Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
16:16 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 16:06 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 13:34 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Tarcze hamulcowe

MEYLE tworzy wirtualne stoisko targowe

To miało być największe wydarzenie roku w branży. Ze względu na epidemię koronawirusa targi Automechanika we Frankfurcie jednak się nie odbyły. Aby mimo to umożliwić kontakt i wymianę informacji z klientami i partnerami, hamburski producent MEYLE utworzył wirtualne stoisko targowe.

Tarcze hamulcowe Textar w nowym opakowaniu

TMD Friction opracował nowe, bardziej przyjazne dla środowiska opakowanie tarcz hamulcowych Textar do samochodów osobowych. To rozwiązanie ograniczy zużycie plastiku aż do 40 ton rocznie, co pozwoli znacząco zredukować ślad ekologiczny elementów układu hamulcowego.

Ciche, skuteczne hamulce

Hałas, wibracje i uciążliwość pracy (NVH) układów hamulcowych.

Osłony febi dla tarcz hamulcowych

Mechanizmy hamujące należą do ostatniej grupy elementów składowych hydraulicznych układów hamulcowych. Zadaniem tych mechanizmów jest wytworzenie siły hamującej koniecznej do ograniczenia prędkości pojazdu oraz jego zatrzymania. Realizacja tego zadania polega na współpracy par ciernych. Do podstawowych mechanizmów hamulcowych należą obecnie hamulce tarczowe.

Nowy zestaw stożkowych pierścieni adaptacyjnych Textar

Każda naprawa hamulców powinna obejmować sprawdzenie, czy bicie tarczy hamulcowej mieści się w zakresie tolerancji podanej przez producenta pojazdu/ układu hamulcowego. Ma to zapobiec biciu bocznemu tarczy podczas hamowania z wyższych prędkości. Nawet niewielkie odchylenia (niektórzy producenci pojazdów dopuszczają tolerancję tylko 0,03 mm) mogą prowadzić do wibracji, które powodują hałas i odczuwalne drgania na kierownicy.

Tarcze Textar z oznaczeniem F1rst to Market

F1rst to market – w ten sposób Textar informuje o nowościach, które jako pierwszy z producentów wprowadza na niezależny rynek części zamiennych. Spośród 20 nowych tarcz w ofercie, 12 z nich posiada ten status.

Klocki hamulcowe “twarde” czy “miękkie”? Klasyfikacja.

Wielu kierowców zna pojęcie klocków „twardych” i „miękkich” nie wiedząc jednocześnie, co dokładnie kryje się pod tymi nazwami. Należy rozróżnić twardość klocków jako odczucie kierowcy, twardość jako własność materiału, a także zapoznać się z bardziej precyzyjną klasyfikacją. Przedstawiamy ją w artykule.

Delphi Technologies poszerza program części zamiennych układu hamulcowego

Firma Delphi Technologies rozszerzyła swój program układu hamulcowego w Europie. W 2019 roku firma wprowadziła na rynek ponad 130 nowych numerów katalogowych klocków i tarcz hamulcowych do nowych, popularnych pojazdów, w tym części zamienne do rosnącego parku samochodów marek azjatyckich oraz pojazdów hybrydowych i elektrycznych (HEV).

We współczesnych samochodach stosuje się najczęściej żeliwne lub ceramiczne tarcze hamulcowe. Tarcza współpracuje z klockiem hamulcowym, nacisk którego powoduje tarcie, spowalniające koła pojazdu. Wymiana tarcz hamulcowych to jedna z najpopularniejszych usług w warsztatach samochodowych. Klienci warsztatów często pytają także o toczenie (inaczej przetaczanie) tarcz hamulcowych. Przy montażu tarcz należy pamiętać o prawidłowym zamocowaniu elementów takich jakich jak klocek hamulcowy czy osłona tarczy. W tej kategorii poznasz nowości rynkowe w zakresie tarcz hamulcowych. Znajdziesz także informacje techniczne na temat tarczowych układów hamulcowych w samochodach.