Podczas motoryzacyjnych Targów Essen Motor Show 2013 firma Bilstein zaprezentuje zwiedzającym historyczną podróż od modelu Opel Kadett C GT/E Rallye do osiągającego ponad 600 KM Aston Martina V12 Vantage GT3. Punktem wspólnym prezentowanych modeli będą oczywiście elementy zawieszenia Bilstein.
Bilstein w samochodach sportowych
W roku 2013 prezentacja produktów Bilstein skoncentruje się na nowych rozwiązaniach typu Plug & Play do nowych modeli BMW serii M. Bilstein jako jedyna firma na świecie oferuje wiele możliwości zmiany zawieszenia w modelach BMW wyposażonych w elektroniczną kontrolę tłumienia (EDC – Electronic Damping Control) oraz modelach Porsche z systemem aktywnego sterowania zawieszenia (PASM – Porsche Active Suspension Management). Pod kątem tuningu BMW M3 Coupé (E92) firma przedstawi zawieszenie gwintowane Bilstein B16 DampTronic z elektronicznym systemem zmiany siły tłumienia. Dla modeli BMW – M5 E60, M6 E63 oraz E64, Bilstein oferuje zawieszenie gwintowane Bilstein B16 DampTronic oraz sportowe amortyzatory w technologii jednorurowej Bilstein B6 DampTronic. Ponadto na stoisku będzie można zapoznać się z technologią Bilstein DampTronic w odmianach B4, B6 oraz B8, w której dwustopniowy zakres zmiany siły tłumienia zapewnia optymalny kontakt koła z podłożem w każdych warunkach drogowych.
Podczas rajdu Monte Carlo 1976 legendarny as rajdowy Walter Röhrl wraz z pilotem Jochen Bergerem wywołali samochodem Opel Kadett C spore poruszenie, kończąc wyścig ostatecznie na czwartym miejscu. W osiągającym 212 KM samochodzie C GT/E niemiecka załoga musiała ustąpić miejsca trzem pojazdom Lancia Stratos. Włoskie bolidy wyścigowe – również wyposażone w amortyzatory Bilstein – osiągały ponad 300 KM i w tym czasie wyznaczały standardy w sporcie wyścigowym. Do sukcesu Kadetta przyczynił się specjalnie dostosowany do modelu C GT/E, wyczynowy amortyzator Bilstein B6 Rallye. Również dzisiaj ten jednorurowy amortyzator gazowy uchodzi za bezkonkurencyjny i nadal oferowany jest przez Bilstein.
Intensywne prace rozwojowe i testowe pomiędzy Aston Martin oraz Bilstein uczyniły z modelu Aston Martin V12 Vantage GT3 długodystansowy samochód wyścigowy. Podczas tegorocznego, 24-godzinnego wyścigu na torze Nürburgring, na oczach aktora Daniela Craiga wcielającego się w rolę Jamesa Bonda, pomalowany na żółto-niebieskie barwy Bilstein i wyposażony w sportowe zawieszenie Bilstein MDS bolid o numerze startowym 007 pokazał swoje możliwości uzyskując w kwalifikacji końcowej 10 miejsce. Dzięki niezależnej zmianie siły tłumienia zarówno w fazie ściskania, jak i rozciągania, a przez to szerokim możliwościom indywidualnych nastawów, zawieszenie MDS spełnia wszelkie warunki pozwalające na odniesienie sukcesu w sporcie motorowym.
Po premierze systemu Bilstein iRC podczas targów Essen Motor Show 2012, który dodał możliwość sterowania zawieszeniem Bilstein B16 ridecontrol przy pomocy aplikacji iPhone App, w trakcie tegorocznej edycji Targów firma zaprezentuje system Bilstein B6 ridecontrol iRC umożliwiający aktywną regulację zawieszenia w pojazdach offroadowych. Obok konwencjonalnego przełącznika na desce rozdzielczej oraz sterowania przy użyciu iPhone’a, iPad’a czy iPod’a kierowca może zmieniać różne parametry zawieszenia przy pomocy Smartphona wyposażonego w system operacyjny Android. Przebiegające w ułamku sekundy porównanie danych pochodzących z czujników przyspieszenia w Smartphonie oraz module iRC przekształcają zawieszenie bierne w aktywne. Oczywiście, w każdej chwili kierowca może przywrócić parametry wyjściowe. W ten sposób system Bilstein iRC umożliwia automatyczne dopasowanie do oczekiwań prowadzącego pojazd.
Bilstein dla off-roadu
Podczas Targów w Essen Bilstein zaprezentuje po raz pierwszy rozszerzoną ofertę dla off-roadu, uzupełnioną o oferowane dotychczas wyłącznie w USA serie Bilstein B6 4600 oraz Bilstein B8 5100. Nowe zastosowania zostały zaprojektowane do pojazdów o wyższym zawieszeniu. Można je zamawiać w oparciu o europejski katalog Bilstein.
Targi Essen Motor Show 2013 potrwają od 30 listopada do 8 grudnia. Stoisko Bilsteina będzie oznaczone numerem B120 (Hala 3.0).
Komentarze