Modyfikator Plus – konkurencja dla warsztatów w płynie

25 maja 2021, 13:18

Niegdyś reklamowany na szeroką skalę dodatek do oleju silnikowego, Modyfikator Plus, jest środkiem, który pomimo wielu testów na skuteczność, nadal jest outsiderem w branży warsztatowej. Podobnie jak inne środki obiecujące niesamowite rezultaty po zaaplikowaniu, goszczące już na łamach naszego portalu, również w tym przypadku postaramy się odczarować legendę “poważnej konkurencji” dla profesjonalistów.

Wyciekła tajemnica Armii Rosyjskiej

Jak czytamy na stronie producenta, Modyfikator Plus jest środkiem, który do 1994 roku był pilnie strzeżoną tajemnicą Armii Rosyjskiej. Powstały w wojskowych laboratoriach miał za zadanie dokonać tego, o czym marzy duża część posiadaczy samochodów – przedłużyć żywotność silnika i zwiększyć jego moc.

Formuła Modyfikatora została dostosowana do nowoczesnych konstrukcji silników i, jak wskazuje na to sama nazwa, polega ona na modyfikowaniu powierzchni metalu na poziomie molekularnym wewnątrz silnika. Produkt podczas pracy silnika przywiera do powierzchni metalowych i kształtuje warstwę zorientowanych makromolekuł, które z kolei formują struktury langmuira w postaci spirali z osiami znajdującymi się na powierzchni. Owe struktury powodują zwiększenie możliwość jednostki napędowej w zakresie zarówno wytrzymałości, jak i mocy.

Rysunek przedstawiający działanie Modyfikatora.

Warto zaznaczyć, że Modyfikator Plus jest nazywany przez producenta ulepszaczem do metalu, a nie do oleju silnikowego, ponieważ nie wchodzi z nim bezpośrednio w reakcję chemiczną. Olej silnikowy w tym przypadku stanowić ma środek transportu dla preparatu.

Opinie skonfrontowane z producentem

Preparaty obiecujące niezwykłe właściwości niejednokrotnie już były sprawdzane pod kątem skuteczności. Działanie różnych specyfików, nie tylko z branży motoryzacyjnej, było weryfikowane przez ekspertów z danej dziedziny, jak i przez użytkowników, testujących dany preparat w domowych warunkach. Również testom konsumenckim był poddawany Modyfikator Plus, który zyskał zarówno swoich zwolenników, jak i przeciwników.

Na forach internetowych nie brak opinii, że jest to środek nieskuteczny lub nie na tyle skuteczny, jak prezentuje to sam producent. Przykładowe opinie z forów motoryzacyjnych:

Witam Panowie. Jestem jednym z tych, którzy wlali to lekarstwo do swojego silnika. Nigdy nie wierzyłem w takie cuda, no ale kupiłem Modyfikator, bo w mojej E36 zaczęły w zimie klepać popychacze. Chciałem wypróbować czy to działa, a remont i tak mnie czeka. Auto ma już 230 tys., więc ma prawo zachorować. Niestety takie lekarstwo nic nie zdziałało. Żadna z zalet tego produktu nie ujawniła się, nawet po niby tym przebiegu ‘aktywacji’ składników. Wymieniałem też już olej i przejechałem z Modyfikatorem ok. 5000 km. Żadnego mniejszego zużycia paliwa, rozruch silnika taki sam jak przedtem, a zwiększenie mocy? Również. Pieniądze wydane, zamiast na dobry olej, na placebo. Jak dla mnie jest on cholernie drogi, a nie daje żadnych widocznych efektów, ale reklama działa – sam sprawdziłem na własnej skórze. Trochę się rozpisałem, ale czułem, że muszę ostrzec naiwnych przed niepotrzebnym wydatkiem. Sceptycy do takich cudeniek mają rację. Pozdrowienia dla zmotoryzowanych – wypowiada się na forum samochodowym użytkownik Roberto_Carlos.

Ciekawi mnie, po co zalewacie to do zdrowych silników? Przy dzisiejszych olejach, które już same w sobie mają różne uszlachetniacze wydaje mi się to bez sensu. Dla mnie te specyfiki działają wyłącznie na psychikę kierowcy – zastanawia się użytkownik Dyszel7.

Na forach nie brakuje podobnych opinii. Oczywiście są one tendencyjne i często pozbawione szczegółowych informacji. Często użytkownicy narzekają na efekt, ale nie informują, jaki był stan jednostki napędowej przed aplikacją środka. Jak zawsze, w przypadku tego typu rozwiązań, wielu klientów kupuje preparat jako “lekarstwo” na już zużyty silnik.

