Serwis internetowy rezulteo zlecił instytutowi Ipsos badania dotyczące europejskich etykiet na opony, które od 1 listopada 2012 roku muszą być umieszczone na sprzedawanych oponach na terytorium państw UE. Badanie sondażowe zostało przeprowadzone już po raz drugi, co pozwala porównać ewolucję znajomości i zachowań konsumentów w stosunku do etykiet na opony.
Co nabywcy opon wiedzą o systemie etykietowania? Czy zwracają nań uwagę przy zakupie? Czym przede wszystkim kierują się wybierając opony? Zachęcamy do zapoznania się z wynikami badania rezulteo, które przedstawiamy w formie galerii.
Dowiedz się więcej
Nowe opony letnie na sezon 2013 są dużo bardziej ekologiczne niż opony debiutujące w zeszłym sezonie letnim. Także ich poziom osiągów na mokrej nawierzchni znacznie wzrósł. Spowodowało to wprowadzenie etykiet. Nowości producentów opon Jakość opon poprawiła się ponieważ producentom zależy na tym, aby ich opony zostały jak najwyżej ocenione w etykietach, które weszły w życie […]
Wprowadzenie obowiązku stosowania nowych etykiet to jedna z najważniejszych zmian prawnych w branży oponiarskiej, w ciągu ostatnich lat. O to jak zmieni się rynek ogumienia w Polsce po reformie, zapytaliśmy Damiana Nawrockiego z firmy Oponeo.pl. 1. Jaki Pana zdaniem wpływ na rynek opon w Polsce będzie miało wprowadzenie nowych etykiet? Etykiety nie powinny znacząco zmienić […]
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Opon i Gumy opublikowało wyniki sprzedaży firm członkowskich za 2013 rok. Po trudnym roku 2012, kiedy odnotowano dwucyfrowy spadek sprzedaży we wszystkich segmentach, w 2013 pojawiły się oznaki ożywienia. W Polsce segment opon osobowych/dostawczych spadek spadł o 5,65 proc. w porównaniu z rokiem 2012 (dla opon letnich i sportowych spadek o 11,6 […]
Firma Bridgestone opracowała linię opon do elektrycznego BMW i3. Zastosowana w nich technologia “ologic” wykorzystuje synergię między dużą średnicą a wąskim bieżnikiem. Opony Ecopia EP500 ologic zapewniają lepszą aerodynamikę i opór toczenia, zachowując przyczepność przy deszczowej pogodzie. Większa średnica i wyższa sztywność opasań istotnie ograniczają odkształcenia opony, co zmniejsza tarcie wewnętrzne, ograniczając zużycie energii. Modyfikacje […]
Podczas tegorocznego Genewa Auto Salonu, Yohohama zaprezentuje najnowszy model opon BluEarth, a także dwa zimowe modele iceGuard iG55 oraz W.drive V905. Podczas targów Genewa Auto Salon, które odbędą się w dniach od 6 do 16 marca 2014 r., Yohohama zaprezentuje najnowsze modele zimowych opon − W.drive V905 oraz iceGuard iG55. Pierwsza z nich to nowość […]
Michelin planuje w ciągu 2014 r. zwiększyć wolumen sprzedaży o 3 proc., analogicznie do oczekiwanego wzrostu światowego rynku opon. Wzrost ten będzie możliwy m.in. dzięki wprowadzeniu na rynek opon Michelin Premier All Season i Michelin X Multi, koncentracji na segmencie premium, tradycyjnie dobrej sytuacji w segmencie opon specjalistycznych, rozpoznawalności marki Michelin i nowym zakładom produkcyjnym. […]
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 5 lutego 2014, 0:15 0 0
kolejny bzdet bez znaczenia dla większości klientów kupujących opony..z powodzeniem można by nakazać przyklejanie podobnych etykiet na muchołapki i badać zachowanie much w locie w odniesieniu do jakości etykiet wraz z muchołapka..z niecierpliwoscią czekam na kolejne etykiety nakazu i zakazu dla klientów i producentów..a muchy i tak bedą sie miały dobrze..
MARIUSZ
Odpowiedz