Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
30.04 Problem z odpaleniem silnika w samochodzie Opel Astra K 30.04 Senat zajął się badaniami technicznymi pojazdów. Czy zmiany w przeglądach zajdą już wkrótce? 30.04 Problem uszkodzonej tarczy sprzęgłowej w silnikach 3.0 HDi [FILM] 29.04 Chcesz przetestować auto elektryczne? Już wkrótce EV Experience w Modlinie. 29.04 Klonowanie numerów VIN coraz bardziej popularne! Jak się przed tym zabezpieczyć?

Amortyzatory

MotoFocus TV: Jak sprawdzać amortyzatory samochodowe? Kiedy wymieniać i na jakie?

Gościem najnowszego odcinka MotoFocus TV był Andrzej Wojciech Buczek, specjalista techniczny, który wie wszystko o amortyzatorach samochodowych. Reprezentujący markę BILSTEIN specjalista opowiedział m.in. o wynikach ogólnopolskiego testu amortyzatorów, metodach diagnozowania stanu amortyzatorów czy trendach i innowacjach w tym sektorze rynku.

Diagnostyka zestawów montażowych górnego mocowania amortyzatora

Specjaliści japońskiej marki KYB przygotowali poradnik dotyczący diagnostyki zestawów montażowych górnego mocowania amortyzatora. KYB wskazuje, jakie objawy daje zużycie poszczególnych elementów zestawu. Podpowiada również, w jakich warunkach drogowych przeprowadzać diagnostykę. 

Belka skrętna – co to jest i jak działa?

Mianem belki skrętnej określamy rodzaj zawieszenia tylnego, a konkretniej zawieszenia półzależnego. To prosta konstrukcja, która jest bardzo popularna w samochodach klasy średniej.

Zawieszenie aktywne – rodzaje i zasada działania

Jakie są rodzaje zawieszenia aktywnego? Od kiedy aktywne zawieszenie jest stosowane w samochodach? Odpowiedź na te i inne pytania znajduje się w poniższym artykule.

KYB wprowadza projekt Twin-Zero

KYB Advanced Manufacturing (KAMS) z siedzibą w Los Arcos w Hiszpanii jest jedną z trzech europejskich fabryk amortyzatorów KYB, która uruchomiła projekt o nazwie „Twin-Zero”.

Czy kontrola geometrii zawieszenia po wymianie amortyzatorów jest konieczna?

Kontrola geometrii zawieszenia jest zalecana zawsze po ingerencji mechanika w elementy, które są za nią odpowiedzialne. To, czy wymiana amortyzatorów będzie tego typu naprawą czy nie, zależy w dużej mierze od konstrukcji danego pojazdu. Bilstein wyjaśnia tę istotną kwestię.

Schaeffler i Bilstein rozwijają współpracę na portalu REPXPERT

Dział Automotive Aftermarket firmy Schaeffler i niemiecki producent amortyzatorów oraz sprężyn Bilstein rozszerzają swoją współpracę na portalu warsztatowym REPXPERT. Warsztaty w Hiszpanii, Portugalii, Grecji oraz Rumunii, będą teraz korzystać z kompleksowego spojrzenia na system podwozia.

Smart ForTwo – test zawieszenia

Specjaliści zajmujący się zawieszeniem samochodowym często zastanawiają się, czy należy wymieniać amortyzatory jeśli nie mają widocznych uszkodzeń lub wycieków. Aby to zweryfikować w praktyce Matteo Turolla, Technical & Operational Marketing Support Manager w KYB Italy, odwiedził warsztat w Weronie w północnych Włoszech.

To jedne z najczęściej wymienianych elementów układu zawieszenia. Amortyzatory samochodowe odpowiadają za tłumienie drgań, powstających podczas kontaktu kół z jezdnią. Ich zadaniem pośrednim jest także stabilizacja toru jazdy i utrzymanie odpowiedniej pozycji nadwozia względem drogi. Amortyzatory dzielą się na standardowe (inaczej nazywane miękkimi lub fabrycznymi) i na amortyzatory twarde. Inny podział to amortyzatory olejowe i olejowo-gazowe. Z artykułów w tej kategorii dowiesz się, jakie są objawy zużycia amortyzatorów oraz jak przeprowadza się ich wymianę. Poznasz także nowości produktowe w asortymencie amortyzatorów, dostępne na niezależnym rynku części zamiennych.