Uszkodzone łożysko kolumny amortyzatora – nie bagatelizuj tego problemu!

26 października 2023, 12:56

Łożyska kolumny McPhersonaą mogą wydawać się niepozorne, ale mają ogromny wpływ na zachowanie samochodu podczas jazdy. W znacznym stopniu odpowiadają za bezpieczeństwo prowadzenia – mają decydujący wpływ na zachowanie pojazdu podczas kierowania. Akademia BILSTEIN zaleca zatem regularne oględziny tych elementów.

Decydująca jest kontrola wzrokowa

Podczas oględzin (od góry przy otwartej masce) należy upewnić się, że łożyska kolumny zawieszenia i amortyzatory są w dobrym stanie. Ewentualna korozja, która zagraża tym elementom, może mieć potencjalnie poważne konsekwencje: jeśli łożysko amortyzatora zostanie uszkodzone przez korozję, w najgorszym przypadku może spowodować to nawet pęknięcie górnego mocowania amortyzatora. W celu diagnostyki należy zdjąć osłony z łożysk amortyzatora. Jeżeli widoczna jest korozja, łożyska amortyzatora należy jak najszybciej wymienić na nowe.

Na zdjęciu rozwiązanie spotykane w różnych modelach Opla np. Astra H i Zafira B

Sprawdź także pozostałe elementy

Sprawdzając łożysko amortyzatora, należy zwrócić także uwagę na amortyzatory i kolumny zawieszenia. Jeśli amortyzator przecieka i traci olej, w końcu przestanie działać prawidłowo. Uszkodzony amortyzator dobija do odbojnika, powodując jego przedwczesne zużycie. Im dłużej eksploatuje się samochód ze zużytymi amortyzatorami, tym większe ryzyko, że koszty napraw ​będą ostatecznie wyższe.

Zachowaj ostrożność przy intensywnym użytkowaniu

Nie należy bagatelizować stanu osłon amortyzatorów – chronią amortyzator przed zanieczyszczeniami. Szczególną ostrożność powinni zachować ci, którzy często poruszają się po drogach szutrowych. Na powierzchni tłoczyska łatwo powstają liczne drobne wgniecenia. W rezultacie amortyzator w końcu zaczyna tracić szczelność.

Co zrobić gdy amortyzator się zepsuje?

Jeśli kontrola wzrokowa wykaże, że amortyzatory przedniej osi są uszkodzone, należy je wymienić. Ulepszone amortyzatory B6 OE firmy BILSTEIN mogą być optymalnym rozwiązaniem. Certyfikat potwierdza ich zgodność z homologacją i nie wymagają żadnych dodatkowych badań. Po montażu należy koniecznie zweryfikować i ewentualnie skorygować geometrię zawieszenia, a także przeprowadzić jazdę próbną.

Więcej cennych wskazówek?

Odpowiedzi na wszystkie ważne pytania dotyczące amortyzatorów i zawieszeń znajdziesz na https://workshop.bilstein.com/en/magazine/
Wszystkie produkty BILSTEIN są szczegółowo opisane i objaśnione, a także znajdują się tam odpowiedzi na najważniejsze i często zadawane pytania.
Każdy, kto zawodowo zajmuje się zawieszeniami, znajdzie tutaj https://workshop.bilstein.com/en/trainings-and-courses/ odpowiednie szkolenia, dzięki którym pogłębi swoją wiedzę. Szkolenia oferowane są nie tylko w siedzibie firmy. BILSTEIN oferuje również wirtualne sesje szkoleniowe dotyczące wszystkich istotnych tematów związanych z zawieszeniem.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Siwix, 22 marca 2024, 17:43 1 0

Artykuł godny nagrody Grand Press

Odpowiedz