Pierwsze przymrozki uświadomiły kierowcom, że czas zacząć rozglądać się za zakupem opon na zimę. Zapytaliśmy wiodących producentów o ich najnowsze produkty na sezon zimowy. Mamy nadzieję, że nasz przegląd rynku przyda się zarówno kierowcom, jak i ich doradcom, czyli wulkanizatorom i mechanikom.
W naszym zestawieniu znajdziecie najnowsze na rynku opony – zarówno zimowe jak i całoroczne czy też letnie z homologacją zimową.
Nowości przedstawiamy w kolejności przypadkowej. Osoby zainteresowane uzyskaniem większej ilości informacji zachęcamy do kontaktu z przedstawicielami producentów i/lub dystrybutorów.
Semperit SpeedGrip 3
Opona została stworzona z myślą o samochodach sportowych, wyższej klasy i SUV-ach. Zapewnia maksymalny poziom bezpieczeństwa, nawet w trudnych warunkach. Jej atutem jest krótka droga hamowania na zaśnieżonej nawierzchni. Idealnie pasuje do modeli takich jak VW Passat, Ford Kuga, BMW X6.
Większa liczba bloków w części barkowej bieżnika z licznymi dużymi bocznymi rowkami oznacza większą liczbę krawędzi. Powoduje to silniejsze tarcie śniegu o śnieg w bocznych rowkach części barkowej i tym samym lepszą przyczepność na śniegu, a więc krótszą drogę hamowania na zaśnieżonej nawierzchni. Trzy zaczepy śniegowe umieszczone w każdym bocznym rowku części barkowej zapewniają dodatkowe krawędzie chwytne i tym samym ułatwiają kontrolowanie kierunku na śniegu. W ten sposób rośnie poziom bezpieczeństwa na zaśnieżonych krętych drogach. Liczne specjalne krawędzie usuwają z powierzchni bieżnika warstwę cieczy (wody powierzchniowej). Poprawia to przyczepność na lodzie i ogranicza drogę hamowania na oblodzonej nawierzchni
Yokohama BluEarth-4S AW21
Całoroczna opona japońskiej marki premium przeznaczona jest dla samochodów osobowych, SUV-ów i CUV-ów. Dzięki optymalnej konstrukcji i materiałom z zastosowaniem olejku ze skórek pomarańczy oferuje bardzo dobrą wydajność paliwową i ponadprzeciętną przyczepność na mokrej nawierzchni. Nowa mieszanka gumy oraz solidna budowa bieżnika gwarantują szeroką powierzchnię styku opony z podłożem, dając pewność prowadzenia niezależnie od pory roku. Charakterystyczny szeroki i płaski bieżnik z mocnymi blokami na barku zapewnia długi przebieg, optymalne osiągi na suchej nawierzchni i komfort jazdy z dużą prędkością. Za bezpieczeństwo w trudniejszych, deszczowych i zimowych warunkach odpowiada układ rowków w kształcie litery V i szereg wąskich nacięć umożliwiających skuteczne odprowadzenie błota pośniegowego i wody spod kół oraz „wgryzanie” się w ośnieżoną i oblodzoną nawierzchnię. BluEarth-4S AW21 posiada znak 3PMSF. Doskonałe parametry opony potwierdza prestiżowy certyfikat TÜV SÜD.
Barum Vanis AllSeason
Specjalnie opracowana, nowa mieszanka High Mileage Van z dużą zawartością krzemionki najnowszej generacji zapewnia wysokie przebiegi i niezawodną przyczepność na każdej nawierzchni i przy każdej pogodzie. Dzięki tej nowej mieszance, opona Barum Vanis AllSeason oferuje harmonię pomiędzy oszczędnością paliwa i trwałymi osiągami przez cały rok w atrakcyjnej cenie.
W celu zapewnienia dobrych osiągów zimą, nowa opona Vanis AllSeason wykorzystuje głębokie i szerokie rowki zamiast delikatnych lameli. Ten nowy układ rowków gromadzi więcej śniegu, zwiększając tarcie śniegu o śnieg, co zapewnia lepsze prowadzenie i wyższą skuteczność hamowania w każdej sytuacji na drodze. Zimowe parametry gwarantuje także certyfikat 3PMSF. Zamiast klasycznej konstrukcji nowa opona Barum Vanis AllSeason oferuje do 1 mm dodatkowej gumy nałożonej na całą górną część ściany bocznej. To nowe wzmocnienie ściany bocznej lepiej chroni oponę podczas wjeżdżania na krawężniki i wydłuża okres jej eksploatacji.
