Czas gna do przodu, wszystko się zmienia, a my zwykle nie mamy czasu, by zatrzymać się i spojrzeć wstecz. Zanim zakończy się okres świąteczny i świat ponownie przyspieszy, proponujemy małą wycieczkę w przeszłość. Pierwszy news na portalu MotoFocus.pl ukazał się w 2003 r. Od tamtej pory wiele zmieniło się nie tylko w Internecie, ale także na polskim rynku motoryzacyjnym.
Pierwsze i aktualne logo MotoFocus.pl
Czego dotyczył pierwszy news opublikowany na MotoFocus.pl?
Była to krótka informacja na temat nowej filii, założonej przez dobrze wówczas prosperującą, firmę Fota SA. Filia mieściła się w Koszalinie, a jej start zbiegł się z wprowadzeniem do oferty dystrybutora napinaczy paska marki Ruville.
Jak wyglądał MotoFocus.pl na początku?
Pierwsza szata graficzna MotoFocusa była dość prosta. Skoncentrowaliśmy się przede wszystkim na warstwie informacyjnej, by długo pobierające się grafiki nie spowalniały strony. Prędkość internetu większości polskich internautów nie była powalająca. Szybko wprowadziliśmy intuicyjny, na miarę możliwości, układ tematów i nowe kategorie. Nasz dział badań tworzył pierwsze raporty na temat rynku.
Od początku istnienia, wysyłamy subskrybentom cotygodniową dawkę informacji – czyli newsletter. Koncepcja okazała się skuteczna. Dziś każdy nasz newsletter odbiera ponad 32 tysiące ludzi.
Powyższy newsletter zwracał uwagę na szybki rozwój naszego działu Praca. Nieprzerwanie jest on najlepszym miejscem do poszukiwania pracowników (i zatrudnienia) w naszej branży. Dział Praca ruszył w marcu 2004 roku. Najważniejszą informacją opublikowaną w tamtym okresie był fakt upadku Confexu.
W 2005 roku przeprowadziliśmy m.in. badanie rynku łożysk. Wciąż informowaliśmy o roszerzającej się ofercie Elit… 14 września 2005 r. odbyło się Pierwsze Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych SDCM (dziś Dystrybutorów i Producentów).
Rok później ożywiliśmy szatę graficzną naszych mailingów. Zaczęliśmy też publikować filmy, dostarczane przez producentów części. W sondażu wybieraliśmy najlepszą markę wycieraczek. Wygrało Valeo.
W 2006 r. Fota SA weszła na giełdę papierów wartościowych. Rok później rynkiem motoryzacyjnym wstrząsnęło przejęcie przez Inter Cars innego dużego dystrybutora części – JC Auto. Przychody największych firm na rynku niezależnym wyniosły łącznie 3,5 miliarda zł. W 2013 r. było to ponad 10,2 miliarda.
W 2007 r. przewidywaliśmy już, że czeski dystrybutor części – Elit – wycofa się z naszego rynku. W tym samym roku Sejm przyjął Klauzulę Napraw, co otworzyło wielu polskim firmom z niezależnego sektora motoryzacyjnego drogę do rozwoju.
Na polskim aftermarkecie funkcjonowało coraz więcej firm. Kolejne z nich stopniowo doceniały wartość i siłę komunikacji internetowej. My z kolei dość szybko doceniliśmy możliwości mediów społecznościowych. Jeszcze w 2010 roku założyliśmy profil MotoFocus.pl na Facebooku. Do dziś zgromadziliśmy tam ponad 1 200 fanów – prawdziwych użytkowników portalu, co dziś niestety nie zawsze jest oczywiste.
Rozpoczęliśmy starania, których celem było stworzenie odpowiedniej szaty graficznej portalu – tak, by móc pomieścić w nim wiele informacji, a jednocześnie zachować intuicyjność obsługi. Zmiany wprowadzane były stopniowo, by nie zniechęcić Czytelników nagłą rewolucją. Od 2012 r. znacznie rozbudowaliśmy kilka działów, m.in. Wywiady z przedstawicielami branży oraz Wiadomości Rynkowe. W 2013 roku świętowaliśmy dziesięciolecie.
Rok 2012
Rok 2013
Rok 2014 to dość znaczna zmiana layoutu. Teraz nasz portal można łatwo i wygodnie przeglądać na urządzeniach mobilnych: tabletach i smartfonach. Dodaliśmy też główny slider, w którym wyróżniamy najważniejsze informacje z branży w danym okresie.
Dziękujemy wszystkim, którzy są z nami od początku, jak i tym, którzy dołączyli później. Śledźcie nas na bieżąco, wybaczajcie ewentualne błędy i nie wahajcie się wyrażać swojej opinii w komentarzach. Przed nami i Wami kolejny rok i kolejne wyzwania. Wszystkiego najlepszego na ten czas.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 7 stycznia 2015, 7:44 0 0
Gratuluje . Tylko szkoda że obecny szablon jest mało czytelny :)
Odpowiedz