Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Prawo i przepisy

Zakazać napędu konwencjonalnego – duński pomysł na neutralność klimatyczną

Dania domaga się od Komisji Europejskiej wprowadzenia w 2030 roku zakazu sprzedawania nowych samochodów z napędem konwencjonalnym. Wprowadzenie tego postulatu w życie oznaczać będzie likwidację całego sektora produkcji motoryzacyjnej, zniknięcie dziesiątek tysięcy miejsc pracy w Polsce, a przy tym nie przyniesie zakładanych skutków ekologicznych – ostrzega Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM.

Nowe przepisy dot. badań pojazdów już wkrótce. Co zmieniło się w projekcie?

Nowelizacja przepisów dotyczących badań technicznych pojazdów w Polsce może wejść w życie rok później niż zapowiadano, czyli 1 stycznia 2022 r. Na jakim etapie są prace oraz co zmieniło się w projekcie względem jego pierwotnej wersji? Odpowiedzi w naszym artykule.

Co możesz zrobić dla siebie w Brukseli?

Warsztaty motoryzacyjne to w znakomitej większość mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. W znakomitej większości jedynie reagujące na zmiany prawa, bardzo często już z opóźnieniem, co niesie za sobą poważne kłopoty. Współpracujący z nimi dystrybutorzy części motoryzacyjnych, choć dużo więksi, także bardzo mocno uzależnieni są od kształtu nieustannie zmieniającego się prawa. Oczywiście nie ma legalnie działającej […]

Kolejny krok do neutralnej klimatycznie Europy

W środę 21 kwietnia osiągnięte zostało wstępne porozumienie Rady i Parlamentu Europejskiego w sprawie Europejskiego prawa o klimacie, będącego jednym z kluczowych elementów Europejskiego Zielonego Ładu. Polityczne zapowiedzi Komisji Europejskiej, nad którymi prowadzony był trialog staną się wkrótce obowiązującym prawem. Akt ten zawiera między innymi zobowiązanie Unii Europejskiej do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r. oraz […]

Platformy telematyczne – niezależny rynek ma swoją propozycję

Usługi telematyczne to przyszłość motoryzacji. Aby na rynku panowała uczciwa konkurencja, dostęp do ich oferowania powinien być otwarty, a nie skupiony wyłącznie w rękach producentów pojazdów. Koalicja stowarzyszeń, związanych z rynkiem motoryzacyjnym przedstawiła koncepcję, która może to umożliwić.

Nowe etykiety na opony

Od 1 maja 2021 roku wchodzą nowe wymogi europejskie dotyczące etykiet i oznaczeń na oponach. Nowym rozporządzeniem objęte zostaną również opony autobusowe i ciężarowe. Opony nie będą już dozwolone w klasach F i G ze względu na opory toczenia i przyczepność na mokrej nawierzchni, dlatego nowa skala obejmuje tylko 5 klas (od A do E).

Katalizatory sprzedażowym hitem? Drastyczny wzrost liczby kradzieży.

Liczba kradzionych samochodów od pewnego czasu utrzymuje się (na szczęście) na dość niskim poziomie w naszym kraju. Średnio co rok wyrejestrowanych z tego powodu zostaje około 7 tysięcy pojazdów osobowych. Nie oznacza to jednak, że kierowcy mogą spać spokojnie. Szczególnie, posiadacze hybryd. O czym mowa? O licie, rodzie i palladzie, czyli znanym od dawna problemie […]

Fundacja rodzinna – odpowiedź na problemy z sukcesją?

Znaczna część polskich firm, działających w branży motoryzacyjnej wkrótce zmierzy się z problemem sukcesji pokoleniowej. Nowym rozwiązaniem, które może ułatwić zabezpieczenie prowadzonego biznesu oraz jego ciągłość ma być możliwość powołania tzw. fundacji rodzinnej.

O czym pamiętać, serwisując samochody z TPMS?

Pośredni system kontroli ciśnienia w oponach nie sprawia z reguły żadnych problemów podczas ich serwisowania. Pewne problemy mogą natomiast pojawić się przy bezpośrednim systemie kontroli ciśnienia. Jak przygotować się do obsługi TPMS? Odpowiadamy z pomocą eksperta.

Co trzeba zrobić, by zalegalizować retrofity LED w Polsce?

Kilka miesięcy temu media obiegła informacja o uzyskaniu przez firmę OSRAM w Niemczech homologacji, umożliwiającej legalne użytkowanie jej retrofitów LED w reflektorach pojazdów na drogach publicznych. Można było wówczas domniemywać, że fakt ten stanowi precedens dla legalizacji tego typu źródeł światła w innych krajach. Problem jest jednak bardziej złożony.

Regulacje MV BER/GVO, sprawozdania środowiskowe w warsztacie, dostęp do danych, telematyka, zmiany w badaniach technicznych pojazdów – to tylko kilka przykładowych terminów, które powinny być znane każdej osobie związanej z branżą warsztatową. Kategoria “Prawo i przepisy” pozwoli Ci być na bieżąco ze zmianami w branży warsztatowej. 

Śledź zmiany przepisów dotyczących prowadzenia warsztatu samochodowego, zatrudniania pracowników, zmian w badaniach technicznych pojazdów lub ustaw dotyczących ich dopuszczenia do ruchu. Oszczędź swój czas i korzystaj z jednego, sprawdzonego źródła informacji, jakim jest portal MotoFocus.pl. 

Publikowane przez nas treści tworzone są przez doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych. W naszych materiałach często pojawiają się komentarze specjalistów w tematyce prawa motoryzacyjnego.