Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Łożyska i piasty kół

Belka do regeneracji

Belki zawieszenia z drążkami skrętnymi i wahaczami to rozwiązanie powszechnie stosowane w tylnym zawieszeniu w autach z grupy citroen-peugeot (grupa PSA), jak również w samochodach marki Renault. Modele Citroen, Peugeot oraz Renault są wyposażone w konstrukcję tylnego zawieszenia w postaci belki z wahaczami ułożyskowanymi za pomocą łożysk igiełkowych i resorowanymi drążkami skrętnymi. W każdym przypadku […]

Belka do regeneracji – co zrobić?

Belki zawieszenia z drążkami skrętnymi i wahaczami to rozwiązanie powszechnie stosowane w tylnym zawieszeniu w autach Citroen, Peugeot (grupa PSA), jak również w samochodach marki Renault. Modele Citroen, Peugeot oraz Renault są wyposażonew konstrukcję tylnego zawieszeniaw postaci belki z wahaczami ułożyskowanymiza pomocą łożysk igiełkowych i resorowanymidrążkami skrętnymi. W każdymprzypadku po pewnym czasie użytkowaniapojazdu cała belka […]

SKF przedstawia nowe opakowania

Firma SKF wprowadza nowy wzór opakowań produktów przeznaczonych na aftermarket, które trafią na rynek europejski jeszcze w kwietniu. Nowy wzór opakowań zachował niebieską kolorystykę SKF, połączoną z elementami graficznymi nawiązującymi do tradycji szwedzkiego producenta. Centralnym punktem nowego designu jest powiększony rysunek łożyska koła. – „Sukces SKF na rynku to konsekwencja naszego przywiązania do tego, co […]

Właściwy montaż piasty HBU 2.1 to brak usterek

Zintegrowana piasta kół HBU 2.1, opracowana i produkowana przez SKF, to popularne rozwiązanie – w Europie jeździ 20 mln samochodów wyposażony w piasty HBU 2.1. Zobacz jak prawidłowo zdemontować ten element i zamontować nowy. HBU 2.1 jest zintegrowanym łożyskiem z ustalonym wewnętrznym luzem i wyprowadzoną piastą w formie bieżni zewnętrznej z otworami na śruby mocujące […]

Piasta HBU 2.1 – właściwy montaż to brak usterek

Zintegrowana piasta kół HBU 2.1, opracowana i produkowana przez SKF, to popularne rozwiązanie – w Europie jeździ 20 mln samochodów wyposażonych w piasty HBU 2.1. Zobacz jak prawidłowo zdemontować ten element i zamontować nowy. HBU 2.1 jest zintegrowanym łożyskiem z ustalonym wewnętrznym luzem i wyprowadzoną piastą w formie bieżni zewnętrznej z otworami na śruby mocujące […]

Zaniedbania i błędy prowadzą do kosztownych napraw

Zerwanie paska rozrządu lub jego “przeskoczenie” z reguły kończą się małym remontem silnika, co dla kierowcy oznacza duży i nieprzewidziany wydatek. A przecież można tego uniknąć stosując zalecane procedury montażowe, używając markowych części najwyższej jakości i przestrzegając zaleceń eksploatacyjnych. W czasie łagodnej jazdy prędkość na obrotomierzu może wskazywać 2000 obr./min. Oznacza to, że wał silnika […]

Finał Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników podczas TTM

Dziewięćdziesięciu serwisantów zawodowych i uczniów zobaczymy w finałach Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników. O kolejności na podium zadecydują wyniki w konkurencjach praktycznych. Konkurs na Targach Techniki Motoryzacyjnej TTM w Poznaniu poprowadzi Włodzimierz Zientarski, a na liście zawodników zobaczymy tylko najlepszych spośród ponad tysiąca uczestników V edycji Mistrzostw. W kategorii Młody Mechanik do finału awansował co piętnasty zespół […]

Niewidoczne, ale istotne zużycie elementów zawieszenia

Wady elementów zawieszenia, ukrytych w głębi nadkola są trudne do wychwycenia podczas rutynowej, wzrokowej kontroli stanu pojazdu. Większość usterek zostaje jednak zdiagnozowana w trakcie okresowej wizyty w warsztacie. Dlatego ZF Services zachęca do zwrócenia większej uwagi na zawieszenie podczas przeglądów pojazdu. Nawet niewielkie uszkodzenie czy niezauważalne z zewnątrz zużycie, może mieć wpływ na bezpieczeństwo oraz […]

Co powiedzieć klientowi na temat awarii Dwumasowych Kół Zamachowych?

DKZ to jeden z najbardziej psujących elementów układu napędowego w dieslach. Bardzo często do warsztatu trafiają klienci, którzy winą obarczają producenta części lub zakład mechaniczny. Tymczasem powód często tkwi gdzie indziej, a przyczyną usterki jest sposób jazdy użytkownika samochodu. Poniżej przedstawiamy cztery rzeczy, na które warto zwrócić klientowi warsztatu, gdy ten narzeka na jakość wadliwej […]

Montaż łożyska koła w Renault, Oplu i Nissanie

SKF ma w swojej ofercie zestaw łożyska koła VKBA 3648, przeznaczony do wybranych modeli pojazdów marek Renault, Opel i Nissan. Firma zwraca uwagę na konieczność odpowiedniego montażu czujnika ABS podczas procesu wymiany łożyska. Zestaw VKBA 3648 jest przeznaczony do: Renault: Megane II, Trafic II Bus/Box, EspaceIV, Velsatis 2001-03-01 Nissan: Primastar Bus/Box 2001-03-01 Opel/Vauxhall: Vivaro 2001-08-01 […]

Piasta jest elementem koła napędowego pojazdu, który obraca się wraz z nim, będąc osadzonym na osi poprzez łożysko. Łożysko opiera się na bieżni zewnętrznej, która pozostaje nieruchoma, natomiast bieżnia wewnętrzna obraca się. Zestaw łożysko i piasta odpowiada za umożliwienie obrotów koła na nieruchomych osiach zawieszenia. Oba te elementy podlegają eksploatacyjnemu zużyciu i wymagają okresowej kontroli w warsztatach samochodowych. Jakie są najczęstsze objawy uszkodzonego łożyska koła? Jak wymienić piastę koła? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w artykułach z tej kategorii. Poznasz także ofertę części zamiennych w asortymencie łożysk i piast.