Continental prezentuje wyniki sprzedaży i nową oponę letnią

27 marca 2023, 15:35

Marka Continental ujawniła garść informacji na temat działalności producenta opon. Została zaprezentowana nowa opona Continental PremiumContact 7, wyniki sprzedaży opon w 2022 roku, a także sposoby marki na zwiększenie udziału ekologii w procesie produkcyjnym.

Mały spadek sprzedaży opon w 2022 roku po mocnym odbiciu

2022 rok był bardzo dynamiczny pod względem mnogości różnych wydarzeń wpływających na świat, kontynenty i wreszcie na poszczególne rynki, w tym na rynek opon. W 2021 roku byliśmy świadkami mocnego odbicia po pandemii, jednocześnie walcząc jeszcze z jej skutkami. W tym czasie za naszą wschodnią granicą wybuchła wojna, która zmieniła dotychczasowy obraz bezpieczeństwa i handlu w Europie. Doszły do tego mniejsze lecz równie istotne problemy wynikające z wyżej wymienionych czynników, czyli wzrost inflacji i problemy z dostępnością surowców.

Te wydarzenia spowodowały, że sektor oponiarski w Polsce pod względem sprzedaży zmalał o 3,6% w stosunku do 2021 roku. Jednak warto zaznaczyć, że rok odniesienia był rekordowy. Największy wpływ na spadek całego segmentu opon do samochodów osobowych i dostawczych miały opony zimowe, które zaliczyły mocny, bo aż 10,6% spadek. Jest to wynik polubienia się klientów z oponami wielosezonowymi, które odnotowały nieznaczny wzrost sprzedaży o 0,5%. Większy wzrost uzyskały opony letnie – 3,2% w stosunku do 2021 roku.

– W 2022 roku możemy mówić o zahamowaniu dwucyfrowych wzrostów tego segmentu, jakie rejestrowaliśmy od 2015 roku. Przewidujemy jednak, że zahamowanie to ma charakter tymczasowy. Kategoria ogumienia wielosezonowego rozwija się niezwykle dynamicznie, a na taki typ opony decyduje się coraz więcej kierowców, szczególnie w rejonach, w których sezon zimowy nie obfituje w częste opady śniegu – mówi Piotr Snakowski, Dyrektor Marketingu Continental Opony Polska.

– W ostatnim czasie wybieramy nie tylko większe koła, ale również samochody o znacznie większej mocy niż jeszcze kilka lat temu. Coraz częściej silniki o wysokich osiągach, zarezerwowane niegdyś dla pojazdów segmentu premium i sportowego, znaleźć możemy również w samochodach popularnych. Dobrze obrazuje to przykład najchętniej wybieranego przez Polaków nowego samochodu, którego moc na przestrzeni 10 lat wzrosła niemal dwukrotnie – mówi Piotr Snakowski.

Nowa opona Continental PremiumContact 7

Podczas konferencji prasowej Continental zaprezentował po raz pierwszy w Polsce nową oponę PremiumContact 7, która jest siódmą generacją opony do samochodów osobowych i dostawczych. Tworząc nową oponę letnią, konstruktorzy skupili się na bezpieczeństwie. W najnowszej odmianie opony letniej wykorzystano trzy technologie, które umożliwiły zwiększenie możliwości w tym zakresie: mieszankę RedChili oraz adaptacyjny wzór bieżnika. Te technologie miały wpływ na poprawę oporu toczenia, skróciły drogę hamowania, zwiększyły przyczepność i przebieg możliwy do pokonania na tym ogumieniu.

W skrócie, technologia RedChili, która jest nowym rozwiązaniem, składa się z mieszanki zapewniającej szersze okno temperaturowe, w których opona będzie optymalnie pracować. Standardowa mieszanka gumowa opon składa się przeważnie z kauczuku naturalnego i składników syntetycznych przez co ma nieco węższy zakres pracy temperaturowej. W efekcie opona PremiumContact 7 powinna lepiej pracować w niskich temperaturach, gdzie opona potrzebuje więcej czasu, by działać optymalnie. To jednak wykażą testy konsumenckie.

