FIGIEFA
1 czerwca 2010 roku w życie weszło nowe Rozporządzenie MVBER. Jak te zmiany wpłyną na uczestników niezależnego rynku napraw i części? Jak będzie teraz wyglądał dostęp do informacji technicznej, i czy kierowcy będą mogli stosować zamienniki, bez obawy o utratę gwarancji? Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Prezydentem organizacji FIGIEFA – Michelem Vilatte, który w rozmowie […]
Paweł Małecki: Od 1 czerwca 2010 roku obowiązuje nowe Rozporządzenie o Wyłączeniach Grupowych w Motoryzacji (MVBER – Motor Vehicle Block Exemption Regulation) wraz z nowymi Wytycznymi sektorowymi. Jaka była rola FIGIEFA (i jej organizacji członkowskich, np. polskiego Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych – SDCM) w procesie tworzenia nowego prawa? Michel Vilatte: Od 2007 roku FIGIEFA i […]
W czwartek 26 listopada 2009, odbyła się IV Konferencja Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego, organizowana przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Zapraszamy do zapoznania się z relacją z tego wydarzenia. W hotelu Holiday Inn w Warszawie spotkali się przedstawiciele ministerstw, organizacji i stowarzyszeń motoryzacyjnych, dystrybutorzy, producenci części samochodowych i urządzeń warsztatowych oraz wiele innych osób, którym […]
Dnia 28 lipca 2009 roku, Komisja Europejska opublikowała propozycje dotyczące instrumentu prawnego ogólnej konkurencji, by regulować kontrolę na rynkach dystrybucji. Po konsultacjach, Komisja planuje zastąpienie obecnego Rozporządzenia VR-BER 2790/1999, po jego wygaśnięciu 31 maja 2010 roku, zmienionymi przepisami. Proponowane rozporządzenie VR-BER będzie regulowało umowy dystrybucji towarów i usług, a także będzie odnosiło się do sprzedaży […]
Publikacja przez Komisję Europejską analizy oddziaływania i kierunku stanu prawnego w zakresie przyszłego projektu regulacji prawnej dla sektora motoryzacyjnego. Organizacje reprezentujące niezależny rynek motoryzacyjny, w Europie FIGIEFA jak i w Polsce SDCM, przyjmują z zadowoleniem rozpoznanie i zgłębienie przez Komisję Europejską potrzeby ustanowienia specyficznych zasad dla rynku motoryzacyjnego, ale również domagają się od Komisji kroków […]
W końcu listopada odbyła się III Konferencja Producentów i Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych, podsumowująca sytuację rynkową oraz działalność Stowarzyszenia. Całodniowa konferencja cieszyła się niezmiernie dużym zainteresowaniem, udział w niej wzięło blisko 200 uczestników. Ważnym wydarzeniem mającym miejsce przy okazji tej imprezy było ogłoszenie rozpoczęcia nowego etapu w rozwoju Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych. Po trzech latach od […]
Dnia 27 listopada 2008r. przedstawiciele branży motoryzacyjnej będą mieli okazję spotkać się i porozmawiać o tematach najistotniejszych dla wszystkich uczestników niezależnego rynku. Problemy związane z walkami cenowymi, niską rentownością, nowymi przepisami homologacyjnymi czy też szarej strefy w motoryzacji to tylko niektóre z licznych tematów poruszanych podczas III Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego. Jest to już trzecia […]
Przedstawiciele branży motoryzacyjnej dnia 27 listopada 2008r. będą mieli okazję spotkać się i porozmawiać o tematach najistotniejszych dla wszystkich uczestników niezależnego rynku. Problemy związane z walkami cenowymi, niską rentownością, nowymi przepisami homologacyjnymi czy też szarej strefy w motoryzacji to tylko niektóre z licznych tematów poruszanych podczas III Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego. Jest to już trzecia […]
Komisja Europejska podtrzymała swoją propozycję, by nie przedłużać Rozporządzenia GVO po jego wygaśnięciu w 2010 roku. Jako rozwiązanie Komisja sugeruje, że rozporządzenie (EC) N° 2790/1999 spoza sektora motoryzacyjnego, będzie wystarczające dla motoryzacji wraz z przepisami zawartymi w Traktacie Komisji Europejskiej. Jednakże reprezentanci niezależnego rynku nie mogą zgodzić się ze stanowiskiem Komisji. Stowarzyszenie SDCM utrzymuje, że […]
W świetle zbliżającej się publikacji sporządzonej przez Komisję Europejską oceniającej rozporządzenie o tzw. wyłączeniach blokowych w motoryzacji (GVO)(WE) 1400/2002, stowarzyszenia sektora motoryzacyjnego z krajów Unii Europejskiej wraz z konsumentami wezwali Komisję Europejską do ochrony konkurencyjności. Osiągnięcie tego celu jest możliwe przez utrzymanie regulacji dotyczącej dystrybucji nowych samochodów, części zamiennych, narzędzi oraz usług warsztatowych po 2010 […]