Rozwiązania ekologiczne w warsztacie samochodowym – studia podyplomowe współfinansowane ze środków UE

24 marca 2014, 10:55

Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny imienia Kazimierza Pułaskiego w Radomiu (dawna Politechnika Radomska) zaprasza wszystkich zainteresowanych do skorzystania z oferty studiów podyplomowych, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Potencjalni uczestnicy – firmy – mogą już przesyłać swoje zgłoszenia.

Studia podyplomowe dla menedżerów motoryzacji

Kierunek studiów nosi nazwę “Rozwiązania ekologiczne w warsztacie samochodowym”. Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny uruchamia go we współpracy z Danish Technological Institute Polska. Absolwenci studiów otrzymają dwa dokumenty: państwowy wynikający z ustawy o szkolnictwie wyższym z Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu oraz potwierdzenie ukończenia edukacji z Danish Technological Institute Polska.

Dlaczego warto studiować rozwiązania ekologiczne w warsztacie samochodowym?

Dla przedstawicieli branży motoryzacyjnej, studia na kierunku “Rozwiązania ekologiczne w warsztacie samochodowym” mogą być inwestycją w przyszłość. Dyplom może ułatwić pozyskanie środków unijnych na inwestycje. Działania ekologiczne są obecnie jednym z priorytetów wspólnoty europejskiej.

Studia są finansowane ze środków Unii Europejskiej i trwają dwa semestry (łącznie tylko 28 dni).
Do projektu rekrutowane będą firmy, po analizie dokonanej przez ekspertów Uniwersytetu (wizyta konsultanta w firmie). Jej celem będzie stwierdzenie, które firmy w największy sposób skorzystają z zakresu studiów podyplomowych i będą w stanie wdrożyć u siebie zaprezentowane podczas nauki rozwiązania.

Studiować będą mogli właściciele firm i (lub) wydelegowani przez nich pracownicy. Łączna ilość miejsc na kierunku wynosi 180.

Zgodnie z wytycznymi projektu uczestnikami studiów mogą być:

  • pracownik przedsiębiorstwa (wykonuje pracę na podstawie umowy o pracę lub powołania, wyboru, mianowania, spółdzielczej umowy o pracę na rzecz mikro (zatrudniającego mniej niż 9 osób) lub małego przedsiębiorstwa (zatrudniającego mniej niż 50 osób)
  • właściciel
  • współwłaściciel (np. spółki)
  • samozatrudniony (osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą)
  • prowadzący działalność w branży motoryzacyjnej w zakresie: diagnostyki pojazdów, mechaniki pojazdów, mechatroniki pojazdów, elektroniki pojazdów.

 

By rozpocząć studia podyplomowe, potencjalny uczestnik musi posiadać dyplom ukończenia studiów na dowolnym kierunku (przynajmniej licencjat). Podczas studiów podyplomowych realizowane będą wyłącznie przedmioty bezpośrednio związane z pracą w serwisie samochodowym. Zajęcia będą odbywały się w soboty i niedziele, według planu, z przerwą wakacyjną w sierpniu. Wkład własny uczestnika za cały tok studiów to tylko: 963,62 zł. Podczas studiów dla uczestników zagwarantowane jest wyżywienie, opłacane z projektu (obiad i przerwy kawowe).

Ilość godzin zajęć: 224.
Ilość godzin doradztwa: 3.

Zajęcia będą realizowane na trzech wydziałach: Wydziale Transportu i Elektrotechniki (w jedynym w Polsce na wyższych uczelniach Laboratorium Patronackim firmy Bosch w zakresie elektroniki i elektrotechniki samochodowej), na Wydziale Mechanicznym (w zakresie napraw pokolizyjnych i badań hamownianych) oraz na Wydziale Materiałoznawstwa i Technologii Wzornictwa (Wydział Chemiczny – w zakresie badań paliwa i olejów smarowych).

Planowane rozpoczęcie studiów dla pierwszej edycji to kwiecień 2014. Koniec – czerwiec 2015 roku.

Dokumenty, niezbędne do dokonania zgłoszenia, dostępne są na stronie internetowej: www.studiamoto.dtipolska.com.pl. Mail zgłoszeniowy do przesyłania formularza rekrutacyjnego znajduje się w formularzu. Potencjalni uczestnicy – firmy –  mogą już przesyłać skany zgłoszeń, a pocztą oryginały na adres projektowy.