Obiegowe opinie postanowiliśmy skonfrontować z dostawcą Modyfikatora. Na nasze pytania odpowiedział Pan Piotr Baranowski, specjalista ds. technicznych firmy Spectra, która jest oficjalnym dystrybutorem środka Modyfikator Plus w Polsce.

Krzysztof Pawlak: Modyfikator Plus w branży warsztatowej nie ma zbyt pochlebnych opinii, określa się jego działanie mianem „chwilowe”, głównie w przypadkach przygotowywania auta do sprzedaży. W jakich zatem konkretnych przypadkach Modyfikator zastosowany do silnika powinien „zrobić różnicę”, a w jakich lepiej od razu udać się do warsztatu?

Piotr Baranowski: Modyfikator Plus nie jest najlepszym przyjacielem warsztatów, ponieważ robi im poważną konkurencję. Warsztaty oferują usługi serwisowe w tym naprawy silników a Modyfikator Plus przedłuża wiek roboczy silników, więc mówiąc wprost odbieramy pracę warsztatom w tym zakresie i dlatego też rozumiemy takie opinie. Warsztaty nie są też w naszej grupie odbiorców produktu, oni chcą sprzedawać swoje usługi napraw. Modyfikator Plus zapewnia oszczędność przedłużając czas na drogie naprawy warsztatowe, chroni silnik przez 50 tys. km, to raczej nie jest mała chwila.

Nasi Klienci stosują Modyfikator Plus w różnym celu, to już nie ma dla nas większego znaczenia, czy ktoś używa, żeby przedłużyć wiek roboczy silnika przed sprzedażą czy na własny użytek, nam zależy, żeby był efekt. W większości przypadków stosowanie wykazuje bardzo fajne efekty, szczegóły działania i osiągnięć można znaleźć na naszej stronie internetowej modifikator.pl.

Jaki konkretnie zostanie osiągnięty efekt zależy też od stanu samochodu, jeśli są już bardzo duże uszkodzenia mechaniczne silnika to Modyfikator Plus nie przywróci do życia zniszczonego i umarłego silnika. Stosowanie Modyfikatora Plus ma na celu zabezpieczenie działającego silnika, przedłużenie wieku roboczego, polepszenie parametrów itp. dlatego warto stosować Modyfikator Plus w starych, wyeksploatowanych samochodach jak w nowych również, żeby chronić silniki naszych samochodów i odłożyć naprawy warsztatowe na później.

Na Waszej stronie możemy przeczytać zdanie, że Modyfikator wydłuża dwukrotnie okres pracy jednostki napędowej, co jest bardzo odważną tezą. Czy jest ona poparta badaniami czy to tylko slogan marketingowy? Jeśli tak, to w jaki sposób to zostało sprawdzone?

Nasza teza nie jest tylko sloganem marketingowym, jest to twierdzenie potwierdzone badaniami oraz dużymi i realnymi wynikami sprzedaży. Modyfikator Plus jest sprzedawany ponad 25 lat na różnych rynkach, został sprawdzony w różnych laboratoriach, hamowniach, jak i przez naszych Klientów w praktyce, co daje nam najlepsze potwierdzenie skuteczności działania. A wyjaśniając, co to oznacza w praktyce: samochód, w którym zaczniemy stosować Modyfikator Plus przedłuży żywot swojego silnika dwukrotnie do całkowitej eksploatacji w porównaniu do samochodu w którym nie był stosowany Modyfikator Plus.

Czy działanie Modyfikatora można porównać do działania Ceramizera, który w założeniu również ma wnikać w niedoskonałości powierzchni metalowych zmniejszając tarcie? Na czym polega więc różnica między Modyfikatorem a np. Ceramizerem?

Działanie Modyfikatora Plus nie ma nic wspólnego z działaniem Ceramizera, nasz produkt działa na zupełnie innej technologii. Modyfikator Plus działa na zasadzie nanotechnologii, w swoim składzie nie zawiera teflonu, cząstek metalu, ceramiki ani żadnych innych cząstek wielkich rozmiarów, które mogłyby doprowadzić do uszkodzenia silnika w trakcie eksploatacji. Zasada działania Modyfikatora Plus polega na modyfikowaniu powierzchni metalu (na poziomie molekularnym) wewnątrz silnika. Wiążąc się podczas pracy silnika do powierzchni metalowych, Modyfikator Plus kształtuje twardą warstwę zorientowanych makromolekuł, które charakteryzują się ekstremalnie małym współczynnikiem tarcia i wyjątkową odpornością na zniszczenia.

