Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w maju 2015 r.
Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
16 czerwca 2015, 11:18
Od początku roku miesięczna sprzedaż nowych samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych nie spadła poniżej liczby 30 tys. sztuk. Maj był kolejnym dobrym miesiącem dla dealerów.
Wszystko wskazuje na to, że drugi kwartał bieżącego roku będzie pod względem sprzedaży nowych samochodów lepszy niż w ubiegłym roku. Liczba rejestracji nowych aut osobowych i lekkich dostawczych utrzymuje się od dłuższego czasu na stabilnym, wysokim poziomie. W maju nowych właścicieli znalazło 31 367 pojazdów (wg danych Carmarket.com.pl) – o prawie 12% więcej niż w maju ubiegłego roku.
Jednocześnie, w stosunku do kwietnia 2015, liczba rejestracji spadła nieznacznie – o ok. 3,5%. Zbliżający się sezon wakacyjny prawdopodobnie przyniesie kolejne spadki miesiąc do miesiąca, istnieje jednak duże prawdopodobieństwo, że w porównaniu do ubiegłego roku rynek będzie nadal rósł. Główną zasługą uzyskiwanych wyników jest dobra sprzedaż do firm. Klienci indywidualni są w wyraźnym odwrocie.
Dominacja Skody w kolejnym miesiącu nikogo już nie dziwi. Nowych właścicieli znalazły 3662 pojazdy tej marki. Zaskakująca jest za to dopiero piąta lokata Toyoty. Marka zakończyła akcję wyprzedaży poprzedniego rocznika i w maju sprzedała o ok. tysiąc samochodów mniej niż w każdym z poprzednich miesięcy roku. Drugą lokatę w rankingu marek w maju zajął Volkswagen, trzecią Ford, a czwartą Opel.
Polski rynek sprzedaży nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych po dwóch miesiącach przerwy powrócił na ścieżkę wzrostu. Kwietniowy wynik jest jednocześnie słabszy od marcowego. W pierwszym kwartale roku 2014 odnotowano skokowy wzrost sprzedaży nowych pojazdów ze względu na obowiązujące czasowo okienko derogacyjne. Tegoroczny wynik sprzedaży w lutym i marcu był wysoki, ale nie na tyle, […]
W marcu z salonów sprzedaży wyjechało ponad 38 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To wynik najwyższy od… marca roku ubiegłego. Wówczas na wyniki sprzedaży miało wpływ trwające okienko derogacyjne. Ogółem w marcu 2015 r. sprzedano 38 341 samochodów osobowych i lekkich dostawczych (wg danych Carmarket.com.pl). Choć wynik sprzedaży jest bardzo wysoki, względem analogicznego okresu roku […]
W czerwcu sprzedaż nowych samochodów w Polsce utrzymała się na bardzo wysokim poziomie. Odnotowano drugi najwyższy wynik miesięczny w 2015 r. Najwyższe wyniki sprzedaży dealerzy odnotowują zwykle w pierwszych miesiącach roku (akcje wyprzedażowe samochodów z poprzedniego rocznika). Na tym tle, wynik czerwcowy zasługuje na miano niespodzianki. W minionym miesiącu sprzedano, według danych Carmarket.com.pl, 34 505 […]
Rynek sprzedaży nowych pojazdów w Polsce nie zasypia, ani nie bierze urlopu. Wakacyjny lipiec okazał się kolejnym miesiącem wysokiej, względem lat ubiegłych, sprzedaży samochodów. W lipcu zazwyczaj notowano spadek zakupów nowych samochodów, związany z okresem wakacyjnym. Tym razem osiągnięty wynik jest bardzo wysoki. W siódmym miesiącu bieżącego roku nowych nabywców znalazło 33 959 samochodów osobowych […]
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Komentarze