Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:00 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 15:45 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Łożyska i piasty kół

Szkolenia firmy Schaeffler w programie bonusowym RepXpert

Firma Schaeffler Polska, reprezentująca marki takie jak LuK, INA i FAG, od wielu lat udostępnia wiedzę techniczną przydatną w pracy warsztatu. Czyni to za pośrednictwem, funkcjonującego w sieci, portalu warsztatowego RepXpert. Zamień punkty bonusowe na szkolenia Portal zawiera zarówno ogólne informacje dotyczące działania poszczególnych zespołów takich jak: układ rozrządu, zespół przeniesienia napędu, zestawy łożysk, jak […]

Diagnoza uszkodzeń łożysk kół (część 2)

Z różnych przyczyn dochodzi do przedwczesnego uszkodzenia łożyska tocznego, co negatywnie wpływa na żywotność układu. Przedstawiamy dokończenie artykułu sprzed tygodnia. Przyczyny awarii łożysk – Przegrzanie Przyczyny Mocne ciepło z zewnątrz Niewystarczające odprowadzanie ciepła Niedostateczne chłodzenie lub smarowanie   Skutki Zmiana zabarwienia pierścieni, elementów tocznych i koszyków z koloru żółtego na niebieski Temperatury powyżej 200°C redukują […]

Diagnoza uszkodzeń łożysk kół (część 1)

Łożyska kół zostały tak zaprojektowane, by bez trudu osiągać przebieg do 1 000 000 km. Niestety zdarza się, że z różnych przyczyn dochodzi do przedwczesnego uszkodzenia łożyska tocznego, co negatywnie wpływa na żywotność układu. Przyczyny awarii łożysk W 70% przypadków przyczyna awarii dotyczy złego smarowania: za dużo lub za mało smaru, niewłaściwy środek smarowy itd. […]

Diagnoza uszkodzeń drążków połączeniowych tulei stabilizatora

Odpowiednia przyczepność kół do nawierzchni drogi jest jednym z najważniejszych elementów wpływających na bezpieczeństwo jazdy. Dowiedz się więcej o funkcji, którą pełnią w pojeździe stabilizator zawieszenia, tuleje stabilizatora i gumy stabilizatora oraz jak diagnozować i radzić sobie z ich usterkami. 

Nowe części gumowo-metalowe oraz elementy zawieszenia Sasic

Marka Sasic poszerzyła swoją gamę części metalowo-gumowych oraz elementów przedniego i tylnego zawieszenia dla wybranych modeli marek Alfa Romeo, Audi, Citroen, Dacia, Fiat, Ford, Lancia, Mercedes, Peugeot, Opel, Renault, Seat, Skoda, Toyota i Volkswagen. Nowe referencje to tuleje, łożyska amortyzatorów, mocowania amortyzatorów, elementy zawieszenia silnika i skrzyni biegów, łożyska wału napędowego, koła pasowe wału napędowego […]

Ultradźwiękowy tester diagnostyczny w ofercie firmy Sosnowski

Firma Sosnowski wprowadziła do swojej oferty ultradźwiękowy tester Soundsonic ALB30670. Jest to uniwersalne narzędzie diagnostyczne wykorzystujące ultradźwięki do badania i izolowania trudnych do zlokalizowania dźwięków (wskazujących usterki) niesłyszalnych dla ludzkiego ucha. Soundsonic ALB30670 Defekty, niesprawności, nieszczelności i wady elementów, układów i urządzeń mechanicznych, ciśnieniowych, pneumatycznych czy elektrycznych emitują niesłyszalne ultradźwięki. Tester wykrywa ultradźwięki o częstotliwościach […]

Kontrola sworzni kulowych zawieszenia pojazdu

Każdy samochód wymaga okresowo kompleksowej kontroli mechanizmów podwozia. Trwałość jego elementów zależy od konstrukcji, zastosowanych materiałów, od warunków eksploatacji pojazdu, czyli od jakości dróg i warunków atmosferycznych. Zaleca się aby raz w roku lub co około 20 tys. km sprawdzić poprawność działania elementów podwozia. Poniższe zalecenia dla mechaników podczas wykonywania kontroli podwozia należy traktować wyłącznie […]

Nowe łożyska kół Dokuji w sieci Hipol

W ostatnich miesiącach oferta produktów marki Dokuji, dostępnych w sieci Hipol powiększyła się o nowe łożyska kół. Referencje są przeznaczone do najnowszych samochodów japońskich i koreańskich. Nowy katalog łożysk Dokuji Linia łożysk kół Dokuji zapewnia szeroką ofertę i dostępność części do najnowszych aut azjatyckich, m.in. Kii Soul, Hyundaia ix35, Toyoty Auris czy Mazdy 5. Więcej […]

Uszkodzenia łożyska piasty w samochodach koncernu VW

Uszkodzenie łożyska koła w pojazdach Audi A2, Seat Cordoba, Ibiza IV, Škodza Fabia, VW Polo i Fox powoduje silne hałasy podczas jazdy i luz na piaście. W tym przypadku należy zwrócić uwagę na uszkodzenia uszczelniacza. Firma febi zaleca wymianę uszczelniacza podczas montażu łożyska koła. Ważne: Uszczelniacz dostępny jest w dwóch rozmiarach (64 mm i 72 […]

Poprawne oględziny zawieszenia po okresie zimowym

Metody odśnieżania dróg mają skutki uboczne. Sól i piasek działają destrukcyjnie na metalowe elementy samochodów. Dlatego też warto zachęcać klientów warsztatów do przeprowadzenia przeglądu stanu zawieszenia pojazdu po zimie. Zimowe zagrożenia dla stanu technicznego pojazdów Sól drogowa powoduje roztopienie śniegu i lodu do temperatur -18° C. Powstająca w wyniku działania soli miękka masa łatwo daje […]

Piasta jest elementem koła napędowego pojazdu, który obraca się wraz z nim, będąc osadzonym na osi poprzez łożysko. Łożysko opiera się na bieżni zewnętrznej, która pozostaje nieruchoma, natomiast bieżnia wewnętrzna obraca się. Zestaw łożysko i piasta odpowiada za umożliwienie obrotów koła na nieruchomych osiach zawieszenia. Oba te elementy podlegają eksploatacyjnemu zużyciu i wymagają okresowej kontroli w warsztatach samochodowych. Jakie są najczęstsze objawy uszkodzonego łożyska koła? Jak wymienić piastę koła? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w artykułach z tej kategorii. Poznasz także ofertę części zamiennych w asortymencie łożysk i piast.