Continental zaprezentował wyświetlacz HUD z rozszerzoną rzeczywistością. Urządzenie ma zagwarantować nową jakość w prowadzeniu pojazdów, która znacząco zwiększy bezpieczeństwo i podniesie komfort jazdy.
Informacje o prędkości czy parametrach pojazdu oraz wskazówki nawigacji wyświetlane na przedniej szybie samochodu są już standardem w autach wyższej klasy. Wyprzedzając oczekiwania i potrzeby rynku, Continental wprowadza innowacyjny wyświetlacz z rozszerzoną rzeczywistością, będący zaawansowanym systemem interaktywnym, który wspomaga decyzje kierowcy.
Wyświetlacz za pomocą kolorowych, prostych w zrozumieniu ikonek i jasnych wskazówek, poza podstawowymi danymi o pojeździe, obrazuje aktualną sytuację na drodze oraz informuje kierowcę o potencjalnym niebezpieczeństwie i doradza optymalne rozwiązania. Symulacje są przedstawiane w prosty i czytelny sposób, na linii wzroku kierowcy, na przedniej szybie. Dzięki temu nie obciążają percepcji kierowcy i pozwalają mu kontrolować sytuację na drodze i w aucie, bez konieczności odrywania wzroku od jezdni.
W nowej technologii AR-HUD, opracowany przez Continental system korzysta z danych z kamer, map cyfrowych czy pozycjonowania GPS oraz czujników zamontowanych w samochodzie, np. związanych z kontrolą ciśnienia w oponach. Ponadto, gdy czujniki odległości (system ang. Adaptive Cruise Control, ACC) są włączone, symbol w wyświetlaczu pokazuje prowadzącemu kiedy może zmienić pas, bądź wyprzedzić jadący przed nim pojazd.
Następnie model widoku zewnętrznego z perspektywy kierowcy zostaje przeniesiony w formie rozszerzonej rzeczywistości w jego pole widzenia, które ma ok. 130 cm szerokości i 60 cm wysokości, w odległości 7,5 m. Jest to możliwe dzięki technologii DMD (układu mikroluster), stosowanej również w cyfrowych projektorach kinowych.
Nowa technologia Continental wspomaga decyzje kierowcy skracając czas jego reakcji, przez co zwiększa bezpieczeństwo i komfort prowadzenia samochodu. Podejście to wpisuje się w strategię firmy „Wizja zero”, która ma na celu ograniczenie liczby wypadków i ofiar śmiertelnych na drogach. Continental konsekwentnie rozwija technologię HUD od 2003 r., kiedy firma rozpoczęła produkcję pierwszego kolorowego wyświetlacza do samochodu osobowego.
Continental planuje rozpoczęcie seryjnej produkcji wyświetlaczy AR-HUD w 2017 roku.
Komentarze