Dzięki nowym rozwiązaniom jakie powstały w centrach badawczo-rozwojowych Exide Technologies, takim jak technologia Carbon Boost oraz IV generacja akumulatorów AGM i EFB do pojazdów z systemem Start-Stop, nowe akumulatory pod markami CENTRA i EXIDE będą ładować się nawet o 1,5 raza szybciej oraz będą miały zwiększoną wydajność.
Technologia Carbon Boost była początkowo tworzona z myślą o akumulatorach AGM i EFB przeznaczonych dla pojazdów z systemem Start&Stop. Dzięki badaniom i eksperymentom udało się opracować rozwiązanie oparte na unikalnych dodatkach węglowych, które zoptymalizowały zdolność przyjmowania ładunku oraz czas ładowania akumulatora. Exide kontynuował inwestycje technologiczne, dzięki którym – po raz pierwszy – technologię Carbon Boost będzie można zastosować także w tradycyjnych akumulatorach.
Akumulatory Centra Futura i Exide Premium z technologią Carbon Boost zostały zaprojektowane z myślą o najnowocześniejszych samochodach napędzanych dużymi, konwencjonalnymi silnikami, z bogatym wyposażeniem (w urządzenia pobierające energię elektryczną). Akumulatory z Carbon Boost sprawdzą się doskonale podczas codziennej miejskiej jazdy, którą charakteryzuje duża ilość zatrzymań, a także w warunkach niskich temperatur, których tradycyjnie można spodziewać w okresie zimy. Nowe akumulatory mają 30% więcej mocy rozruchowej i są najbardziej zaawansowanymi konstrukcjami na rynku tradycyjnych akumulatorów.
Wg statystyk ADAC najczęstszą przyczyną awarii samochodowych jest usterka akumulatora – wynikająca często z ich niewystarczającego naładowania. Technologia Carbon Boost sprawia, że akumulator jest szybko doładowany, co prowadzi do wzrostu jego wydajności, niezawodności działania, a w konsekwencji wydłużenia żywotności.
Pojazdy z systemem Start-Stop już dziś stanowią 15% rynku samochodowego w Europie, a w ciągu najbliższych 5 lat wskaźnik ten wzrośnie do 50%. W pojazdach z systemem Start-Stop mogą być używane wyłącznie specjalnie zaprojektowane akumulatory, co jest przyczyną szybkich zmian w branży akumulatorowej.
Exide w 2004 roku opracował pierwszą technologię (AGM), odpowiadającą wymaganiom stawianym przez producentów pojazdów z systemem Start-Stop, a w 2008 roku stworzył akumulatory EFB.
Opracowane właśnie przez Exide Technologies nowe akumulatory AGM (ang. Absorbent Glass Mat), IV już generacji, będzie wyróżniała czterokrotnie dłuższa żywotność w pracy cyklicznej, o 20% większa moc i ponad trzykrotnie większa zdolność przyjmowania ładunku w porównaniu ze standardowymi akumulatorami. Analogicznie imponujące parametry będą cechowały odnowioną serię akumulatorów EFB (ang. Enhanced Flooded Batteries).
Ewolucja technologii AGM i EFB sprawiła, że najnowsza gama akumulatorów jest w pełni dostosowana do wprowadzanych w pojazdach nowoczesnych funkcji takich, jak tzw. „żeglowanie” polegającym na czasowym wyłączaniu silnika podczas jazdy ze stałą prędkością, rekuperacji energii w procesie hamowania i innych rozwiązań, których celem jest redukcjazużycia paliwa i emisji CO2.
Także samochody z tradycyjnym układem napędowym mogą być wyposażone w akumulatory AGM i EFB – pozwala to na wzrost ich wydajności i redukcję kosztów eksploatacyjnych. Efekty te w szczególności można zaobserwować w pojazdach służb publicznych (radiowozy, karetki pogotowia ratunkowego), w bogato wyposażonych samochodach, a także w sytuacjach, w których akumulator jest narażony na działanie niekorzystnych warunków.
Exide zaprezentował nowe linie akumulatorów dla pojazdów osobowych na wrześniowych targach Automechnika we Frankfurcie. Produkt będzie dostępny dla polskich kierowców w dobrych sklepach z akumulatorami oraz warsztatach samochodowych na przełomie listopada/grudnia br.
Komentarze