Wiedza oparta na praktyce

Aby student mógł się nauczyć treści merytorycznych mających wartość handlową, którą można wykorzystać w serwisie, zajęcia muszą być prowadzone przez ekspertów znających zagadnienia od przysłowiowej podszewki, tzn. przez tych, którzy na co dzień prowadzą szkolenia dla serwisów samochodowych. Pracownikami Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego są osoby powszechnie znane w całym kraju ze specjalistycznych szkoleń technicznych, prowadzonych w ramach współpracy z firmami: Bosch, Delphi, Magneti Marelli, Axes System, Auto Land S.A., AD Polska, Group Auto Union, Inter Cars, DeltaTech Electronics, Fota, Inter Team i wielu innych. Ich specjalizacją jest diagnostyka międzysystemowa i punktowa, opracowana właśnie w Radomiu na Wydziale Transportu i Elektrotechniki Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego.

Prowadzącymi zajęcia podczas studiów będą m. in.: dr inż. Sławomir Olszowski, mgr inż. Tomasz Olszowski oraz wielu innych, którzy są powszechnie znani z konsultacji podczas naprawy samochodów w ramach infolinii technicznej. Zajęcia będą prowadzone przez jednych z najlepszych specjalistów w branży motoryzacyjnej, którzy na bieżąco są związani z serwisami samochodowymi, i znają zagadnienia z praktyki oraz z serwisowych not technicznych, a nie z książek, w których trudno odnaleźć zagadnienia bieżące.

Dzięki współpracy z potentatami rynku w zakresie dostaw nowych technologii do sektora motoryzacyjnego, pracownicy UTH pozyskują na bieżąco informacje, których na próżno szukać w książkach dostępnych na rynku księgarskim. Należy dodać, że Studenckie Koło Naukowe Techniki i Elektroniki Samochodowej przy UTH jest wspierane przez firmą BETiS, której pracownicy mają być angażowani do wsparcia procesu dydaktycznego na studiach podyplomowych.

Zobacz także:

Merytoryka studiów

Nazwa projektu:

„Rozwiązania ekologiczne w warsztacie samochodowym”

Merytoryka studiów w obszarze tematu głównego projektu:

 

1. Elektrotechnika i elektronika samochodowa (najszerszy panel do 144h)

2. Badanie paliwa i środków smarowych (16 h)

3. Technologie światłowodowe (8h)

4. Wycena pojazdów samochodowych i kalkulacja szkód komunikacyjnych w systemie  Eurotax Carwert (16 h).

5. Badania silników i podwozi na hamowniach silnikowych i podwoziowych (16 h)

6. Specjalistyczna chemia serwisowa. Ekologiczne technologie (8h)

7. Eksploatacja pojazdów samochodowych. Kontrola pojazdu po naprawie. Laserowa kontrola  stałych punktów nadwozia (8h)

8. Otoczenie usługi serwisowej. Zarządzanie serwisem. Aspekty prawne funkcjonowania serwisu. (24h)

9. Doradztwo w sprawie organizacji serwisu (3h)

10. Pozyskiwanie środków unijnych i umiejętności managerskie (16h).

 

Zależnie od wyników przeprowadzonych ankiet, z których będą wynikały bieżące potrzeby firm (których pracownicy będą uczestnikami studiów podyplomowych), merytoryka poszczególnych edycji może się różnić, gdyż będzie ukierunkowana na potrzeby pracodawców, którzy oddelegowali swoich pracowników.

O Uniwersytecie Technologiczno-Humanistycznym w Radomiu

Dlaczego warto studiować na Wydziale Transportu i Elektrotechniki Uniwersytetu Technologiczno Humanistycznego w Radomiu:

