DS150E jest jednym z najpopularniejszych testerów diagnostycznych na rynku. W związku z tym, firma Delphi Technologies otrzymuje na co dzień wiele pytań na jego temat od mechaników. Funkcje produktu, zostały ostatnio przypomniane użytkownikom Forum Mechanika.
Nowy wymiar diagnostyki z Delphi DS150E
Specjaliści Delphi Technologies prezentowali na Forum najważniejsze funkcje oprogramowania CAR MAX. W ramach “rozgrzewki”, zadali mechanikom kilka pytań na temat sond lambda. Znalezienie poprawnych odpowiedzi oczywiście nie stanowiło dla doświadczonych warsztatowców problemu. Kolejnym krokiem było już wyjaśnianie konkretnych zagadnień.
1. Tryb eOBD
Na pierwszy ogień poszedł Tryb eOBD. Z jego pomocą można w prosty i czytelny sposób sprawdzić działanie sondy lambda.
Sondy lambda ze względu na swoją budowę podlegają zużyciu w trakcie pracy. W praktyce jednak, popularne kody usterek P0171/P0174 najczęściej związane są z nieszczelnością kolektora dolotowego, układu wydechowego, czujników MAP (czujników ciśnienia kolektora), czujników MAF (przepływomierzy), a w najmniejszym stopniu z samym działaniem sondy lambda. Ważnym krokiem jest więc sprawdzenie powiązania pracy sondy w stosunku do korekcji dawki paliwa – krótko i długoterminowej. Jak to zrobić? Po szczegóły zapraszamy na Forum Mechanika.
2. Tryb Ekspert
W kolejnym tygodniu, Delphi Technologies zdecydowało się przedstawić Tryb Ekspert w testerze DS150E. Tryb Ekspert pozwala na ręczne wybranie sterownika, który chcemy diagnozować. Dosyć często zdarzają się sytuacje, że w samochodzie zastosowano różne sterowniki i program nie jest w stanie poprawnie go zidentyfikować. W związku z czym jesteśmy w stanie odczytać tylko ogólne informacje, które nie są dla nas satysfakcjonujące.
Funkcje Trybu Ekspert, specjaliści Delphi Technologies przedstawili na przykładzie konkretnej procedury diagnostycznej VW Tiguana z silnikiem 2.0 TDi, wyprodukowanego w 2017 r. Szczegóły można znaleźć na forum.
Zarejestruj się na Forum Mechanika i poznaj więcej funkcji DS150E
W kolejnych tygodniach Delphi Technologies przedstawi na Forum kolejne możliwości swojego testera. Będą to Flight Recorder, czyli wykorzystanie funkcji zapisu parametrów rzeczywistych do określenia przyczyny usterki oraz korzystanie z bazy danych Direct Evolution – VTI. Specjaliści ds. technicznych odpowiedzą też na ewentualne pytania mechaników. Zachęcamy do śledzenia wątku.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
easy, 30 października 2018, 23:15 1 0
Też korzystam z tego testera u siebie na warsztacie, nie ukrywam że niektóre opcje wypadły mi z głowy więc przyda sie takie odświeżenie pamięci.
Odpowiedz