,,Naszą koncepcją jest przeniesienie technologii OE na rynek niezależny” – wywiad z Bartoszem Sieradzkim z Sogefi Group

23 kwietnia 2013, 13:34

Grupa Sogefi jest znanym na całym świecie koncernem, specjalizującym się w branży filtracyjnej. Sukcesywnie wprowadza na rynek także inne produkty. Na nasze pytania dotyczące działalności firmy odpowiedział Bartosz Sieradzki, Area Manager Grupy Sogefi.

Purflux, Fram, CoopersFiaam to trzy marki Sogefi zajmujące się produkcją filtrów. Czym w skrócie różnią się wyroby tych marek i do jakich pojazdów są przeznaczone?

Bartosz Sieradzki SogefiKoncepcją Sogefi jest przeniesienie technologii i doświadczenia zdobytego na rynku OE na niezależny rynek części zamiennych. Pod „parasolem” globalnej marki Sogefi firma produkuje obecnie trzy marki: Purflux, CoopersFiaam oraz Fram. Ideą było stworzenie wachlarza marek zapewniającego klientom identyczne pokrycie rynku, maksymalny asortyment, technologię OE oraz wsparcie marketingowe.

W celu ujednolicenia oferty filtrów dla segmentu aut ciężarowych powstała niedawno marka Sogefi Pro. Czy oznacza to planowane większe zaangażowanie firmy właśnie w ten segment pojazdów?

Stworzenie nowej marki jest odpowiedzią na zapotrzebowanie dystrybutorów części zamiennych w Europie. Ok. 10-15% ich obrotów jest realizowanych na rynku pojazdów ciężarowych i nawet jeśli sektor Heavy Duty nie jest podstawową działalnością głównych dystrybutorów to istnieje konieczność współpracy z wyspecjalizowanymi dostawcami. Sogefi dzięki swemu długoletniemu doświadczeniu na rynku OE jest w stanie sprostać tym wymaganiom. Powstanie nowej marki rozszerzy również obecność Sogefi na rynku oraz umożliwi dystrybutorom skorzystanie z jeszcze szerszej oferty filtrów od jednego dostawcy.

Firma Sogefi jest silnym graczem w branży filtrów, w swoim składzie posiada jednak także marki produkujące inne części motoryzacyjne (zawieszenia, układu chłodzenia).

Grupa Sogefi skupia się w swojej działalności na dwóch kluczowych dziedzinach: elementy zawieszenia i sprężyny, w której to dziedzinie zajmuje drugie miejsce na świecie oraz systemy filtracji, dolotowe powietrza oraz chłodzenia silnika. Elementy zawieszenia są produkowane wyłącznie pierwszy montaż, natomiast układy filtracyjne zarówno na OE jak i na rynek wtórny.

Którzy producenci samochodów wykorzystują filtry grupy Sogefi na pierwszy montaż?

Na początek ważna uwaga: bardzo trudno jest i będzie utrzymać silną pozycję na rynku wtórnym jeśli dana firma nie jest znaczącym graczem na rynku OEM.
Z racji długoletnich kontaktów z największymi producentami na świecie, lista klientów na pierwszy montaż Grupy Sogefi jest bardzo długa. Sogefi aktywnie współpracuje z firmami wytwarzającymi zarówno samochody osobowe i dostawcze, jak i ciężarowe oraz ciężki sprzęt. Dla przykładu można tu wymienić Grupę VW, PSA Peugeot Citroen, Renault, Mercedes, GM, BMW, Fiat, Nissan, ale także MAN, Iveco, Scania, DAF, Renault Trucks, czy też Massey Ferguson, CAT, Volvo Penta, Perkins czy John Deere.

Oferta marek wchodzących w skład Grupy Sogefi rozwija się nieustannie, o czym świadczy cotygodniowa aktualizacja asortymentu. Już teraz filtry Purflux, CoopersFiaam oraz Fram zapewniają maksymalne pokrycie rynku na poziomie przewyższającym lub identycznym z największymi graczami na rynku. Dotyczy to wszystkich typów filtrów, o czym świadczy zestawienie danych parku samochodowego z poszczególnymi markami i modelami pojazdów poruszającymi się po europejskich drogach (na podstawie danych z TecDoc). Co więcej, dzięki specjalnej konstrukcji oferty marki Sogefi zapewniają identyczne pokrycie rynku przy 13% mniejszej ilości referencji. W oczywisty sposób możemy w ten sposób pomóc w optymalizacji zapasów magazynowych swoich partnerów.

Na polskim rynku dużą rolę odgrywają rodzimi producenci filtrów. Czy w związku z tym istnieje większa niż gdzie indziej konkurencja w tym zakresie?

Polski rynek jest dość szczególny właśnie ze względu na silną pozycję lokalnego gracza. Niemniej nie jest to sytuacja zupełnie niespotykana i firma Sogefi jest przygotowana również na konkurowanie na rynku polskim. Naszymi atutami są szeroki asortyment, nacisk na kluczowe dziedziny filtracji czyli olej, diesel, kabinowe, a także paliwo. Do naszych działań należy także ścisła współpraca z partnerami handlowymi, ciągłe rozszerzanie asortymentu oraz tworzenie atrakcyjnych warunków współpracy korzystnych dla wszystkich zainteresowanych stron.

