Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
13:44 “Wyrasta spod ziemii”. Nowy pomysł na ładowarki dla samochodów. 10:07 Nowe akumulatory AGM dla pojazdów z systemem Start-Stop i hybrydowych 26.11 Samoobsługowe złomowiska – potencjał recyklingu niewykorzystany w Europie 26.11 Konkurs Hella: wyniki 26.11 MotoFocus TV: Czy diesel to przeszłość? Polski producent ma inne zdanie.

Układ zawieszenia

10 największych błędów montażowych

Bilstein zebrał dziesięć typowych błędów montażowych, które często popełniane są w praktyce warsztatowej. Dzięki temu krótkiemu poradnikowi warsztaty będą mogły podnieść swoje kompetencje jako eksperci w zakresie układu zawieszenia, a z drugiej strony będą w stanie bezproblemowo przeprowadzić wymianę amortyzatorów.

Nowa konstrukcja nakrętki w zestawach SKF

Zgodnie z nowymi wymaganiami technicznymi, SKF zmieniło konstrukcję nakrętki oraz moment jej dokręcenia w zestawach łożyska koła do wybranych modeli Forda i Mazdy.

Biuletyn produktowy KYB 2018/01

Firma KYB poszerzyła swoją ofertę o amortyzatory do wybranych marek i modeli samochodów osobowych.

Siedem zasad przy wymianie modułów powietrznych zawieszenia

Zawieszenie Mercedesa klasy E oparto na miechach powietrznych, rozwiązaniu opracowanym przez inżynierów z Mercedesa i BILSTEIN. Warto sprawdzić jak obchodzić się z tym niecodziennym rozwiązaniem zawieszenia.

Elementy zawieszenia pneumatycznego w ofercie WRC Polska

Firma WRC Polska działa na rynku części samochodowych w Polsce i Europie. Oddziały w Polsce, Czechach i na Węgrzech poszerzyły ofertę o elementy zawieszenia pneumatycznego.

Cechy charakterystyczne średnich niezależnych warsztatów

W listopadzie 2017 r. poznaliśmy zwycięzców 3 edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat”. W ramach inicjatywy niezależne serwisy podzielono na trzy kategorie: małe, średnie i duże. Jak wynika z audytów przeprowadzonych przez firmę Dekra Polska Sp. z o.o., średniej wielkości warsztaty, posiadające od 4 do 6  stanowisk naprawczych, świadczą wysokiej jakości usługi i dobrze wiedzą, jak sprostać […]

Zabezpieczający smar Cera Tec firmy TEXTAR

Dzięki swoim właściwościom pasta miedziana ma szereg praktycznych zastosowań w połączeniach metalowych. Jednak przez wzgląd na zachodzące zjawiska chemiczne nie powinno używać się jej do zabezpieczania elementów układu hamulcowego.

Nowe referencje sprzęgieł od Statim

Oferta sprzęgieł marki Statim już wkrótce obejmować będzie ponad 600 referencji.

Wymiana amortyzatora KYB w Fiacie 500

Fiat 500, który jest produkowany w Polsce, to dość popularny samochód jeżdżący po drogach całej Europy i nie tylko.

Przedzakupowe sprawdzenie… nowego auta

Wiele osób decyduje się na zakup nowego auta prosto z salonu sprzedaży, by uniknąć potencjalnych niebezpieczeństw związanych ze stanem technicznym używanych aut. Jest to błędne założenie, o czym przekonał się już niejeden klient.

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.