Czy Modyfikator jest środkiem, który może opóźnić wizytę w warsztacie samochodu na generalny remont silnika w przypadku mocno wyeksploatowanych jednostek?

Zdecydowanie tak.

 

A jakie są Wasze opinie i doświadczenia dotyczące stosowania Modyfikatora Plus? Napiszcie w komentarzach.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Liroj, 25 maja 2021, 14:29 4 -1

Jak to ma być konkurencja dla warsztatów to oby tylko takich 'konkurentów' mieć. A na koniec klient i tak trafi do nas, tylko naprawa będzie kosztować więcej

Odpowiedz

Wojtek, 27 maja 2021, 7:14 0 -1

stosuje i widzę zdecydowane pozytywne efekty nie tylko w silnikach które eksploatuje ale nawet w takich urządzeniach jak kompresor ( ot po prostu zdecydowanie spada ilość zużywanego oleju )

Odpowiedz

tfujnik, 28 maja 2021, 10:08 2 0

A warsztatów w stanie stałym nie ma? Tylko w płynie?

Odpowiedz

pawels55, 26 października 2021, 20:32 1 -1

Miałem Vectrę GTS kilka lat temu przy przebiegu 300 tys brała 1litr/1tys przy bardzo bardzo szybkiej jeździe jeździłem do żony pod Bonn 1400 km i zpowrotem wtedy wlałem modyfikator różnica była od razu wyraźną mniejsze spalanie rozruch i1 litr oleju na 4 tys km wylewałem go regularnie co 60 tys i przy 450 tys poszła mi uszczelka pod głowicą auto w ,2003 kupiłem w salonie opla z instalacją gazową koltec.olej wymieniałem według wskazań komputera co 35 000tys .i jeździłem bardzo szybko.erchanik po zdjęciu głowicy zawołał wszystkich kolegów z hali i oglądali z niedowierzaniem stan idealny cylindrów.Obecnie mam insygnie a żona astrę iregolarnie wlewam modyfikator naprawdę polecam a jestem bardzo doświadczonym kierowcą 40 razy okrazylem ziemię ,pozdrawiam.

Odpowiedz

Marbud, 30 maja 2022, 11:50 2 0

Stosowałem regularnie modifikator w swoim starym samochodzie fiat Marea 1.9jtd zalewałem co drugą wymianę oleju przejechałem nim 500000tyś.km beż zaglądania do silnika wtrysków turbiny.
Sprzedałem go dalej choć z tym przebiegiem było to trudne ale do momentu sprzedaży działał bez zarzutu.

Odpowiedz

Anonim, 11 sierpnia 2022, 8:10 2 -2

Opel astra silnik 1,8 benzyna 125 km zakupiony w salonie w Niemczech z przebiegiem 135 tyś po zesłaniu bezpośrednio po zakupie modyfikatore plus i zamontowaniu i instalacji gazowej w 2011r.W 2015 przy przebiegu 210 tyś przebiegu ponownie zalano modyfikatore plus .Obecnie samochód ma przebieg 360 tyś km cisnienie na cylindrach na zimnym silniku fabryczne .W obecnej chwili do wymiany popychacze hydrauliczne.Polecam wszystkim niedowiarkom ten produkt

Odpowiedz

Wojt, 9 lutego 2023, 11:48 1 -1

Stosowałem dwa razy co 50 tys km. Bmw e90 2.0 diesel. Po kilku dniach odczuwalne zmiany. Silnik ciszej pracuje , łatwiej wchodzi na obroty , łatwiejszy rozruch . Ogólnie różnica odczuwalna jak w przypadku zatankowania badziewia do baku a później zalania np v-powerem. Ogólnie polecam , jestem zadowolony, autem jeździłem 8 lat od nowości , teraz od 4 lat ma je mój ojciec. Przebieg 420 tys , rozrząd nie dotykany, tata zadowolony

Odpowiedz

Anonim, 7 kwietnia 2023, 12:34 0 0

Modyfikator Plus jest kapitalnym specyfikiem, który zapewnia naprawdę lepszą pracę silnika jak i poprawia obiecane parametry. W mojej E 90 , która ma silnik o mocy 129 kM i prędkość maksymalną 208 kM/h Modyfikator sprawił, że jechałem po autostradzie w Niemczech oczywiście 240 kM/h. Spalaniem natomiast spadło średnio o 1 l na 100 km.

Odpowiedz