UFI Filters kontynuuje walkę ze zjawiskiem podrabiania części zamiennych. Firma zaostrza środki kontroli i rozszerza działalność w dziedzinie Internet Business Intelligence na poziomie globalnym we współpracy z Convey, dostawcą usług z zakresu kontroli w Internecie i ochrony marek.
Działania monitorujące wdrożone przez Convey i UFI Filters doprowadziły do zablokowania ponad 2,5 mln nielegalnych transakcji na największych światowych rynkach. System kontroli i eliminowania tego typu działań na wstępnym etapie pozwala zminimalizować możliwość dalszego rozprzestrzeniania się podróbek. Dzięki rozwojowi usługi kontroli w Internecie, obejmującej rynki na całym świecie, firma UFI Filters doprowadziła do usunięcia ponad 8 tys. reklam z 33 platform typu e-commerce, zapobiegając potencjalnemu obrotowi ponad 5 mln euro w handlu podrobionymi towarami.
Od 1972 roku UFI Filters podejmuje kroki mające na celu ochronę produktów i znaków towarowych poprzez rejestrowanie na światowych rynkach swoich marek i patentów, których liczba wynosi obecnie 268, a także ochronę celną, polegającą na zgłaszaniu zasobów własności intelektualnej Grupy w organach celnych poszczególnych krajów. Dodatkowo prowadzone są szkolenia w agencjach celnych, poświęcone w szczególności najczęściej podrabianym produktom, m.in. z serii UFI Filters „ONE”.
Filtry „ONE” są niezbędne dla zapewnienia ochrony silnika przed pozostałościami wody w oleju napędowym. Dzięki szczególnym właściwościom produkty UFI Filters są wybierane przez 95% producentów pojazdów na całym świecie. Filtry „ONE” są również dostępne w katalogu Aftermarket firmy, oferując najwyższą jakość klientom na rynku wtórnym. Zaangażowanie UFI Filters w ustalanie i zwiększanie standardów filtracji potwierdza członkostwo firmy w Komitecie Technicznym ISO.
W związku z dużym znaczeniem produktów „ONE”, firma UFI Filters przygotowała opracowanie pokazujące różnice pomiędzy filtrem oleju napędowego UFI Filters 24.ONE.01 a podróbkami dostępnymi na rynku do samochodów Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Fiat, Ford, Lancia, Opel, Peugeot i Vauxhall.
Poziom obecności wody w oleju napędowym jest regulowany przez normę europejską EN 590 i nie może przekraczać maksymalnej wartości 200ppm. Jednak ilość i wielkość cząsteczek wody, które muszą zostać oddzielone od oleju napędowego, bywają różne i zależą od producenta samochodu.
Filtry niskiej jakości lub podrobione, zawierające medium z plisowanego papieru lub inne niewłaściwe materiały, nie spełniają funkcji oddzielania wody z oleju napędowego lub robią to w niewystarczającym stopniu. Systemy filtracyjne UFI Filters wykorzystują rozwiązania skuteczne wobec tzw. złych paliw oraz biodiesli. Zakup filtra niskiej jakości pozwoli zaoszczędzić pieniądze, ale może doprowadzić do uszkodzenia układu wtryskowego, co w przypadku osób używających samochodów zawodowo oznacza starty finansowe.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników, jakie udało nam się już osiągnąć w walce z podróbkami, ale musimy kontynuować nasze wysiłki i zachować wysoką czujność. Przy tej okazji chciałbym prosić klientów i wszystkich kierowców o dużą ostrożność, ponieważ pojawiają się doniesienia o dystrybutorach oleju napędowego z paliwem zawierającym pozostałości wody, które jest niebezpieczne dla układów wtryskowych. W takich przypadkach oryginalne produkty UFI Filters, zapewniające najwyższy stopień separacji wody z paliwa, mogą robić naprawdę dużą różnicę. Dlatego zachęcamy wszystkich do zakupu oryginalnych produktów UFI Filters poprzez oficjalne sieci dystrybucji specjalizujące się w materiałach filtracyjnych – mówi Luca Autelli, Chief Legal and Human Resources Officer w UFI Filters.
Komentarze