Nokian WR Snowproof
Nokian WR Snowproof to opony zimowe stworzone z myślą o kierowcach w Europie Środkowej, by zapewnić bezpieczeństwo w każdych warunkach zimowych pomimo nagłych zmian pogody. Wyjątkową przyczepność na śniegu, deszczu i błocie pośniegowym zarówno na autostradach, drogach górski, jak i ulicach miast zapewnia innowacyjna technologia Alpine Sense Grip. Dzięki zastosowaniu mieszanki gumowej Alpine Grip opony świetnie sprawdzają się zarówno w trudnych zimowych warunkach, jak i przy łagodnej pogodzie, zachowując swoje właściwości w szerokim zakresie temperatur. Każda lamela i blok bieżnika pełnią określoną funkcję, zapewniając bezpieczne i wygodne prowadzenie oraz większą stabilność i pełną kontrolę nawet w nieoczekiwanych sytuacjach. Opony charakteryzują się także niskim oporem toczenia, co zmniejsza zużycie paliwa oraz emisję spalin. Nowy model dostępny jest w pięciu kategoriach prędkości: Q (160km/h), T (190km/h), H (210 km/h), V (240 km/h) i W (270 km/h). Producent oferuje także szeroki wybór spośród aż 55 wersji rozmiarowych w przedziale 14-20 cali.
Eurorepar Reliance
Eurorepar Reliance to nowa marka opon klasy średniej będąca owocem współpracy Grupy PSA (która od kilku lat rozwija gamę części zamiennych i produktów EUROREPAR) oraz jednego z czołowych światowych producentów opon. Po oponach letnich zaprezentowanych wiosną b.r. przyszedł czas na rodzinę opon zimowych o nazwie EUROREPAR Reliance Winter. Oferowane jest 26 rozmiarów opon do felg o średnicach od 14-tu do 18 cali. Zaproponowany bieżnik o ciekawej dla oka rzeźbie jest kierunkowy na oponach mniejszych (14 i 15”) i asymetryczny – kierunkowy na tych powyżej 16”.
Opony Eurorepar Reliance Winter oferują bardzo dobrą przyczepność na śniegu i lodzie. Osiągnięto to poprzez liczne umieszczone blisko siebie lamele, a także zastosowanie technologii optymalizacji profilu bieżnika. Ma to wpływ na zmniejszenie oporów toczenia opony, a w konsekwencji na redukcję emisji CO2 przez pojazd. Zastosowana mieszanka z dodatkiem specjalnej krzemionki pomaga uczynić opony Reliance Winter cichymi i komfortowymi, a jednocześnie trwałymi.
Michelin Pilot Alpin 5
Na nadchodzący sezon zimowy, Michelin wprowadza aż 82 nowe rozmiary modeli przeznaczonych do jazdy zimą. Z szerokiej gamy oferowanych produktów, producent rekomenduje modele typowo zimowe, takie jak Michelin Alpin 6 lub Michelin Pilot Alpin 5 – do samochodów osobowych i SUV-ów o wysokich osiągach. Ponadto gamę opon całorocznych Michelin CrossClimate.
Michelin Pilot Alpin 5 oraz jej odpowiednik do SUV’ów – MichelinPilot Alpin 5 SUV to opony klasy ultra high performance (UHP). Opona ta zapewnia bezpieczeństwo i mobilność w trudnych, zmiennych warunkach zimowych i kontrolę nad pojazdem na każdej nawierzchni – suchej, mokrej i zaśnieżonej drodze. Dodatkowo ma większą odporność na aquaplaning niż model poprzedniej generacji. Warto dodać, że nowa opona zdobyła uznanie wśród producentów aut z segmentu premium. Posiada homologację AMG (GLC), BMW (X3) oraz Porsche (Cayenne). W tym sezonie opona jest dostępna w 40 rozmiarach: od 17 do 21 cali, profilach od 35 do 70, szerokości od 225 do 305 oraz symbolu prędkości H-V.
