Spółka Metelli wprowadziła przełączalną pompę wodną do swojej oferty. Metelli to pierwsza firma, która wprowadza na rynek produkt tego rodzaju.
Główną cechą pompy jest pneumatycznie uruchamiany zawór zasuwowy, umożliwiający przerwanie przepływu płynu chłodzącego w obwodzie w każdym momencie. Zawór zasuwowy uruchamiany jest przez wytwarzanie podciśnienia w ,,komorze próżniowej''. Ruch membrany umożliwia osiowe przesunięcie zaworu zasuwowego, oddzielając spiralę pompy od płynu wokół wirnika napędzanego. Komora próżniowa jest oddzielona od płynu za pomocą trzech membran (zamiast tradycyjnych uszczelek wargowych), co zapewnia prawidłowe funkcjonowanie mechanizmu nawet w trudnych warunkach.
Membrany zastosowane jako uszczelki statyczne kompensują związane z tarciem zużycie uszczelek wargowych, spowodowane ruchem wałka. Obecność cząstek metalu w obiegu systemu chłodzenia znacznie zwiększa prawdopodobieństwo zużycia powierzchni uszczelki wargowej w kontakcie z wałkiem. Dodatkowo, jeżeli obwód sprężonego powietrza ulegnie uszkodzeniu lub pęknie sprężyna, pompa Metelli działa jako zabezpieczenie poprzez mechanizm, który wykorzystuje ciśnienie płynu chłodzącego na ściany membran mające z nim kontakt.
Przełączalna pompa wodna Metelli (kod 24-1167/PA1167/101167) została zaprojektowana do kilku różnych modeli samochodów, takich jak Audi (A1, A3), Seat (Altea, Altea XL, Ibiza, Leon), Skoda (LCV Fabia, Octavia, Roomster, Yeti), i Volkswagen (LCV Golf, Golf Plus, Jetta, Maggiolino, Polo, Touran, Caddy.)
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.metellispa.it
Komentarze