NGK dostarcza swoje produkty na oryginalne wyposażenie do nowego VW Golfa. Silniki benzynowe i wysokoprężne Euro 6 Golfa VII opuszczają linię produkcyjną z zainstalowanymi świecami NGK Spark Plug oraz sondami lambda i czujnikami temperaturowymi NTK.
Podstawowe silniki benzynowe 1,2 oraz 1,4 TSI mają zamontowaną platynową świecę zapłonową PZKER7A8EGS. Dzięki cienkiej elektrodzie środkowej z platynową końcówką i elektrodzie masy, zapewnia łatwy dostęp mieszanki powietrzno-paliwowej i rozprzestrzenianie się płomienia. Elektroda masy wyposażona jest ponadto w trójwarstwowy miedziany rdzeń. Cała świeca posiada też „długi izolator”, wprowadzony przez NGK w 2011 r., który zapobiega zewnętrznym przebiciom, podczas gdy kształt łączenia kubkowego zapewnia optymalne połączenie i chroni przed zrywaniem go.
Do nowych silników diesla EA288 (1,6 TDI i 2,0 TDI) Volkswagen wybrał świecę żarową NGK Y1002 AS. Ma ona rurkę grzewczą o średnicy zaledwie 3,5 mm i jest wyposażona w „zaawansowany system szybkiego żarzenia”, który umożliwia podgrzanie świecy do temperatury 1000°C w niecałe dwie sekundy. W rezultacie świeca zapewnia niezawodny i przyjazny dla środowiska start zimnego silnika niezależnie od temperatury otoczenia i niezawodne grzanie do momentu, aż motor osiągnie swoją normalną temperaturę pracy.
Do układu wydechowego nowego Volkswagena firma NGK dostarcza sondy lambda pod marką NTK. Do modelu silnika 1,2 TSI wybrana została binarna sonda lambda OZAS-S, która reguluje powstawanie mieszanki. Z kolei w silniku 1,4 TSI instalowana jest linearna sonda typu ZFAS-U jako sonda regulacyjna oraz sonda OZAS-S jako sonda diagnostyczna. Sonda ZFAS-U wspiera powstawanie mieszanki także w silniku 1,6 TDI.
Optymalną pracę silników diesla wspierają także czujniki temperaturowe NTK, które zapewniają optymalną pracę urządzeń w otoczeniu układu wydechowego: czujnik A CTAS-T kontroluje temperaturę spalin i znajduje się tuż przed turbosprężarką. Ten czujnik temperaturowy typu „Thermistor” cechuje się bardzo krótkim czasem reakcji, jak również bardzo dokładnymi pomiarami temperatury spalin w zakresie od 100 do 900°C.
Komentarze