Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:02 Import używanych samochodów do Polski bije rekordy. Średni wiek ponad 12 lat to problem czy szansa? 14:34 Zwycięzca odebrał swój pojazd – finał loterii ELF 08.01 M-TECH: kompleksowa rodzina palników ksenonowych dla każdego kierowcy 08.01 ZF dostarczy innowacyjne układy hamulcowe dla globalnego producenta samochodów 08.01 Noworoczne nowości od HC-CARGO

Amortyzatory

ProfiAuto uczy mechaników przez wirtualną rzeczywistość – czy to rozwiązanie ma sens?

ProfiAuto wraz z firmą VRTechnology przygotowało symulator komputerowy, który będzie odgrywał ważną rolę w działalności szkoleniowej firmy. Z programu umożliwiającego przeprowadzanie czynności warsztatowych w wirtualnym świecie będą korzystać przede wszystkim uczniowie szkół technicznych. Przedsięwzięcie jest tyleż innowacyjne, co kontrowersyjne – postanowiłem zatem zapoznać się z jego szczegółami, udając się z długą listą pytań na spotkanie […]

Rodzaje zawieszenia w samochodach osobowych

Coraz większa grupa producentów samochodów decyduje się na zastosowanie dwóch różnych typów zawieszeń w obrębie tego samego modelu samochodu. Wzrost kosztów projektowych przekłada się na późniejszą optymalizacje kosztów produkcji oraz dopasowanie kosztów serwisowania do mocy samochodu. Razem z Adamem Gołąbkiem, ekspertem z firmy Moog, przyglądamy się temu zjawisku, tłumaczymy wady i zalety.

Najczęstsze błędy mechaników przy wymianie amortyzatorów

Wymiana amortyzatorów należy do podstawowych czynności serwisowych, jednak i na tym polu pojawiają się błędy. Monroe wskazuje te największe, które najczęściej przez nieuwagę są popełniane w warsztatach. Oto 7 grzechów mechaników wymieniających amortyzatory.

Continental prezentuje nowości na Automechanice

Continental jest kolejną firmą, dla której targi Automechanika we Frankfurcie, są idealną okazją do prezentacji nowych produktów w portfolio. Producent z Hanoweru zaprezentował nowinki asortymentowe z działu zawieszenia pneumatycznego, kompresorów i termostatów płynu chłodzącego.

BILSTEIN buduje nowy ośrodek przy Nurburgring

Przedstawiciele marki BILSTEIN wmurowali kamień węgielny pod nowe centrum testowe. Znajdzie się w nim wszechstronne stanowisko do badania pracy zawieszenia w autach o wysokich osiągach.

Części w stylu retro – gdzie ich szukać?

Moda na klasyczne, zabytkowe samochody panuje głównie w Zachodniej Europie, ale i w Polsce grono kolekcjonerów i pasjonatów systematycznie poszerza się. Kluczem do zachowania wysokiej wartości starego pojazdu jest utrzymanie go w dobrym stanie technicznym i wizualnym. W wielu przypadkach nie znajdziemy jednak części w oficjalnej sprzedaży. Gdzie wówczas ich szukać? Jest kilka opcji.

Schaeffler reorganizuje aftermarketową ofertę

Schaeffler poinformował o zmianach w zakresie oferty swojego działu Automotive Aftermarket.

To jedne z najczęściej wymienianych elementów układu zawieszenia. Amortyzatory samochodowe odpowiadają za tłumienie drgań, powstających podczas kontaktu kół z jezdnią. Ich zadaniem pośrednim jest także stabilizacja toru jazdy i utrzymanie odpowiedniej pozycji nadwozia względem drogi. Amortyzatory dzielą się na standardowe (inaczej nazywane miękkimi lub fabrycznymi) i na amortyzatory twarde. Inny podział to amortyzatory olejowe i olejowo-gazowe. Z artykułów w tej kategorii dowiesz się, jakie są objawy zużycia amortyzatorów oraz jak przeprowadza się ich wymianę. Poznasz także nowości produktowe w asortymencie amortyzatorów, dostępne na niezależnym rynku części zamiennych.