Sprzedaż nowych samochodów w Polsce w lutym 2015 r.
Autor: Witold Hańczka,
https://motofocus.pl/
5 marca 2015, 13:58
Sprzedaż nowych samochodów w Polsce rosła nieprzerwanie od 20 miesięcy. Dobrą passę przerwał wynik z lutego bieżącego roku. Słabszy rezultat nie musi jednak oznaczać gorszej koniunktury.
W lutym nowych właścicieli znalazło 32 291 samochodów osobowych i lekkich dostawczych (według danych Carmarket.com.pl). To wynik o niespełna 2% gorszy niż w styczniu, ale o ponad 10% słabszy niż w lutym roku 2014.
Spadek ma związek nie tyle z osłabieniem tendencji sprzedażowej na polskim rynku, o ile z bardzo dobrym wynikiem sprzedaży w lutym ubiegłego roku. Obowiązujące wówczas czasowo okienko derogacyjne dawało możliwość pełnego odpisu podatku VAT od zakupu samochodów na firmę. Luty i marzec 2014 były okresem skumulowanych rejestracji tzw. "aut z kratką".
Z całą pewnością można stwierdzić, że w marcu rynek również odnotuje spadek sprzedaży. W ubiegłym roku, w tym miesiącu zarejestrowano prawie 40 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych.
Wraz z całym rynkiem, spadek sprzedaży rok do roku zanotowały najsilniejsze marki – Skoda i Volkswagen. Co ciekawe, wzrost sprzedaży zanotowała Toyota, która po raz drugi w tym roku zajęła drugie miejsce na podium wśród marek. Mimo gorszej niż przed rokiem sprzedaży, dominująca pozycja Skody w lutym nie była zagrożona ani przez moment. Na czwarte i piąte miejsce w zestawieniu powróciły Opel i Ford, wyprzedzając Kię, która odnotowała znakomity wynik w styczniu.
Styczniowy rezultat sprzedaży nowych samochodów w Polsce okazał się zaskakująco wysoki. Sprzedano więcej aut niż w styczniu 2014. Przypomnijmy, że w pierwszych miesiącach minionego roku trwało okienko derogacyjne, umożliwiające odliczenie pełnej kwoty podatku VAT od zakupu samochodu firmowego. W styczniu 2015 r. z salonów sprzedaży wyjechało 32 888 nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych (wg […]
Nowe samochody w Polsce sprzedają się ostatnio bardzo dobrze. Rok 2014 postawił poprzeczkę wysoko – wynik łączny jest najlepszy od sześciu lat. W każdym miesiącu 2014 r. odnotowano lepszą sprzedaż niż w analogicznym okresie roku 2013. Rok z VATem i bez VATu W całym roku 2014 sprzedano łącznie 372 367 nowych samochodów osobowych i lekkich […]
W marcu z salonów sprzedaży wyjechało ponad 38 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To wynik najwyższy od… marca roku ubiegłego. Wówczas na wyniki sprzedaży miało wpływ trwające okienko derogacyjne. Ogółem w marcu 2015 r. sprzedano 38 341 samochodów osobowych i lekkich dostawczych (wg danych Carmarket.com.pl). Choć wynik sprzedaży jest bardzo wysoki, względem analogicznego okresu roku […]
Polski rynek sprzedaży nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych po dwóch miesiącach przerwy powrócił na ścieżkę wzrostu. Kwietniowy wynik jest jednocześnie słabszy od marcowego. W pierwszym kwartale roku 2014 odnotowano skokowy wzrost sprzedaży nowych pojazdów ze względu na obowiązujące czasowo okienko derogacyjne. Tegoroczny wynik sprzedaży w lutym i marcu był wysoki, ale nie na tyle, […]
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Komentarze