Denso opracowało nowy zawór układu recyrkulacji spalin. Jest on połączeniem zaworu przepustnicy powietrza oraz zaworu EGR, jest o połowę mniejszy od standardowych rozwiązań oraz tańszy w produkcji, ponieważ składa się na niego mniej elementów.
Jeszcze w tym roku nowe rozwiązanie zacznie być stosowane w samochodach osobowych z silnikiem Diesla przeznaczonych na rynek europejski.
Mniejszy rozmiar
Standardowo zawór przepustnicy powietrza oraz zawór EGR są montowane oddzielnie. Przepustnica powietrza reguluje masę powietrza wlotowego wpływającego do silnika, a zawór EGR określa ilość spalin kierowaną do recyrkulacji. Łącząc oba zawory w jednym urządzeniu Denso zmniejszyło ilość złączy, tym samym zmniejszając rozmiar części o ponad połowę.
Redukcja kosztów
Zazwyczaj siłownik służący do otwierania i zamykania zaworu, w połączeniu z czujnikiem wykrywającym jego kąt otwarcia i kąt zamknięcia, montuje się zarówno dla zaworu przepustnicy powietrza, jak i dla zaworu EGR. Nowe urządzenie Denso potrzebuje tylko jednego siłownika, co umożliwiło redukcję kosztów.
Więcej informacji na temat produktów Denso można znaleźć na stronie www.denso-am.pl.
Komentarze