Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10.01 StachuraSzkolenia – styczeń, luty, marzec 2025 10.01 Dokładniejsze dane o autach z Francji w CARFAXie 10.01 Rozmiary opon – jak czytać oznaczenia? Wielu popełnia jeden błąd. 10.01 Dotykowe ekrany w samochodach – innowacja czy problem? 09.01 Nowe zestawy naprawcze do reflektorów do samochodów kilku niemieckich producentów

Układ Kierowniczy

Okresowe badania techniczne pojazdów w innych krajach Europy

Miesiąc temu Ministerstwo Infrastruktury przesunęło projekt reformy badań technicznych pojazdów w Polsce z fazy konsultacji publicznych do fazy opiniowania. Oznacza to, że prawdopodobnie od 2022 r. czekają nas spore zmiany na SKP. W związku z tym faktem, postanowiliśmy sprawdzić jak wyglądają przeglądy techniczne w innych krajach. Czy w tej kwestii gonimy, a może wyprzedzamy Europę?

Opony wielosezonowe – wady i zalety oraz serwisowanie

Czy warto wyposażyć się w opony całoroczne? Opinie specjalistów są pozytywne, ale stosowanie wielosezonowych opon, tak jak w przypadku letnich i zimowych, wymaga odpowiedniej pielęgnacji i serwisowania. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem.

Nowości w ofercie Quaro: drążki i końcówki drążka kierowniczego

Marka Quaro poszerza swoją ofertę asortymentową. Oprócz układu hamulcowego z tarczami wysokowęglowymi High Carbon i klockami Silver Ceramic, posiada w swojej ofercie elementy zawieszenia, takie jak łączniki stabilizatora czy sworznie, a teraz przyszła pora na wprowadzenie części układu kierowniczego – drążków i końcówek drążka kierowniczego.

Niezależny rynek ofiarą cyberbezpieczeństwa?

Upowszechnienie technologii informatycznych w motoryzacji sprawiło, że podobnie jak komputery i smartfony, także i samochody wystawione są na ataki hakerów. W Unii Europejskiej trwają dyskusje na temat przepisów zapewniających pojazdom bezpieczeństwo cybernetyczne. Niestety przy tej okazji próbuje się przeforsować rozwiązania, które ograniczą swobodną konkurencję na rynku i uderzą w niezależne warsztaty.

Podnośnik do obsługi samochodów elektrycznych i hybrydowych – czym się różni od standardowego?

Obsługa samochodów elektrycznych i hybrydowych może wymagać zastosowania specjalnego podnośnika elektromechanicznego lub hydraulicznego. Czym taka konstrukcja różni się od standardowych podnośników?

Bridgestone wprowadza na rynek nową oponę Potenza Sport

Bridgestone ogłasza wprowadzenie na rynek nowej flagowej opony klasy premium Potenza Sport do samochodów sportowych i luksusowych.

Vredestein wprowadza nową gamę opon – Ultrac

Vredestein, holenderski producent opon, wprowadza na rynek nową gamę opon letnich Ultrac. Nowe opony Ultrac zostały opracowane w globalnym centrum badawczo-rozwojowym Apollo Tyres w Enschede w Holandii.

Płyn wspomagania układu kierowniczego bez tajemnic

Wspomaganie układu kierowniczego to rozwiązanie, dzięki któremu kierowca może zastosować znacznie mniejszą siłę skrętu niż rzeczywiście jest potrzebna do zmiany pozycji kół. Dzieje się tak dzięki dodatkowej sile skręcającej koła pochodzącej z układu hydraulicznego lub, coraz częściej, silnika elektrycznego, co wspomaga ten proces.

Komfort i bezpieczeństwo jazdy zależą w dużym stopniu od poprawnej pracy układu kierowniczego. Jego budowa oparta jest na zestawie dźwigni i drążków, tworzących tzw. mechanizm zwrotniczy. Ważną rolę we współczesnych pojazdach odgrywa także wspomaganie układu kierowniczego, które może być realizowane na różne sposoby. Układ kierowniczy zawiera wiele elementów eksploatacyjnych, które należy wymieniać, kiedy ulegną zużyciu. W tej kategorii znajdziesz informacje o elementach układu kierowniczego, metodach napraw. Znajdziesz tu również schematy układów kierowniczych w poszczególnych samochodach.  

Pixel