Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Sondy lambda

18 nowych sond lambda DENSO

DENSO rozszerzyło program sond lambda dla rynku wtórnego o 18 nowych numerów części, które mają 151 zastosowań m.in. w pojazdach marek Honda, Land Rover, Mazda, Nissan i Toyota.

Techniczna strona driftingu – wywiad z Rafałem Podbielskim

Rafał Podbielski jeździ profesjonalnie w drifcie, posiada licencję driftingową FIA, startuje w Driftingowych Mistrzostwach Polski i Mistrzostwach Europy Centralnej CEZ. Na co dzień zaś prowadzi swój własny warsztat samochodowy. Sam przebudował i udoskonalał swoje driftowozy.

Nowości w ofercie SKV

Marka SKV rozbudowała swoje portfolio o nowości w grupach produktowych takich jak podnośniki szyb, pompy vacum czy czujniki temperatury spalin.

Wyniki konkursu Boscha

Torby sportowe, ufundowane przez firmę Bosch trafią do zwycięzców naszego konkursu. Przedstawiamy listę zwycięzców oraz prawidłowe odpowiedzi na pytania.

Bosch zaprezentował nowe układy scalone do samochodów

Układy scalone z wbudowaną “inteligencją” zarządzają ważnymi procesami w samochodzie. Nowy układ scalony odłącza w razie wypadku akumulator wysokiego napięcia od instalacji pojazdu. Specjalizowane układy scalone (ASIC) firmy Bosch są stosowane w pojazdach od 1970 roku.

Wyniki konkursu NGK/NTK

Nagrody do naszego konkursu ufundowała firma NGK SPARK PLUG. Aby mieć szansę na ich zdobycie wystarczy odpowiedzieć prawidłowo na cztery pytania.

DENSO producentem sond lambda do nowego silnika Volvo

DENSO zostało dostawcą sond lambda typu A/F do nowego, 3-cylindrowego silnika „Drive E” Volvo.

Sonda lambda to nic innego jak czujnik, mierzący zawartość tlenu w spalinach pojazdu, umieszczony w układzie wydechowym. Współczesne samochody posiadają zwykle dwie sondy lambda – przed i za katalizatorem. Jak wiele elementów układu elektrycznego, sondy lambda po pewnym czasie eksploatacji dają objawy awarii, skutkujące zaburzeniami poprawnej pracy silnika. Uszkodzoną sondę należy wymienić. Popularnym, acz niezgodnym z prawem rozwiązaniem jest tzw. emulator sondy lambda, przesyłający do jednostki centralnej pojazdu informację o właściwym składzie spalin (nawet, gdy w rzeczywistości taki nie jest). Więcej o sondach lambda, ich usterkach oraz rynkowym asortymencie dowiesz się z artykułów w tej kategorii.