Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Wahacze

Czy kontrola geometrii zawieszenia po wymianie amortyzatorów jest konieczna?

Kontrola geometrii zawieszenia jest zalecana zawsze po ingerencji mechanika w elementy, które są za nią odpowiedzialne. To, czy wymiana amortyzatorów będzie tego typu naprawą czy nie, zależy w dużej mierze od konstrukcji danego pojazdu. Bilstein wyjaśnia tę istotną kwestię.

Udoskonalone elementy zawieszenia MOOG

MOOG udoskonala swoje produkty i efektem takiego postępowania są modyfikacje konstrukcyjne, które sprawiają, że części te mogą być lepsze niż montowane w fabrykach samochodów. 

Skuteczne sposoby Moog na poprawę właściwości jezdnych

W zasadzie każdy kierowca zdaje sobie sprawę z tego, że właściwości jezdne samochodu i komfort jazdy zależą od konstrukcji zawieszenia. Ale nie każdy potrafi choćby w przybliżeniu wskazać co tak naprawdę wpływa na podsterowność i nadsterowność, zwrotność, sposób tłumienia nierówności i stabilność w zakręcie. Firma Moog elementów zawieszenia wskazuje na kluczowe cechy konstrukcyjne oraz na […]

Nowości w ofercie TEDGUM

W majowych nowościach TEDGUM znalazły się m.in. łączniki stabilizatora, tuleje i mocowania amortyzatorów. Do oferty dołączyły również zestawy poliuretanów do samochodów marki BMW i Mitsubishi.

Stan zawieszenia a geometria zawieszenia

Bez wyeliminowania luzów w zawieszeniu nie da się prawidłowo wyregulować geometrii zawieszenia – przypomina marka MOOG. Należy o tym pamiętać zwłaszcza teraz, kiedy masowo wymieniamy opony z zimowych na letnie.

Marcowe nowości TEDGUM

Firma TEDGUM opublikowała listę nowości, które pojawiły się w jej ofercie w marcu. Numery referencji oraz ich przeznaczenie można poznać poniżej.

Uszkodzenia silnika po nieprawidłowym docieraniu po naprawie

Docieranie silników na biegu jałowym przez wiele godzin lub nawet dni nadal jest powszechną praktyką w niektórych warsztatach naprawczych. Na biegu jałowym silnik nie jest obciążony, dlatego docieranie przebiega wyjątkowo łagodnie. W rzeczywistości powoduje to jednak znaczne zużycie i jest bardzo szkodliwe dla silnika oraz nowych komponentów.

Wpadki przy wymianie zawieszenia

Naprawy zawieszenia, zwłaszcza w wersjach czysto mechanicznych wydają się najprostsze i z tego powodu są wykonywane rutynowo. Firma Moog przestrzega przed takim postępowaniem. Oto konkretne przykłady poważnych błędów montażowych wynikających z niewiedzy lub lekceważącego podejścia do tematu.

Lutowe nowości TEDGUM

W ofercie firmy TEDGUM, producenta części metalowo-gumowych, pojawiły się nowe referencje produktów. Są to łączniki i gumy stabilizatorów, tuleje zawieszenia i inne.

W dużym uproszczeniu, wahacze odpowiadają za stabilność auta podczas jazdy. Są jednym z najważniejszych elementów układu zawieszenia, łączącym nadwozie pojazdu ze zwrotnicą koła. W konstrukcjach samochodów wykorzystywane są trzy rodzaje wahaczy – poprzeczny, wzdłużny i skośny. Różne typy wahaczy jednocześnie stosuje się w zaawansowanych konstrukcjach, którymi są zawieszenia wielowahaczowe. Objawy uszkodzenia bądź zużycia się wahacza to opóźniona reakcja pojazdu na skręcanie, stuki słyszalne spod pojazdu czy problemy z utrzymaniem właściwego toru jazdy. Nie zawsze jednak konieczna jest wymiana całego wahacza, lecz zastąpienie któregoś z jego elementów. Więcej o wahaczach zawieszenia dowiesz się z artykułów w tej kategorii.