Pirelli P Zero Winter
Opona P Zero Winter jest najnowszym produktem w rosnącej rodzinie P Zero i dołącza właśnie do dotychczasowej gamy produktów zimowych firmy. Doświadczenia z wielu lat prowadzenia procesu badań i rozwoju opon zimowych Pirelli pozwoliły nowemu produktowi podnieść poziom bezpieczeństwa, jak i osiągów na zimnym asfalcie, podczas gdy przyjemność z jazdy – niezmieniona pod względem doznań – pochodzi od znanego P Zero.
P Zero Winter podąża tą samą drogą, co jej letni odpowiednik. Celem jej powstania było zaoferowanie właścicielom supersamochodów i aut luksusowych takiego samego stylu jazdy, jaki jest typowy dla letniego P Zero, co powoduje, że zmiana sezonu jest prawie niezauważalna. Mieszanka, wzór bieżnika i rozwiązania techniczne dostosowują nową oponę do warunków drogowych typowych dla zimy, zachowując ten sam poziom bezpieczeństwa i kontroli.
P Zero Winter należą do segmentu opon Ultra High Performance (UHP) i są dostępne w 21 rozmiarach od 18 do 22 cali, przy szerokości od 245 do 315 i profilach od 30 do 45.
Bridgestone Blizzak LM005
Bridgestone Blizzak LM005 to opona zimowa premium. Rzeźba bieżnika i mieszanka Nano Pro-tech zapewniają optymalną skuteczność na mokrej, zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni. W konstrukcji Blizzak LM005 udało się osiągnąć efekt synergii pomiędzy mieszanką, a wzorem bieżnika. Nano Pro-tech daje wysoką zawartość krzemionki dla lepszej wydajności na mokrej i zaśnieżonej nawierzchni. Krzemionka zapewnia oponie elastyczność nawet przy bardzo niskich temperaturach, co pozwala osiągnąć maksymalną przyczepność.
Bieżnik został również zaprojektowany w taki sposób, aby poradzić sobie w każdych warunkach zimowych. Większa liczba bocznych rowków na barku opony pozwala lepiej „wgryźć się” w śnieg i lód oraz optymalizuje nacisk kontaktowy klocków barkowych opony podczas hamowania. Z kolei większa wolna przestrzeń na środku bieżnika służy do lepszego odprowadzania wody i wychwytywania śniegu. Zastosowanie rowków o zygzakowatym kształcie poprawia przyczepność śniegu w rowkach do śniegu na drodze.
Strial Winter
Strial Winter to nowa opona francuskiej marki budżetowej zaprojektowana tak, aby przy optymalnym koszcie, dobrych osiągach i interesującym wyglądzie, zapewnić kierowcy bezpieczeństwo. Dzięki bieżnikowi w kształcie litery „V”, licznym jego blokom oraz dużej gęstości lameli Strial Winter ma dobrą przyczepność na mokrych nawierzchniach, śniegu i błocie pośniegowym. Mieszanka pozwala na utrzymanie odpowiedniej miękkości gumy, nawet w bardzo niskich temperaturach jednocześnie obniżając opory toczenia, które przekładają się na optymalizację spalania. Wzór bieżnika Strial Winter charakteryzuje się atrakcyjnym designem podążającym za najnowszymi europejskimi trendami. Oferta opon Strial Winter obejmuje 87% najpopularniejszych na rynku europejskim rozmiarów dla opon zimowych od 15 do 18 cali.
Goodyear UltraGrip – nowa gama
Opona UltraGrip Performance+, dedykowana do aut o wysokich osiągach, poprawia zachowanie na mokrej, suchej i zimowej nawierzchni, dzięki dwóm kluczowym technologiom. Traction Protect zawiera nową żywicę, która zwiększa zdolność ogumienia do odkształcania i powrotu do pierwotnej formy. Pozwala to na lepsze przekształcenie sił hamowania w przyczepność. Technologia Winter Grip wykorzystuje nową mieszankę gumy, która zapewnia lepszą elastyczność bieżnika w niskich temperaturach, zwiększając przyczepność na śniegu i lodzie.
