Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Wahacze

Stan zawieszenia a geometria zawieszenia

Bez wyeliminowania luzów w zawieszeniu nie da się prawidłowo wyregulować geometrii zawieszenia – przypomina marka MOOG. Należy o tym pamiętać zwłaszcza teraz, kiedy masowo wymieniamy opony z zimowych na letnie.

Marcowe nowości TEDGUM

Firma TEDGUM opublikowała listę nowości, które pojawiły się w jej ofercie w marcu. Numery referencji oraz ich przeznaczenie można poznać poniżej.

Uszkodzenia silnika po nieprawidłowym docieraniu po naprawie

Docieranie silników na biegu jałowym przez wiele godzin lub nawet dni nadal jest powszechną praktyką w niektórych warsztatach naprawczych. Na biegu jałowym silnik nie jest obciążony, dlatego docieranie przebiega wyjątkowo łagodnie. W rzeczywistości powoduje to jednak znaczne zużycie i jest bardzo szkodliwe dla silnika oraz nowych komponentów.

Wpadki przy wymianie zawieszenia

Naprawy zawieszenia, zwłaszcza w wersjach czysto mechanicznych wydają się najprostsze i z tego powodu są wykonywane rutynowo. Firma Moog przestrzega przed takim postępowaniem. Oto konkretne przykłady poważnych błędów montażowych wynikających z niewiedzy lub lekceważącego podejścia do tematu.

Lutowe nowości TEDGUM

W ofercie firmy TEDGUM, producenta części metalowo-gumowych, pojawiły się nowe referencje produktów. Są to łączniki i gumy stabilizatorów, tuleje zawieszenia i inne.

Rozwiązania febi: pełny zestaw wahacza Forda Focusa I

Ze względu na zaawansowaną korozję pomiędzy tulejkami metalowo-gumowymi a śrubami mocującymi podczas demontażu tylnego wahacza zawieszania (febi nr 32582) mogą pojawić się poważne problemy. Bardzo często jedynym sposobem rozłączenia części jest przecięcie i zniszczenie śrub. W efekcie należy zastosować nowe śruby i nakrętki.

Rozwiązania febi: Tylny wahacz zawieszenia Forda – kompletny zestaw

Wymiana tylnych wahaczy zawieszenia w samochodach Ford Focus oraz C-Max stanowi często duże wyzwanie. Ze względu na zaawansowana korozję połączenie pomiędzy tulejami metalowo-gumowymi a śrubami mocującymi może zostać zdemontowane wyłącznie przez zniszczenie tych ostatnich.

Gumowe i metalowo-gumowe elementy zawieszenia – rozmowa z ekspertem

Elementy gumowe zawieszenia mają kluczowy wpływ na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Dlatego powinniśmy sprawdzać ich stan zawsze, gdy mamy dostęp do podwozia auta. Nawet wtedy, gdy klient przyjechał z zupełnie innym zleceniem. Zapytaliśmy naszego eksperta o kwestie trwałości elementów gumowych i o to, jak rozpoznać uszkodzenia? Zapytaliśmy także o to, jak można ułatwić i przyspieszyć […]

Styczniowe nowości w ofercie Tedgum

Nowy rok marka Tedgum powitała zestawem nowości produktowych, wśród których znalazły się 3 zestawy poliuretanów: jeden do samochodów BMW oraz 2 do marki Honda. Wśród poliuretanów znalazły się także nowości do samochodów marki Volvo.

W dużym uproszczeniu, wahacze odpowiadają za stabilność auta podczas jazdy. Są jednym z najważniejszych elementów układu zawieszenia, łączącym nadwozie pojazdu ze zwrotnicą koła. W konstrukcjach samochodów wykorzystywane są trzy rodzaje wahaczy – poprzeczny, wzdłużny i skośny. Różne typy wahaczy jednocześnie stosuje się w zaawansowanych konstrukcjach, którymi są zawieszenia wielowahaczowe. Objawy uszkodzenia bądź zużycia się wahacza to opóźniona reakcja pojazdu na skręcanie, stuki słyszalne spod pojazdu czy problemy z utrzymaniem właściwego toru jazdy. Nie zawsze jednak konieczna jest wymiana całego wahacza, lecz zastąpienie któregoś z jego elementów. Więcej o wahaczach zawieszenia dowiesz się z artykułów w tej kategorii.