Marki Exide i Centra wraz z końcem 2014 r. wprowadziły nową gamę akumulatorów do pojazdów osobowych. Są to ulepszone technologicznie produkty, w tym akumulatory do pojazdów z systemem Start-Stop.
Wszystko miało swój początek w centrach badawczo-rozwojowych Exide Technologies, w których opracowano nowe technologie z myślą o samochodowym rynku wtórnym, bazując jednocześnie na doświadczeniach w tworzeniu akumulatorów dostarczanych na pierwsze wyposażenie producentom aut, jak: Citroën, Fiat, Toyota, Volkswagen Group, Volvo. Nowe produkty mają być wsparciem także dla nowoczesnych pojazdów wyposażonych w systemy Start-Stop i systemy rekuperacji. To ważne, ponieważ według prognoz w roku 2015 liczba samochodów z systemem Start-Stop na świecie ma przekroczyć 30 milionów. Oznacza to, że w ciągu kilku lat na technologii Start-Stop bazować będzie nawet 70 procent wszystkich nowo wyprodukowanych samochodów.
– „Dlatego też nowe akumulatory musiały odznaczać się ponadprzeciętną wydajnością, a dzięki nowym rozwiązaniom, takim jak technologia Carbon Boost oraz IV generacja akumulatorów AGM i EFB do pojazdów z systemem Start-Stop, nowe akumulatory marek Centra i Exide ładują się nawet o 1,5 raza szybciej oraz charakteryzują się lepszą wydajnością." – mówi Krzysztof Najder, Product Marketing Manager Exide Technologies S.A., właściciela marek Exide i Centra.
W najnowszych akumulatorach do pojazdów osobowych z gamy Exide Premium i Centra Futura zastosowano technologię Carbon Boost, początkowo tworzoną z myślą o akumulatorach AGM (ang. Absorbent Glass Mat) i EFB (ang. Enhanced Flooded Batteries) przeznaczonych dla pojazdów z systemem Start-Stop. Carbon Boost to rozwiązanie oparte na dodatkach węglowych, które optymalizują zdolność przyjmowania ładunku oraz czas ładowania akumulatora. Akumulatory Centra Futura i Exide Premium oparte na technologii Carbon Boost mogą być stosowane w nowoczesnych samochodach napędzanych dużymi, konwencjonalnymi silnikami i w autach z bogatym wyposażeniem elektrycznym, użytkowanych podczas codziennej miejskiej jazdy, która charakteryzuje się dużą ilością zatrzymań. Akumulatory oparte na technologii Carbon Boost sprawdzą się dobrze w warunkach zimowych, ponieważ posiadają 30% więcej mocy rozruchowej (w porównaniu ze standardowym akumulatorem) i są najbardziej zaawansowanymi konstrukcjami na rynku tradycyjnych akumulatorów.
– „W klasycznych akumulatorach, w wyniku rozładowywania akumulatora, nieprzewodzące cząsteczki siarczanów stopniowo pokrywają płyty ujemne, izolując je od elektrolitu. W takiej sytuacji duża ilość energii jest wykorzystywana na rozpuszczenie siarczanów, co obniża efektywność ładowania akumulatora. Wysoko powierzchniowy węgiel, zastosowany w akumulatorach z Carbon Boost, zapewnia doskonałe przewodnictwo. Dzięki temu siarczany rozpuszczają się znacznie szybciej. Technologia Carbon Boost sprawia, że akumulator ładuje się szybciej (do 1,5 raza), co prowadzi do wzrostu jego wydajności i wydłuża żywotność." – tłumaczy Krzysztof Najder.
W standardowych akumulatorach (Centra Plus, Centra Standard, Exide Excell, Exide Classic), przeznaczonych do niemal wszystkich pojazdów osobowych użytkowanych na co dzień (ze standardowym wyposażeniem), została użyta kratka 3DX, czyli wzmocniona siatka w kształcie rombu, która na stałe związuje masę aktywną, dzięki czemu akumulator zyskuje lepsze parametry elektryczne i dłuższą żywotność.
– „Bardzo dobra przyczepność masy aktywnej wydłuża żywotność akumulatora, dobrej jakości stopy maksymalizują jego wydajność, zaś lepsze przewodnictwo zwiększa ilość energii. Zastosowana kratka 3DX jest odporna na wibracje i korozję, charakteryzuje się doskonałą jakością dzięki zautomatyzowanemu procesowi produkcji przyjaznej środowisku naturalnemu." – dodaje Product Marketing Manager Exide Technologies S.A.
Opracowane przez Exide Technologies nowe akumulatory marki Exide i Centra z gam Star-Stop AGM oraz Start-Stop EFB (IV już generacji) wyróżnia nawet czterokrotnie dłuższa żywotność w pracy cyklicznej, do 20% większa moc rozruchowa i ponad trzykrotnie większa zdolność przyjmowania ładunku w porównaniu ze standardowymi akumulatorami. Ulepszona technologia AGM i EFB sprawiła, że najnowsza gama akumulatorów jest w pełni dostosowana do wprowadzanych w pojazdach nowoczesnych funkcji, takich jak: „żeglowanie” (czasowe wyłączanie silnika podczas jazdy ze stałą prędkością), rekuperacja energii w procesie hamowania i innych, których celem jest redukcja zużycia paliwa i emisji CO2.
– „Także samochody z tradycyjnym układem napędowym mogą być wyposażone w akumulatory Start-Stop AGM i EFB – pozwala to na wzrost ich wydajności i redukcję kosztów eksploatacyjnych. Efekty w szczególności można zaobserwować w pojazdach służb publicznych (radiowozy, karetki pogotowia ratunkowego), w bogato wyposażonych samochodach (zaawansowane rozwiązania elektryczne), a przede wszystkim w pojazdach używanych głównie w ruchu miejskim, takich jak taksówki, które wymagają akumulatorów o podwyższonej odporności na pracę cykliczną." – dodaje Najder.
Akumulatory Centra i Exide z nowej gamy są dostępne dla polskich kierowców w dobrych sklepach z akumulatorami oraz w warsztatach samochodowych. Rekomendowane punkty sprzedaży można znaleźć na stronie www.akumulator.pl.
Komentarze