Siedem zasad przy wymianie modułów powietrznych zawieszenia

, 23 stycznia 2018, 11:15

Zawieszenie Mercedesa klasy E oparto na miechach powietrznych, rozwiązaniu opracowanym przez inżynierów z Mercedesa i BILSTEIN. Warto sprawdzić jak obchodzić się z tym niecodziennym rozwiązaniem zawieszenia.

– W Polsce do dużej popularności „okularników” przyczynili się kierowcy taksówek, co też jest idealnym potwierdzeniem ich niezawodności w użytkowaniu. Z czasem dochodzi jednak do naturalnego zużycia części i podzespołów, ale wymiana modułów powietrznych nie wiąże się z astronomicznymi kosztami w porównaniu do tradycyjnych amortyzatorów – mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki BILSTEIN w Polsce – Dla mechanika montaż nowych elementów nie stanowi trudnego wyzwania pod warunkiem przestrzegania instrukcji i kolejności pracy. Przekonują się o tym uczestnicy naszych szkoleń technicznych, po ukończeniu których bez wahania poszerzają ofertę usług w swoich warsztatach. – dodaje.

Podczas wymiany należy jedynie przestrzegać siedmiu zasad:

  1. Moduły powietrzne, podobnie jak w przypadku tradycyjnych amortyzatorów, wymieniamy parami, na tej samej osi.
  2. Każdy nowy element należy dokładnie sprawdzić pod kątem ewentualnego uszkodzenia w trakcie transportu, przed montażem trzeba ocenić stan techniczny pozostałych części (przewodów, sprężarki etc.), w przypadku śladów zużycia należy je wymienić.
  3. Podczas całej procedury wymiany modułów powietrznych należy postępować krok po kroku według załączonej do miecha instrukcji, a w przypadku korzystania z odpowiedniego urządzenia diagnostycznego podawanych przez niego wskazó
  4. Bezwzględnie przed opuszczeniem kół samochodu na podłoże należy wstępnie napompować miechy powietrzne.
  5. Właściwe i pełne napełnienie miechów powinno nastąpić po ustawieniu kół samochodu na stałym podłożu w uprzednio zmierzonej standardowej pozycji zawieszenia.
  6. Po napompowaniu miechów należy sprawdzić i ocenić ich kształt, jakiekolwiek deformacje świadczą o nieprawidłowej wymianie bądź uszkodzeniu elementu.
  7. Po wymianie miechów, podobnie jak przy tradycyjnych amortyzatorach, należy ustawić zbieżność kół i geometrię zawieszenia.

Wersja w formacie PDF z rysunkami

Komentarze

Brak komentarzy