Volkswagen Race Touareg 3 uczestniczący w tegorocznym Rajdzie Dakar wyposażony został w system wtryskowy Diesla specjalnie zaprojektowany przez firmę Bosch.
1 stycznia 2011 roku w argentyńskim Buenos Aires wystartował długodystansowy Rajd Dakar. System wtryskowy Boscha znajduje się między innymi na pokładzie modelu Race Touareg Volkswagena, który w ubiegłym roku świętował potrójne zwycięstwo.
– „Silniki Diesla są oszczędne i osiągają wysoki moment obrotowy” – wyjaśnia dr Gerhard Turner, Prezes działu branżowego Bosch Diesel Systems. – „Wytrzymałość to kolejny atut Diesla, szczególnie na trasach długodystansowych” – dodał.
Bosch Motorsport dostarcza do Race Touarega specjalnie zaprojektowany sterownik silnika MS16.1 oraz specjalnie dopasowaną do silnika pompę wysokociśnieniową i wtryskiwacze. Eksperci zoptymalizowali system w taki sposób, że silnik pracuje we wszystkich warunkach klimatycznych występujących podczas tego rajdu, nawet tych najbardziej ekstremalnych – jest niezawodny zarówno podczas jazdy przez rozgrzane piaski pustyni Atacama, jak i przez Andy, na wysokości ponad 4000 metrów n.p.m.
Dużym wyzwaniem dla silnika jest m.in. wysoka zawartość zanieczyszczeń w paliwie. Aby zapobiec zwiększonemu tarciu powodowanemu przez pył, komponenty hydrauliczne posiadają specjalną powłokę ochronną. Oprócz systemu wtryskowego Bosch dla modelu Race Touareg dostarcza także szereg czujników dla układu napędowego: czujnik obrotów i położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia doładowania oraz czujniki temperatury spalin, paliwa i powietrza doładowania.
Rajd Dakar jest jednym z najtrudniejszych rajdów długodystansowych na świecie. Tegoroczna, 33. edycja potrwa do 16 stycznia, a trasa rajdu prowadzi przez Argentynę i Chile.
Komentarze