Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów 24.12 “Kodeks Dobrej Komunikacji”: nowy pomysł marki FORVIA. To odpowiedź na zmiany na rynku pracy. 24.12 Niemiecka Nagroda Przyszłości dla twórców rewolucyjnej technologii Digital Light 24.12 Jaguar F-Pace. Co sprawdzić przed zakupem i co wymienić po? 23.12 Ikony Motoryzacji 2024: idealny pomysł na czas wolny z rodziną. Fotorelacja.

Chłodnice

Grafik szkoleń BETiS – Grudzień 2023

Przedstawiamy grafik ze szkoleniami firmy BETiS zaplanowanymi na grudzień. Większość szkoleń odbędzie się stacjonarnie, ale są także wydarzenia przeprowadzane on-line. Wszystkie szczegóły są dostępne w poniższej tabeli.

Kontrola szczelności układu klimatyzacji z wykorzystaniem środka kontrastowego

Jeśli układ klimatyzacji nie działa i nie ma w nim czynnika chłodniczego lub jest go zdecydowanie za mało, zwykle przyczyną problemów jest wyciek. Przed ponownym napełnieniem układu należy usunąć nieszczelność.

Skrócenie interwału między wymianami rozrządu. Kiedy najlepiej to zrobić?

AIRTEX przypomina, że w niektórych wypadkach należy we własnym zakresie skrócić interwał zalecany przez producenta. Określony przez producenta samochodu interwał pomiędzy wymianami paska rozrządu zakłada, że pasek pracuje w idealnych warunkach. W przypadku aut używanych, które mają za sobą już przynajmniej jedną wymianę zestawu rozrządu, warto ten interwał skrócić – przynajmniej o 20-30%. W skrajnych […]

Pompa cieczy chłodzącej – newralgiczny element w zestawie rozrządu

W dużej grupie silników samochodowych pompa cieczy jest napędzana paskiem rozrządu. W wyniku zaniedbań serwisowych może okazać się najsłabszym punktem całego zestawu i doprowadzić do zerwania rozrządu lub przynajmniej do jego kolejnej, przedterminowej wymiany.

Problemy z montażem puszkowych filtrów oleju OC 248 w minibusach kempingowych

Jeśli w busie przerobionym na kampera zamontowano dodatkową chłodnicę oleju, często znacznie utrudnia to montaż puszkowego filtra oleju OC 248. Z odsieczą przychodzi proste rozwiązanie.

Polimeryzacja w przypadku czynnika chłodniczego R1234yf

Polimeryzacja czynnika chłodniczego R1234yf może spowodować całkowite zniszczenie urządzenia do serwisowania klimatyzacji. W pewnych sytuacjach podczas napełniania urządzeń do serwisowania klimatyzacji czynnikiem chłodniczym R1234yf może dojść do polimeryzacji. Rezultatem jest powstanie substancji o silikonowej konsystencji, która nieodwracalnie uszkadza urządzenie do serwisowania klimatyzacji.

Chłodnica jako serce układu chłodzenia jest także jednym z najczęściej ulegających uszkodzeniu elementów. Co powoduje nieszczelności chłodnicy? Kiedy możliwe jest jej uszczelnienie, a kiedy konieczna jest wymiana na nowy produkt? Między innymi na te pytania odpowiadają artykuły, zamieszczone w tej kategorii. Szukasz chłodnicy do swojego auta? W tym dziale publikujemy także informacje o nowościach na rynku.