UltraGrip 9+ to specjalista do jazdy w trudnych, zimowych warunkach drogowych. Swoją skuteczność również zawdzięcza dwóm innowacjom. Technologia Mileage Plus chroni oponę przed pęknięciami i odrywaniem się cząsteczek gumy spowodowane trudnymi warunkami drogowymi. Rezultatem są dłuższe przebiegi. UltraGrip 9+ jest także wyposażona w technologię Winter Grip, która zapewnia jej tak samo doskonałą przyczepność na śniegu i lodzie.
Nokian WR SUV 4
Nokian WR SUV 4 to opony zimowe przeznaczone do SUV-ów. Właściwości eksploatacyjne tego modelu opierają się na zapewniającej przyczepność koncepcji technologicznej Climate Grip Concept. To innowacyjne rozwiązanie uwzględniające unikalny system lameli, zimową mieszankę gumową oraz kierunkowy wzór bieżnika, które pozwalają poradzić sobie ze wszystkimi obliczami zimy. Nokian WR SUV 4 zapewniają najwyższą wydajność na śniegu, błocie pośniegowym czy w ulewnym deszczu, zarówno na autostradzie, w ruchu miejskim, czy drogach górskich. Zarówno na śliskich, jak i na suchych nawierzchniach.
Solidna i wytrzymała konstrukcja w połączeniu ze specjalnie wzmocnionymi ścianami bocznymi daje pewność, że opona jest stabilna i przetrwa wszelkie uderzenia i nacięcia, jakie mogą się przydarzyć podczas jazdy. Nowa opona jest dostępna z różnymi wartościami indeksu prędkości: H (210 km/h), V (240 km/h) oraz W (270 km/h). Szeroki wybór artykułów z tej linii obejmuje 57 produktów o wymiarze od 16 do 21 cali.
Barum Polaris 5
Opony Barum Polaris 5 zapewniają optymalną trakcję na śniegu oraz długotrwałą eksploatację, co obniża koszty użytkowania. Specjalny układ wielofunkcyjnych lameli zapewnia lepszą przyczepność opony we wszystkich kierunkach podczas kontaktu z nawierzchnią drogi. Specjalna konstrukcja profilu na środku poprawia przyczepność poprzeczną na śniegu. Zapewnia to wyjątkowo dobrą trakcję, krótką drogę hamowania i bezpieczną jazdę na zaśnieżonych drogach.
Lepsze rozmieszczenie rowków wzdłużnych i poprzecznych poprawia odprowadzanie wody z bieżnika na mokrej nawierzchni. Dodatkowe wyżłobienia w obszarze barkowym zapewniają optymalny kontakt z podłożem i tym samym lepsze przyleganie opony do mokrej nawierzchni. Takie rozmieszczenie rowków wzdłużnych i poprzecznych zapewnia zrównoważone zachowanie na mokrej nawierzchni. Udoskonalona struktura zestopniowanych klocków o różnej długości po obu stronach bieżnika ogranicza poziom generowanego hałasu. Opona jest idealna do samochodów takich jak Skoda Octavia, VW Polo czy Ford Focus.
Prestivo PV-W440
Prestivo PV-W440 to opona zimowa wysokich osiągów z segmentu środkowego. Indonezyjscy inżynierowie zaprojektowali jej bieżnik tak, aby skutecznie usuwała śnieg i lód z rowków. Nadany bieżnikowi kształt litery V z centralnym rowkiem obwodowym zapewnia znakomitą kontrolę pojazdu przy dużych prędkościach. Z kolei duża liczba lameli zwiększa wydajność jazdy po śniegu nie pogarszając wydajności jazdy po suchej nawierzchni. Prestivo jest jedną z najpopularniejszych marek ogumienia w Wielkiej Brytanii wśród użytkowników aut klasy średniej i premium.
