Najważniejsze kwestie decydujące o wyborze warsztatu, w którym właściciel naprawia swój samochód to: jakość usług, przystępna cena napraw i zaufanie. W ubiegłym roku polscy kierowcy aż w 90 % realizowali swoje wizyty w warsztatach niezależnych, zarówno niezrzeszonych, jak i należących do sieci producentów lub dystrybutorów części.
Jedną z kwestii zapewniających niezależnym warsztatom przewagę nad autoryzowanymi stacjami producentów pojazdów jest dostępność. Warsztaty niezależne są rozproszone po całej Polsce, obecne więc także w małych miejscowościach. Dochodzą do tego względy ekonomiczne, wyszkoleni mechanicy, coraz lepsza jakość obsługi oraz europejskie regulacje dające kierowcom wolność wyboru, gdzie serwisować auto, kiedy jest ono objęte gwarancją (rozporządzenie GVO).
Większość właścicieli nowych pojazdów zna swoje prawa i coraz częściej zleca naprawy oraz okresowe przeglądy warsztatom niezależnym. Ponadto, by nie ponosić zbytecznych kosztów, stosuje w swoich samochodach tańsze, lecz również oryginalne części oferowane dla niezależnego rynku przez tych samych producentów, którzy dostarczają swoje wyroby na tzw. pierwszy montaż (tylko bez logo producenta pojazdów). Części te muszą być zgodne z warunkami i zaleceniami technicznymi oraz specyfikacjami, ustalonymi przez producenta danego modelu samochodu.
– „Warsztaty niezależne, zwłaszcza sieciowe, dysponują wykwalifikowaną kadrą, doskonałym wyposażeniem, krótkim czasem wykonywanych usług i coraz częściej autem zastępczym, co czyni je niezwykle konkurencyjnymi wobec ASO. Do tego dodać należy również bogaty asortyment części od niezależnych dystrybutorów, którzy zamówiony towar dostarczają warsztatom dwa, a w przypadku dużych miast nawet trzy razy dziennie." – mówi Alfred Franke, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych.
Jak szacuje SDCM, niezależne warsztaty oferują tańsze części (o około 60%) i usługi (nawet o 100%).
Z badań wynika, że ponad 84% warsztatów deklaruje chęć uczestnictwa w szkoleniach technicznych. Oferowane są one najczęściej przez niezależnych producentów i dystrybutorów części, a ich głównym celem jest podwyższenie kompetencji mechaników oraz rozszerzenie ich wiedzy w zakresie elektroniki i mechaniki. Z kolei badania przeprowadzane przez MotoFocus pokazują, że wizerunek niezależnego sektora napraw w oczach opinii publicznej z roku na rok staje się coraz bardziej pozytywny.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
AS, 5 marca 2015, 11:43 0 0
te usługi to bardzo tanio :-)
Odpowiedz
Adaś, 5 marca 2015, 13:41 0 0
tak jest! 100% taniej, czyli darmo robią. Tak jak to życzyłoby sobie wielu klientów!
Odpowiedz