Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w marcu 2015 r.
Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
7 kwietnia 2015, 13:00
W marcu z salonów sprzedaży wyjechało ponad 38 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To wynik najwyższy od… marca roku ubiegłego. Wówczas na wyniki sprzedaży miało wpływ trwające okienko derogacyjne.
Ogółem w marcu 2015 r. sprzedano 38 341 samochodów osobowych i lekkich dostawczych (wg danych Carmarket.com.pl). Choć wynik sprzedaży jest bardzo wysoki, względem analogicznego okresu roku ubiegłego odnotowano spadek (- 3,7%). Jednocześnie, w marcu sprzedano o ponad 18% więcej samochodów niż w lutym. W ubiegłym roku wpływ na wysoki wynik sprzedaży marcowej miało obowiązujące czasowo okienko derogacyjne. Dawało ono możliwość pełnego odpisu podatku VAT od zakupu samochodów na firmę. Luty i marzec 2014 były okresem skumulowanych rejestracji tzw. "aut z kratką". W tym roku na wysoki rezultat sprzedaży przełożyły się akcje wyprzedażowe samochodów rocznika 2014. Nadal nabywcami są głównie firmy – ich udział w zakupach wyniósł w marcu prawie 63%.
W najlepszym jak na razie pod względem sprzedaży miesiącu roku, lider rynku – Skoda – zanotował wynik słabszy niż w styczniu. Mimo to, rezultat na poziomie 4093 sztuk wystarczył do ponownego zajęcia pierwszego miejsca w podsumowaniu miesięcznym. Tym razem na drugim miejscu uplasował się Volkswagen (3911 sprzedanych sztuk), a trzecia była Toyota (3433 sztuk). Marzec był też dobrym miesiącem dla Forda i Opla.
Sprzedaż nowych samochodów w Polsce rosła nieprzerwanie od 20 miesięcy. Dobrą passę przerwał wynik z lutego bieżącego roku. Słabszy rezultat nie musi jednak oznaczać gorszej koniunktury. W lutym nowych właścicieli znalazło 32 291 samochodów osobowych i lekkich dostawczych (według danych Carmarket.com.pl). To wynik o niespełna 2% gorszy niż w styczniu, ale o ponad 10% słabszy […]
Styczniowy rezultat sprzedaży nowych samochodów w Polsce okazał się zaskakująco wysoki. Sprzedano więcej aut niż w styczniu 2014. Przypomnijmy, że w pierwszych miesiącach minionego roku trwało okienko derogacyjne, umożliwiające odliczenie pełnej kwoty podatku VAT od zakupu samochodu firmowego. W styczniu 2015 r. z salonów sprzedaży wyjechało 32 888 nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych (wg […]
Polski rynek sprzedaży nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych po dwóch miesiącach przerwy powrócił na ścieżkę wzrostu. Kwietniowy wynik jest jednocześnie słabszy od marcowego. W pierwszym kwartale roku 2014 odnotowano skokowy wzrost sprzedaży nowych pojazdów ze względu na obowiązujące czasowo okienko derogacyjne. Tegoroczny wynik sprzedaży w lutym i marcu był wysoki, ale nie na tyle, […]
Od początku roku miesięczna sprzedaż nowych samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych nie spadła poniżej liczby 30 tys. sztuk. Maj był kolejnym dobrym miesiącem dla dealerów. Wszystko wskazuje na to, że drugi kwartał bieżącego roku będzie pod względem sprzedaży nowych samochodów lepszy niż w ubiegłym roku. Liczba rejestracji nowych aut osobowych i lekkich dostawczych utrzymuje się […]
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Komentarze