Firestone Mulitseason Gen 02
Amerykańska marka opon Firestone wprowadziła na polski rynek nową generację opon całorocznych Mulitseason Gen 02. Od swojego poprzednika odróżnia ją krótsza aż o 14% droga hamowania na mokrej nawierzchni i o 9% na suchej nawierzchni. Multiseason Gen 02 posiada również Certyfikat Alpejski 3PMSF, dzięki czemu zachowuje zgodność ze wszystkimi europejskimi przepisami dotyczącymi jazdy zimą. Zoptymalizowano wzór bieżnika i powierzchnię styku z podłożem tak, aby umożliwić maksymalne odprowadzanie wody na mokrej nawierzchni i zapewnić precyzję prowadzenia na suchej drodze. Nowe rozwiązania udało się opracować dzięki szerokiemu zastosowaniu symulacji cyfrowych, potwierdzonych następnie w testach drogowych. Kolejnym ulepszeniem w stosunku do poprzedniej wersji jest uzyskanie przez nową generację opon Firestone Multiseason Gen 02 współczynnika oporu toczenia na dobrym poziomie: większość rozmiarów otrzymało etykietę UE klasy C. Opony wykazują również 20-procentową poprawę przebiegu.
Yokohama GEOLANDAR X-CV G057
Yokohama GEOLANDAR X-CV G057 to wielosezonowy model opony H/T (Highways and Terrain), opracowany dla crossover-ów i SUV-ów, dla których istotne są ponadprzeciętne parametry podczas dużych prędkości oraz wygoda prowadzenia. Asymetryczny bieżnik z czterema szerokimi, prostymi rowkami i poprzecznymi kanalikami wraz z mieszanką silikonową zapewnia bezpieczeństwo, trwałość, skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni, odporność na ścieranie, jak również bardziej wydajne zużycie paliwa. Mimo gęstej sieci lameli 2-3D, dzięki którym opona przypomina pełnowartościowy całoroczny model, nie posiada ona homologacji zimowej (symbolu 3PMSF). Unikatowa struktura opony, łącząca sztywność z trwałością, wzmacnia stabilność przy dużej prędkości, gwarantując poczucie komfortu podczas energicznej, długiej jazdy po autostradach. Sekwencyjne ułożenie bloków bieżnika tłumi szum. Wszystkie rozmiary posiadają indeks prędkości W (do 270 km/h) i oznaczenie M+S.
Michelin Alpin 6
Opona Alpin 6 pokazuje swoją przewagę nie tylko, gdy jest nowa. Przy dopuszczalnym poziomie zużycia bieżnika hamuje na śniegu o 5,9 m krócej od średniej opon konkurentów oraz zapewnia lepszą trakcję na zaśnieżonych podjazdach. Takie wyniki osiągnięto dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii: Dwuwarstwowa mieszanka gumy bieżnika, która zapewnia elastyczność oraz wzmacnia przyczepność na śniegu wraz ze zużywaniem się opony. Ewolucyjna rzeźba bieżnika i lamele 3D w kształcie kropli wody, które otwierają i rozszerzają się wraz ze zużywaniem się bieżnika, zapewniając większą przyczepność i lepsze odprowadzanie wody i śniegu spod opony.
Opona nie ma wskaźnika zużycia (w warunkach zimowych) na poziomie 4 mm, ponieważ zapewnia osiągi do dopuszczalnego przepisami poziomu zużycia bieżnika. Zamiast wskaźnika zimowego w rowkach nowej opony znajdziemy wskaźniki procentowego zużycia bieżnika na poziomie 75, 50 i 25 proc. Od tego sezonu zimowego opona będzie dostępna w 58 rozmiarach: szerokość – 185-225, wysokość – 40-65.
Goodyear UltraGrip Cargo
Właściciele lekkich pojazdów użytkowych, którzy chcą utrzymać je w ciągłym ruchu, nawet w najtrudniejszych warunkach zimowych, mają do dyspozycji nowy model UltraGrip Cargo. Dzięki ulepszonej rzeźbie bieżnika i mieszanek, nowe ogumienie charakteryzuje się znakomitą skutecznością hamowania na śniegu. Pozwala też obniżyć całkowity koszt posiadania, wydłużając żywotność opony.
Prestivo PV-W300
Ta zimowa opona segmentu środkowego wyróżnia się przyczepnością. Zapewnia ją zoptymalizowana struktura lamelek, które dbają jednocześnie o wytrzymałość opony, a także zoptymalizowany komputerowo profil opony, który oprócz maksymalizacji przyczepności zmniejsza także drogę hamowania. Mieszanka PV-W300 została wzbogacona o termoelastyczną krzemionkę, która również dba o przyczepność opony do nawierzchni zwiększając bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Komentarze