Czym szczególnie chce przekonać do swoich produktów grupa Sogefi?

Firma od lat ma wypracowane standardy współpracy ze swoimi partnerami. Obecnych klientów firmy, a także ich odbiorców i klientów przyszłych chcemy przekonać do siebie poprzez: produkty o jakości OE, organizację sprzedaży dedykowaną rynkowi wtórnemu, pełną gamę produktów premium do pojazdów osobowych oraz użytkowych, optymalną dostępność produktów, wsparcie marketingowe, perfekcyjną logistykę i realizację zamówień.

Dziś już niemal wszystkie auta poruszające się po europejskich drogach są wyposażone w filtry kabinowe. Jak Sogefi angażuje się w ten atrakcyjny segment rynku?

Filtry kabinowe to bardzo atrakcyjny segment rynku głównie ze względu na swój potencjał. Od kilku lat notujemy w Polsce dwucyfrowy wzrost sprzedaży filtrów kabinowych i ich udział w sprzedaży ogólnej rośnie. Kierowcy i mechanicy rozumieją jak istotna jest regularna wymiana tego typu filtrów zarówno ze względu na komfort podróżowania, jak i na żywotność układów klimatyzacji i wentylacji czy wreszcie bezpieczeństwo. Już teraz pokrycie rynku polskiego w zakresie filtrów kabinowych wynosi 89%, a należy pamiętać, iż dzięki ciągłemu rozszerzaniu oferty będzie ono jeszcze wyższe.

Sogefi oraz jej poszczególne marki działają w wielu krajach. W związku z tym muszą zapewne borykać się z problemami związanymi z podróbkami produktów i ich opakowań. W jaki sposób firma przeciwdziała takim praktykom?

Obecnie rozwiązania filtracyjne stosowane w nowoczesnych samochodach wymuszają bardzo zindywidualizowane podejście. Oznacza to, że filtr nie jest już kawałkiem bibuły owiniętym metalową puszką, ale jest to relatywnie skomplikowane urządzenie kryjące w swym wnętrzu wiele ciekawych i przemyślanych rozwiązań, a także szereg patentów.
Oznacza to, iż coraz trudniej jest produkować podobne filtry bez zgodny właściciela patentu przez co zdarzają się przypadki ich nielegalnego kopiowania. Postępowanie w przypadku wykrycia podróbek jest różne w zależności od regionu świata, skali procederu oraz rodzaju podrabianych filtrów.

Dowiedz się więcej

,,Mamy plany zwiększenia naszego udziału w polskim rynku” – wywiad z Dyrektorem Handlowym Procodis Polska
,,Mamy plany zwiększenia naszego udziału w polskim rynku” – wywiad z Dyrektorem Handlowym Procodis Polska

Procodis France to działający od 20 lat producent części motoryzacyjnych. Firma stawia właśnie pierwsze kroki na polskim rynku. Na nasze pytania odpowiedział Dyrektor Handlowy polskiego oddziału Procodis, Tomasz Waberzek. Procodis działa na rynku niezależnym od ok. 20 lat, ale w Polsce może nie być rozpoznawany nawet wśród ludzi związanych z branżą motoryzacyjną. Jak w kilku […]

,,Inwestowanie w tanie zamienniki generuje straty” – wywiad z Adamem Barskim z Denso Polska
,,Inwestowanie w tanie zamienniki generuje straty” – wywiad z Adamem Barskim z Denso Polska

Denso jest jednym z największych na świecie producentów świec zapłonowych. Firma koncentruje się także na opracowywaniu nowych rozwiązań w dziedzinie elektroniki oraz klimatyzacji samochodowej. Na kilka naszych pytań odpowiedział Adam Barski, Sales Executive Denso Polska. Sukces sprzedażowy osiągają ostatnio świece Denso Twin Tip. Są efektywne, pasują do większości aut, przy tym są relatywnie tanie, gdyż […]

Nowy Dyrektor Generalny i wyniki roczne Grupy Sogefi
Nowy Dyrektor Generalny i wyniki roczne Grupy Sogefi

Guglielmo Fiocchi został nowym Dyrektorem Generalnym Grupy Sogefi. Podczas corocznego Walnego Zgromadzenia Sogefi zatwierdzono również największy przychód w historii spółki. Wyniki Grupy Sogefi w 2012 r. Coroczne Walne Zgromadzenie Sogefi zatwierdziło wyniki skonsolidowane Grupy za rok 2012. Spółka Sogefi zanotowała przychody na poziomie 1,319 miliarda euro, co stanowi 13,9% wzrostu w stosunku do wyników za […]

Jakość OE na rynku wtórnym – wywiad z przedstawicielem firmy Corteco
Jakość OE na rynku wtórnym – wywiad z przedstawicielem firmy Corteco

Corteco jest członkiem grupy Freudenberg, oferującym wysokiej jakości produkty na rynku niezależnym. O tym czym różni się rynek OE od aftermarketu oraz o ofercie firmy rozmawialiśmy z Wojciechem Głowatym Country Managerem Corteco. Spotykamy się na targach ProfiAuto 2013. Jakie produkty z oferty Corteco są najważniejszym punktem dzisiejszej ekspozycji?  Wojciech Głowaty: Na targach Profi Auto chcemy […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!