1. Jest cenionym ośrodkiem naukowo-badawczym w Polsce w sektorze motoryzacyjnym i automatyki przemysłowej.
2. Posiada jedyne w Polsce na Wyższych Uczelniach Laboratorium Eksploatacji i Diagnostyki Środków Transportu pod oficjalnym Patronatem firmy BOSCH.
3. Współpracuje z firmą Magneti-Marelli w zakresie działalności szkoleniowej i naukowo-badawczej oraz w zakresie opracowywania i testowania nowych technologii wprowadzanych do sektora motoryzacyjnego, wspólnym rozwiązywaniu określonych problemów technicznych i badawczych.
4. Jest Autoryzowanym Centrum Szkoleniowym DeltaTech Electronics.
5. Jest certyfikowanym partnerem szkoleniowym EurotaxGlass’s Polska w zakresie wyceny wartości pojazdów używanych oraz kalkulacji napraw powypadkowych w systemie Eurotax Carwert.
6. Jest certyfikowanym partnerem szkoleniowym Axes System w zakresie diagnostyki systemów elektronicznych pojazdów samochodowych CDIF.
7. Jest Akademią Liqui Moly w zakresie specjalistycznej chemii serwisowej.
8. Jest drugim ośrodkiem w Polsce z kolei, który uzyskał uprawnienia do nadawania stopnia doktora habilitowanego w dyscyplinie Transport,
9. Posiada również uprawnienia do nadawania stopnia doktora nauk technicznych w dyscyplinie Elektrotechnika
10. oraz doktora nauk technicznych w dyscyplinie Transport.
11. Wydział pozyskuje specjalistyczne informacje serwisowe od cenionych dostawców technologii dla sektora motoryzacyjnego m. in: ATE, BOSCH, DELPHI, DeltaTech Electronics, DENSO, FEBI, GATES, Liqui Moly, Loctite, Magneti Marelli, Ravenol, Teroson.
12. Współpracuje z serwisami z sieci: Auto Crew, AD SERWIS, AD KAROSERIA, Auto Primo, Lider Serwis, Bosch Car Service, Bosch Diesel Centrum, Service Center Delphi, OK. Serwis, Magneti Marelli CheckStar, Land Serwis, Perfect Serwis, Euro Warsztat.
13. Posiada autoryzowane laboratorium branżowe firmy Bombardier
14. Posiada autoryzowane laboratorium branżowe firmy KOMBUD.
15. Pracownicy wydziału są członkami Komitetu Transportu Polskiej Akademii Nauk.
16. Absolwenci są cenionymi specjalistami w sektorze motoryzacyjnym i automatyki przemysłowej.
17. Wydział opracowuje i wykonuje ekspertyzy sądowe w obszarze techniki motoryzacyjnej.
18. Wydział opracowuje opinie o innowacyjności przy pozyskiwaniu środków unijnych dla systemów wykorzystywanych w obszarach kształcenia.
19. Pracownicy wydziału prowadzą wykłady zamawiane podczas targów branżowych, konwentów i zjazdów międzynarodowych sieci serwisowych oraz należą do struktur międzynarodowych stowarzyszeń branżowych.
20. Studenci wydziału Transportu i Elektrotechniki (specjalności; „Eksploatacja i diagnostyka środków transportu” oraz „Elektronika i diagnostyka pojazdów” uzyskują w ramach toku studiów uprawnienia branżowe z zakresu Wyceny pojazdów używanych i kalkulacji szkód komunikacyjnych w systemie Eurotax Carwert.
21. Studenci, (którzy jeszcze nie posiadają uprawnień SEP) mogą uzyskać uprawnienia elektryczne do 1kV, konieczne przy naprawach samochodów hybrydowych.

Dowiedz się więcej

Zmiany w badaniach emisji spalin w samochodach – nowe pole do nadużyć
Zmiany w badaniach emisji spalin w samochodach – nowe pole do nadużyć

Niemieckie stowarzyszenie na rzecz ochrony środowiska Deutsche Umwelthilfe Association (DUH) skrytykowało propozycję nowych przepisów UE, które sprowadzają się do zaprzestania pomiarów emisji spalin – z pewnością będzie to prowadzić do manipulacji. Co zmiany oznaczają dla warsztatów niezależnych? Badania emisji spalin w samochodach osobowych: zanieczyszczone powietrze i straty dla warsztatów Jak dowiedziało się stowarzyszenie Deutsche Umwelthilfe […]

Bosch pracuje nad bardziej wydajnymi akumulatorami do samochodów elektrycznych
Bosch pracuje nad bardziej wydajnymi akumulatorami do samochodów elektrycznych

Zwiększenie wydajności akumulatorów dla samochodów elektrycznych – taki jest cel projektu IntLiIon. Dzięki wykorzystaniu inteligentnego sterowania pracą akumulatora, partnerzy projektu planują znacząco zwiększyć moc, bezpieczeństwo i żywotność pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Przeszkodą na drodze codziennego korzystania z samochodów elektrycznych są akumulatory, które nie oferują jeszcze optymalnej wydajności, bezpieczeństwa i trwałości. Inteligentny system sterowania pracą akumulatora […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 28 marca 2014, 21:54 0 0

Byłem uczestnikiem pierwszej edycji studiów. Wówczas to były studia elektroniki samochodowej i walidacji. Świetna sprawa. Opłaciło się poświęcić trochę czasu. Po ukończeniu wprowadziłem duże zmiany w swoim serwisie. Zupełnie inne spojrzenie. Warto!

Odpowiedz

Anonim, 28 marca 2014, 22:25 0 0

Także byłem uczestnikiem poprzedniej edycji, wspaniała sprawa, bardzo rzeczowe zajęcia, naprawdę warto, wybieram się na drugą edycję, zachęcam wszystkich do wzięcia udziału w studiach

Odpowiedz

Anonim, 29 marca 2014, 10:08 0 0

Cieszę się bardzo, że ktoś stara się wiązać specjalistów z zakresu motoryzacji w Polsce. Uczestniczyłem w poprzedniej edycji studiów podyplomowych. Bardzo pożyteczne doświadczenie. Nawiązałem wiele interesujących znajomości, które teraz procentują. Zajęcia prowadzone profesjonalnie, rzeczowo. Wykładowcy mają ciągły kontakt z rzeczywistością serwisową więc naświetlają każde zagadnienie w sposób zrozumiały i co najważniejsze potwierdzający się w warsztacie. Nie jest to bełkot nauczony z książki, który każdy może sobie przeczytać. Już wysłałem zgłoszenie na obecną edycję i serdecznie polecam wszystkim, którzy chcą podnieść efektywność swojej pracy jak i świadomość swojej wartości jako mechatronika :)