W nowej oponie letniej zastosowano również adaptacyjną konstrukcję bieżnika. Szerokie otwory boczne w zewnętrznych obszarach rzeźby bieżnika zapewniają lepsze odprowadzanie wody podczas jazdy na wprost, ponieważ powierzchnia styku z podłożem kończy się w punkcie o najszerszym otworze. Podczas pokonywania zakrętów powierzchnia styku z drogą przesuwa się na zewnątrz, a boczne otwory zamykają się, przez co większa powierzchnia gumy jest na styku opony z nawierzchnią, co powoduje lepszą przyczepność.

Opona PremiumContact 7 jest już dostępna w wybranych rozmiarach. W ciągu roku oferta zostanie poszerzona, by była ona dostępna w rozmiarach od 16 do 21 cali.

Continental w nowych oponach stosuje plastik z odzysku i inne ekologiczne rozwiązania

Oprócz trendów rynkowych oraz nowej opony, marka Continental przedstawiła również sposób, w jaki są produkowanie niektóre modele opon. Okazuje się, że producent stosuje obecnie około 15-20% materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu.

– Surowce z recyklingu odegrają niezwykle istotną rolę w uczynieniu opon bardziej zrównoważonymi. Używamy tego typu materiałów, kiedy tylko jest to możliwe. Jednocześnie kluczowe jest dla nas, aby ich jakość i właściwości były na takim samym poziomie, jak w przypadku surowców konwencjonalnych – mówi Anna Burakowska, Dyrektor Generalna Continental Opony Polska.

Opony samochodowe muszą spełniać określone wymagania w zależności od ich zastosowania. Marka wykorzystuje materiały odnawialne w procesie produkcji od 2013 roku, a dokładniej materiał znany jako „Conti-Reclaim”, który pozyskiwany jest w ramach procesu bieżnikowania opon ciężarowych w zakładzie firmy w Stöcken w Hanowerze.

Jednak najnowsze rozwiązanie powstaje z innych materiałów. Continental współpracuje z firmami w celu uzyskania tzw. przędzy poliestrowej do swoich opon, która jest wykonana z przetworzonych butelek PET. Tym samym ratując je przed zaleganiem na wysypiskach śmieci lub utylizacją w spalarniach. Przędza poliestrowa tudzież drut z plastiku jest wykorzystywany do opasania niektórych opon. Producent nazwał tę technologię ContiRe.Tex.

– Przez lata, oprócz rozmiarów kół i mocy silników, zwiększyła się również świadomość środowiskowa kierowców. W nurcie zrównoważonego rozwoju działamy również w Continental, dążąc do osiągnięcia pełnej neutralności klimatycznej najpóźniej do roku 2050. Aby osiągnąć ten cel, stosujemy w naszych oponach wiele innowacyjnych, ekologicznych rozwiązań, takich jak technologia ContiRe.Tex, pozwalająca na wykorzystanie w procesie produkcji opon plastiku pochodzącego z przetworzonych butelek PET. Obecnie po polskich drogach porusza się już ponad 5 000 opon tego typu, co oznacza, że daliśmy drugie życie 50 000 butelek – mówi Piotr Snakowski, Dyrektor Marketingu Continental Opony Polska.

Oprócz technologii przetwarzania plastikowych butelek, Continental pracuje również nad wykorzystaniem przemysłowym kauczuku naturalnego wykonanego z mniszka lekarskiego. Jak podają przedstawiciele marki, proces pozyskiwania kauczuku z tej rośliny jest o wiele bardziej ekologiczny od tradycyjnych form jego pozyskiwania. Kauczuk naturalny nadal jest niezbędny do produkcji opon. Produkt ten stanowi 10-40% mieszanki opony.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!