Cechy charakterystyczne średnich niezależnych warsztatów

11 stycznia 2018, 14:05

W listopadzie 2017 r. poznaliśmy zwycięzców 3 edycji konkursu „Bezpieczny Warsztat”. W ramach inicjatywy niezależne serwisy podzielono na trzy kategorie: małe, średnie i duże. Jak wynika z audytów przeprowadzonych przez firmę Dekra Polska Sp. z o.o., średniej wielkości warsztaty, posiadające od 4 do 6  stanowisk naprawczych, świadczą wysokiej jakości usługi i dobrze wiedzą, jak sprostać wymaganiom klientów.

Średnie warsztaty przywiązują uwagę do wielu aspektów swojej działalności. Dbają o stałe poszerzanie oferty, prowadzą bieżącą dokumentację, monitorują poziom zadowolenia klientów. Inwestują nie tylko w wyposażenie niezbędne, ale również w takie, które zaprocentuje w perspektywie długofalowej: pozwoli im na rozwój, podniesienie kwalifikacji oraz pozyskanie pracowników-fachowców.

Jak wynika z zebranych danych, wszystkie średniej wielkości warsztaty, które wzięły udział w konkursie, dysponują urządzeniami diagnostycznymi z aktualnym oprogramowaniem oraz urządzeniami do klimatyzacji R134a. Ponad 90% serwisów posiada także demontażownicę do kół, wyważarkę i urządzenie do ustawiania świateł. Wśród sprzętów, których dostępność jest mniejsza znajdują się urządzenia do badania hamulców oraz amortyzatorów – takimi udogodnieniami dysponuje 54% ze wszystkich zaudytowanych warsztatów.

Jak już wspominaliśmy, ważnym elementem funkcjonowania jest dla średnich serwisów jakość świadczonych usług. 85% z nich deklaruje wykonywanie wyrywkowych kontroli przez przełożonego w trakcie napraw, tyle samo po przyjęciu samochodu dokonuje jego diagnozy zgodnie z przygotowaną wcześniej check-listą. 74% warsztatów po zakończeniu prac myje serwisowane pojazdy.

Przedstawiciele średnich serwisów dbają także o zatrudnionych pracowników. 71% z nich często korzysta ze szkoleń o tematyce nie tylko technicznej, ale również zarządczej czy związanej z organizacją pracy. Udział w szkoleniach przekłada się na zaangażowanie w tworzenie oferty dopasowanej do potrzeb klientów – 90% średnich warsztatów serwisuje samochody wielu marek, 82% dysponuje pojazdami zastępczymi, a 79% może pochwalić się wysokiej jakości stroną internetową.

W kategorii „warsztat średni” pierwsze miejsce zajął Autoservice Sanecznik. Na drugim miejscu uplasował się Auto Service DAP, natomiast jako trzeci na podium sklasyfikowany został serwis Laver Anna Szachnowska. Przyznano również wyróżnienie dla warsztatu Auto Serwis Telgum. Jak wyjaśnia Tomasz Payerhin, przedstawiciel Auto Service DAP, zajęcie drugiego miejsca w konkursie „Bezpieczny Warsztat” stanowiło uhonorowanie działań oraz wyzwań na co dzień podejmowanych przez serwis.

– Nie wyobrażamy sobie pracy naszego warsztatu bez regularnego uczestnictwa w szkoleniach. Stale uzupełniamy naszą ofertę o dodatkowe wyposażenie i udogodnienia dla klientów, dążąc do kompleksowej koncepcji serwisowej. Te działania, w połączeniu z zaangażowaniem wykwalifikowanej kadry pracowników, to nasza recepta na sukces. Ogromne wyróżnienie w postaci zajęcia drugiego miejsca w konkursie „Bezpieczny Warsztat” umacnia nas w przekonaniu, że zmierzamy w dobrym kierunku – mówi Tomasz Payerhin.

Warsztatom, które znalazły się na podium w poszczególnych kategoriach wręczono statuetki oraz certyfikaty potwierdzające wysoką jakość świadczonych przez nie usług. Organizatorem trzeciej odsłony konkursu „Bezpieczny Warsztat” było Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. W inicjatywie wzięły udział serwisy niezależne oraz zrzeszone w ramach sieci warsztatowych: ProfiAuto Serwis, Eurowarsztat, Bosch Car Service i Auto Crew, Q-service i Perfect Service. Patronat nad konkursem objęły firmy Castrol oraz Coframa.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!