Brembo prezentuje w Genewie przełomowy zacisk hamulcowy

, 9 marca 2017, 8:54

Zacisk hamulcowy ECS wykonany w całości z aluminium, o podwójnej funkcji w jednym korpusie jest nowością Brembo, prezentowaną podczas targów samochodowych w Genewie.

Dwufunkcyjny zacisk, który charakteryzuje się innowacyjnym designem i rekordowo niską masą, znajdzie się na wyposażeniu nowego Alpine A110.

Firma Brembo w tym roku po raz pierwszy bierze udział w Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, oferując motoryzacyjnemu „butikowi” nowy, wykonany w całości z aluminium, zacisk hamulcowy ECS (Electromechanical Combined Sliding).

Jeden zacisk, wiele funkcji

Oprócz bezkonkurencyjnie niskiej wagi, nowy zacisk ECS wyróżnia fakt, iż łączy on w sobie funkcje hamulca serwisowego i parkingowego. A to dzięki opracowanemu przez Brembo siłownikowi. Technologia ta jest dodatkiem do istniejącej gamy produktów EPB (Electric Parking Brake) Brembo, w skład której wchodzą zacisk Brembo Extrema, dostępny na rynku już od kilku lat oraz niezależny EP (Electric Parking). Nowy zacisk ECS posiada doskonałe właściwości hamowania, zapewniając aktywację hamulca parkingowego w każdej temperaturze i w każdych warunkach, a to także dzięki nowemu materiałowi ciernemu.

Oprogramowanie monitorujące Ad hoc

Aby zapewnić bezpieczeństwo w awaryjnych sytuacjach, Brembo rozwinęło i dostroiło oprogramowanie monitorujące, które aktywuje dynamiczne hamowanie. W sytuacji, kiedy oba układy hydrauliczne zacisków by zawiodły, kierowca może zatrzymać samochód używając hamulca parkingowego.
Nowy zacisk Brembo posiada także proaktywną funkcję „hot-brake”: kiedy pojazd jest zaparkowany na wzniesieniu, oprogramowanie automatycznie aktywuje zacisk, chroniąc przed termiczną deformacją tarczy i klocków. Funkcja ta zapobiega staczaniu się samochodu zaparkowanemu na wzniesieniu, podczas wysokich temperatur.

Aluminium – synonim niskiej wagi wielu komponentów

Aluminium, którego użyto do produkcji zarówno obudowy zacisku, jak również jego wspornika, gwarantuje oszczędność 1,25 kg mas nieresorowanych w porównaniu z analogicznym żeliwnym zaciskiem pływającym. Całkowita redukcja wagi dla tylnej osi wynosi zatem 2,5 kg.

Dzięki temu rozwiązaniu, portfolio Brembo wzbogaca się o zacisk, który pod względem estetycznym porównywalny jest z zaciskiem stałym i który można w dowolny sposób polakierować lub dodać logo. Nowy zacisk ECS początkowo będzie dostępny w kolorze niebieskim, a niedługo potem pojawią się wersje czarna oksydowana i pomarańczowa.

Nowy zacisk do nowego Alpine A110

Pierwsze egzemplarze nowego produktu opuściły linie produkcyjne Brembo w styczniu, aby trafić na pierwszy montaż do nowego Alpine A110. Brembo wyposaża ten ultralekki, francuski samochód sportowy także w monoblokowe 4-tłoczkowe zaciski na przednią oś, o średnicy tłoczka 38 mm.

Komentarze

Brak komentarzy