FIGIEFA
Dnia 28 lipca 2009 roku, Komisja Europejska opublikowała propozycje dotyczące instrumentu prawnego ogólnej konkurencji, by regulować kontrolę na rynkach dystrybucji. Po konsultacjach, Komisja planuje zastąpienie obecnego Rozporządzenia VR-BER 2790/1999, po jego wygaśnięciu 31 maja 2010 roku, zmienionymi przepisami. Proponowane rozporządzenie VR-BER będzie regulowało umowy dystrybucji towarów i usług, a także będzie odnosiło się do sprzedaży […]
Publikacja przez Komisję Europejską analizy oddziaływania i kierunku stanu prawnego w zakresie przyszłego projektu regulacji prawnej dla sektora motoryzacyjnego. Organizacje reprezentujące niezależny rynek motoryzacyjny, w Europie FIGIEFA jak i w Polsce SDCM, przyjmują z zadowoleniem rozpoznanie i zgłębienie przez Komisję Europejską potrzeby ustanowienia specyficznych zasad dla rynku motoryzacyjnego, ale również domagają się od Komisji kroków […]
W końcu listopada odbyła się III Konferencja Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych, podsumowująca sytuację rynkową oraz działalność Stowarzyszenia. Całodniowa konferencja cieszyła się niezmiernie dużym zainteresowaniem, udział w niej wzięło blisko 200 uczestników. Ważnym wydarzeniem mającym miejsce przy okazji tej imprezy było ogłoszenie rozpoczęcia nowego etapu w rozwoju Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych. Po trzech latach od […]
Dnia 27 listopada 2008r. przedstawiciele branży motoryzacyjnej będą mieli okazję spotkać się i porozmawiać o tematach najistotniejszych dla wszystkich uczestników niezależnego rynku. Problemy związane z walkami cenowymi, niską rentownością, nowymi przepisami homologacyjnymi czy też szarej strefy w motoryzacji to tylko niektóre z licznych tematów poruszanych podczas III Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego. Jest to już trzecia […]
Przedstawiciele branży motoryzacyjnej dnia 27 listopada 2008r. będą mieli okazję spotkać się i porozmawiać o tematach najistotniejszych dla wszystkich uczestników niezależnego rynku. Problemy związane z walkami cenowymi, niską rentownością, nowymi przepisami homologacyjnymi czy też szarej strefy w motoryzacji to tylko niektóre z licznych tematów poruszanych podczas III Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego. Jest to już trzecia […]
Komisja Europejska podtrzymała swoją propozycję, by nie przedłużać Rozporządzenia GVO po jego wygaśnięciu w 2010 roku. Jako rozwiązanie Komisja sugeruje, że rozporządzenie (EC) N° 2790/1999 spoza sektora motoryzacyjnego, będzie wystarczające dla motoryzacji wraz z przepisami zawartymi w Traktacie Komisji Europejskiej. Jednakże reprezentanci niezależnego rynku nie mogą zgodzić się ze stanowiskiem Komisji. Stowarzyszenie SDCM utrzymuje, że […]
W świetle zbliżającej się publikacji sporządzonej przez Komisję Europejską oceniającej rozporządzenie o tzw. wyłączeniach blokowych w motoryzacji (GVO)(WE) 1400/2002, stowarzyszenia sektora motoryzacyjnego z krajów Unii Europejskiej wraz z konsumentami wezwali Komisję Europejską do ochrony konkurencyjności. Osiągnięcie tego celu jest możliwe przez utrzymanie regulacji dotyczącej dystrybucji nowych samochodów, części zamiennych, narzędzi oraz usług warsztatowych po 2010 […]
Po wielu latach trudnych dyskusji o potrzebie współdziałania uczestników niezależnego rynku motoryzacyjnego, nastąpił masowy ruch integracji tego środowiska. Doskonałą możliwość podjęcia współpracy stworzyła II Konferencja Producentów i Dystrybutorów Części Samochodowych, która odbyła się w dniu 17 stycznia 2008 r. w Warszawie. Organizatorem było Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych. W konferencji wzięło udział 180 osób z firm […]
Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych zaprasza na II Konferencję Producentów i Dystrybutorów Części Samochodowych, która odbędzie się 17 stycznia 2008 roku w Warszawie. Spotkanie będzie poświęcone głównym problemom, jakie dotykają niezależny rynek samochodowych części zamiennych i napraw. Tematy na konferencji prezentowane będą przez krajowych i zagranicznych ekspertów reprezentujących firmy dystrybucyjne i produkcyjne, w tym międzynarodowe koncerny. […]
Reprezentanci motoryzacyjnego rynku części i napraw uruchomili kampanię Prawo do Naprawy podczas targów Equip’Auto. Celem kampanii jest ochrona prawa do konsumenckiego wyboru oraz konkurencji na rynku samochodowych części zamiennych, serwisowania i napraw oraz narzędzi i wyposażenia warsztatowego. „Pojazdy stają się w coraz większym stopniu „komputerami na kołach”, stwierdziła rzecznik kampanii Sylvia Gotzen. „Podczas gdy technologiczne […]