LL-A025/B025 |
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 23 lipca 2015, 18:14 0 0
Napisane jest że wymieniamy olej w silniku według tabeli producenta , a producent podaje nawet 40 tys kilometrów do następnej wymiany, czy aby to nie za duży dystans bez wymiany, rozumiem że oleje zostały zmodyfikowane i ulepszone do granic możliwości, ale według mnie nie wpłynie to dobrze na kondycję silnika, jest to robione przez producentów po to aby ich samochody miały mniejsze koszty eksploatacji, czy ktoś mi odpowie na to pytanie [LINK]
Odpowiedz