Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Volkswagen

Nowości Asmet

Firma Asmet wprowadziła do oferty 12 nowych produktów. Są wśród nich tłumiki do samochodów Ford, Land Rover, Kia, Mercedes i Volkswagen. Szczegółowa lista nowości poniżej i w załączniku: Nr Asmet Typ części Marka i model Typ nadwozia Wersja silniika Moc [KW] Rok prod. Nr OE 01.048 tłumik tylny Mercedes W210 sedan E200CDI E220CDI 75/85 92/105 […]

Wymiana tulei sprzęgającej i wolnego koła alternatora w pojazdach VW

W pojazdach marki Volkswagen z silnikami 2.5 TDI oraz 5.0 TDI producent określił czas, po którym powinna nastąpić wymiana wolnego koła alternatora i tulei sprzęgającej. Moment ten zależy od wyposażenia pojazdu w filtr cząstek stałych. W samochodach Phaeton, Touareg, Multivan T5 i Transporter T5 z silnikami TDI po 150 000 kilometrów dla samochodów bez filtra cząsteczek […]

Specjalna masa uszczelniająca dla silników VAG

W przypadku silników pojazdów grupy Volkswagen i nie tylko zastosowanie standardowych mas uszczelniających może nie spełnić oczekiwań. Ze względu na występujące obciążenia dynamiczne niektórych elementów warto zastosować materiały, które wskutek wulkanizacji wykazują większą twardość i odporność na odkształcenia. Dirko® specjalna masa uszczelniająca (beżowa) Firma ElringKlinger zaleca stosowanie masy uszczelniającej Dirko silikon specjalny (beżowy) w silnikach […]

Montaż modułu uszczelniającego z PTFE z czujnikiem położenia wału firmy ElringKlinger

W niektórych pojazdach grupy Volkswagen od strony koła zamachowego, wał korbowy jest uszczelniony przy pomocy kołnierzowego modułu uszczelniającego z PTFE (teflon), posiadającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego. Przedstawiamy kilka wskazówek montażowych takiego elementu uszczelniającego. Jak wiadomo, zadaniem modułu uszczelniającego jest: uszczelnienie wału korbowego, rejestrowanie liczby obrotów silnika, ustalanie dokładnego połoŜeniu wału korbowego, i ustalanie punktu […]

Olej Liqui Moly do przekładni DSG

Doppelkupplungsgetriebe-Öl 8100 jest to olej do dwusprzęgłowych przekładni automatycznych stosowanych przez koncern Volkswagen. Pojazdy wyposażone w przekładnie DSG są stosunkowo nowymi pojazdami jednak ze względu na częstotliwość wymiany tego oleju (60.000 km) oraz fakt że samochody takie coraz częściej trafiają do serwisów niezależnych Liqui Moly wprowadza na rynek olej odpowiedni do przekładni dwusprzęgłowych. Zastosowanie wysokiej […]

Valvoline SynPower XL-III SAE 5W-30 zatwierdzony przez VW

Koncern motoryzacyjny Volkswagen oficjalnie zatwierdził olej Valvoline SynPower XL-III SAE 5W-30 jako spełniający normy VW 504.00/507.00. Olej SynPower XL-III SAE 5W-30, spełnia również inne normy VW za wyjątkiem specyfikacji VW 505.01. W tym przypadku, olejem spełniającym wymagania VW 505.01 jest olej DuraBlend Diesel SAE 5W-40.

Nowy katalog świec NGK do samochodów osobowych

Firma NGK Spark Plug Europe wydała nowy katalog świec do samochodów osobowych, który jest już dostępny dla dystrybutorów i warsztatów. Katalog zawiera aktualny asortyment firmy z zakresu świec zapłonowych i żarowych NGK dla rynku wtórnego. Nową edycję charakteryzuje całkowicie zmienione wprowadzenie. Nowy katalog NGK 2011/2012 zawiera 360 stron, na których przedstawione jest ok. 8.300 zastosowań świec […]

Wibracja pedału sprzęgła w samochodach grupy VW

W niektórych samochodach grupy Volkswagen, od modeli z roku 2003, mogą występować wibracje na pedale sprzęgła podczas jego wstępnego naciśnięcia. W przypadku skarg, jako przyczynę można podać brak lub błędnie dobrany regulator częstotliwości (element antywibracyjny), albo fakt iż oprogramowanie komputera sterującego silnikiem nie jest aktualne. Wibracje są generowane w wyniku wahania momentu obrotowego na wale […]

Filtry podano…

W grudniu 2010 r. na łamach włoskiego magazynu branżowego „Parts”, ukazał się wywiad z Giorgio Girondi – Prezesem UFI Filters, który prezentujemy Państwu poniżej. W kuchni, tak jak w przedsiębiorstwie, pierwsze co należy wybrać to składniki i właściwie dobrane proporcje, jeśli chcemy z umiejętnością wyrazić całą jakość potrawy. Giorgio Girondi, Prezes UFI Filters, ubrany w […]

Technika wtryskowa Bosch Diesel w rajdowym Touaregu 3

Volkswagen Race Touareg 3 uczestniczący w tegorocznym Rajdzie Dakar wyposażony został w system wtryskowy Diesla specjalnie zaprojektowany przez firmę Bosch. 1 stycznia 2011 roku w argentyńskim Buenos Aires wystartował długodystansowy Rajd Dakar. System wtryskowy Boscha znajduje się między innymi na pokładzie modelu Race Touareg Volkswagena, który w ubiegłym roku świętował potrójne zwycięstwo. – „Silniki Diesla […]