Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
12.11 Motoryzacja przechodzi kolejny kryzys. Tym razem chodzi o… kompetencje. 12.11 Ford Edge – Hałas i utrata mocy w fazie przyspieszania 12.11 Czy odzież robocza powinna podlegać “prawu do naprawy”? 12.11 VW T6: podwyższona temperatura płynu chlodzącego i zapalona kontrolka 12.11 Producent zainwestował 1,5 mln euro w stanowisko testowe. Przyczyna to Euro 7.

Sondy lambda

Nowości Bosch na targi Automechanika 2020

Tytuł artykułu wydaje się nieco przekorny, bowiem jak wiemy, tegoroczne targi Automechanika we Frankfurcie nie odbędą się ze względu na pandemię koronawirusa. Mimo to wielu producentów – wśród nich Bosch – przygotowało nowości w swojej ofercie, które teraz, zamiast we Frankfurcie, mają swoją premierę w Internecie.

Narzędzia warsztatowe uległy wyspecjalizowaniu – wywiad

Proces powstawania narzędzi warsztatowych mocno się rozwinął. Obecnie biorą w nim udział zarówno badania rynku poprzedzające popyt na nowe rozwiązania, testy materiałowe w centrach badawczych, jak i projekty designerskie, aby narzędzia były zarówno funkcjonalne, jak i też dobrze wyglądały oraz podkreślały swoje pochodzenie. Rynek warsztatowy stał się bardziej wyspecjalizowany a narzędzia bardziej skomplikowane i precyzyjne.

Wtryskiwacze Common Rail – diagnostyka i wymiana

Nowoczesne silniki wysokoprężne charakteryzują się bardzo skomplikowaną i czułą aparaturą wtryskową. Najpopularniejszym układem tego typu w przypadku silników diesla jest system Common Rail. Kluczowymi elementami tego systemu są wtryskiwacze, które zapewniają dostarczanie paliwa do komory spalania. Jak zadbać o żywotność wtrysków Common Rail, a jeśli już się zepsują, o czym pamiętać podczas ich diagnostyki i […]

Konkurs NGK – wyniki Konkurs

Konkurs NGK – wyniki

Przedstawiamy nazwiska zwycięzców konkursu, w którym nagrody ufundowała firma NGK oraz prawidłowe odpowiedzi na konkursowe pytania.

Nagar w silniku. Jak minimalizować jego osadzanie?

Nie da się ukryć, że nagar to zjawisko niepożądane z punktu widzenia działania silnika, jednak całkowite jego wyeliminowanie jest niemożliwe. Dzieje się tak z uwagi na skład współczesnego paliwa, charakter procesów fizyko-chemicznych, zachodzących w procesie spalania, ale to nie wszystko. Miejscem szczególnie narażonym na osadzanie się nagaru jest układ cylindrowo-tłokowy. Jakie są przyczyny powstawania nagaru, […]

10 nowych sond lambda DENSO

DENSO rozszerzyło program części do systemów sterowania silnikiem (EMS) o 10 nowych sond lambda, które mają łącznie 127 zastosowań i zastępują 46 numerów części OE.

Wakacyjne nowości marki SKV

Marka SKV rozszerza swoją ofertę o kolejne produkty, aby zapewnić swoim klientom jak największy wybór.

Denoxtronic Boscha – system do selektywnej redukcji NOx

System Denoxtronic Boscha to kluczowy element procesu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) tlenków azotu NOx w nowoczesnych dieslach do samochodów osobowych.

Sonda lambda to nic innego jak czujnik, mierzący zawartość tlenu w spalinach pojazdu, umieszczony w układzie wydechowym. Współczesne samochody posiadają zwykle dwie sondy lambda – przed i za katalizatorem. Jak wiele elementów układu elektrycznego, sondy lambda po pewnym czasie eksploatacji dają objawy awarii, skutkujące zaburzeniami poprawnej pracy silnika. Uszkodzoną sondę należy wymienić. Popularnym, acz niezgodnym z prawem rozwiązaniem jest tzw. emulator sondy lambda, przesyłający do jednostki centralnej pojazdu informację o właściwym składzie spalin (nawet, gdy w rzeczywistości taki nie jest). Więcej o sondach lambda, ich usterkach oraz rynkowym asortymencie dowiesz się z artykułów w tej kategorii.