Odpowiedz

Anonim, 29 marca 2014, 17:43 0 0

Zdecydowanie polecam mając na uwadze fakt że będzie wykładył jeden z najlepszych specjalistów od mechatroniki w naszym kraju doświadczony praktyk Pan dr.inż.Sławomir Olszowski.Byłem uczestnikiem studiów podyplomowych na politechnice Radomskiej korzyści jakie odniosłem to zdobyta wiedza która została przekuta na pieniądze w moim serwisie. Tadeusz.

Odpowiedz

Anonim, 31 marca 2014, 20:47 0 0

Na poprzednią edycję studiów trudno było mi się zdecydować, wiadomo brak czasu(pracując w warsztacie to normalne). Teraz z perspektywy czasu uważam, że była to bardzo słuszna decyzja. Wykłady prowadzone w sposób ciekawy z wielką dawką ożywionej dyskusji. Omawianie konkretnych przykładów, przewaga praktyki nad teorią. Studia pozwoliły mi na wprowadzenie nowych rozwiązań. Poznałem wiele ciekawych osób, z niektórymi cały czas jestem w stałym kontakcie. Polecam wszystkim wahającym się pracoholikom. Teraz wiem, warto poświęcić swój cenny czas.

Odpowiedz

Anonim, 2 kwietnia 2014, 22:01 0 0

Zachęcam wszystkich, którzy związani są z motoryzacją do zgłoszenia się na studia organizowane przez Uniwersytet Radomski. Miałem przyjemność uczestniczenia w zajeciach prowadzonych przez wykladowców z tej uczelni. Zapewne będą omawiane zagadnienia techniczne z mechatroniki, ktora jest wszechobecna we współczesnych samochodach. Ze wszech miar polecam. Korzysci są znakomite i na pewno przeloży się to na zysk.

Odpowiedz

Anonim, 4 kwietnia 2014, 16:34 0 0

Ja również dołączam się do grona osób zachęcających do udziału w w/w studiach podyplomowych.Uczestniczyłem w poprzedniej edycji studiów podyplomowych / elektronika i diagnostyka pojazdów/ i mimo ,iż trzeba poświęcić co drugi weekend zapisałem się na kolejne. Również potwierdzam, iż kadra wykładowców jest na najwyższym poziomie, mocne połączenie praktyki z teorią. Marek

Odpowiedz

Anonim, 9 kwietnia 2014, 20:04 0 0

Do udziału w tych studiach w pewnym sensie zmusił mnie mój pracodawca. Okazało się że był to niezwykle efektywnie i pożytecznie spędzony czas. W motoryzacji zmieniło się prawie wszystko. Obecne rozwiązania to już nie te stare silniki diesla i zwykłe benzyny w których wystarczy przeczyścić gaźnik, czy zregenerować pompę wtryskową. To wyrafinowany i zaawansowana technologia która wymaga odpowiednich narzędzi i wiedzy. W Radomiu dzięki wykładom na najwyższym poziomie zrozumiałem z jak wielu rzeczy nie zdawałem sobie sprawy. Jestem wdzięczny za zdobytą wiedzę. Polecam!!!

Odpowiedz

Anonim, 14 kwietnia 2014, 21:40 0 0

Jestem z Gdańska, otrzymując prenumeratę motofocus'a zauważyłem informację na temat studiów podyplomowych prowadzonych w Radomiu. Ciekawa sprawa, ok 1 rok temu zgłosił się kandydat do pracy, który m.in. posiadał dyplom z poprzedniej edycji tych studiów. Chłopak pracuje i jestem z niego bardzo zadowolony. Zauważyłem, ciekawe, obce mi jak dotąd podejście do pracy na stanowisku koordynatora serwisu. Jest bardzo dobrze przygotowany, perfekcyjnie rozpisuje zlecenia, ku radości mechaników :) i umie przedstawić klientom zakres wykonanych czynności w sposób dzięki któremu chętnie płacą i nie mają tendencji do targowania się :) Potwierdza, że studia podyplomowe organizowane w Radomiu idealnie łączą teorię z praktyką, kładąc również nacisk na umiejętność odpowiedniego podejścia do klientów, co przekłada się na zyski. Cieszę się, że przeprowadził się do Gdańska za żoną i dzięki temu pozyskałem super pracownika. Szkoda, że Radom jest tak daleko bo chętnie wybrałbym się na te studia :)

Odpowiedz