Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
25.04 Nowy środek smarny od Castrola na rynku 25.04 Znamy wyniki finansowe producenta opon 25.04 Samochody elektryczne coraz częściej w ogniu. Jak zachować się podczas pożaru lub kolizji z udziałem elektryków? 25.04 SBS Automotive zatrudnia nowych managerów. Zajmą się Europą Wschodnią. 25.04 Marelli przygotowuje warsztaty do sezonu klimatyzacji

Chłodnice

Pompa cieczy chłodzącej – newralgiczny element w zestawie rozrządu

W dużej grupie silników samochodowych pompa cieczy jest napędzana paskiem rozrządu. W wyniku zaniedbań serwisowych może okazać się najsłabszym punktem całego zestawu i doprowadzić do zerwania rozrządu lub przynajmniej do jego kolejnej, przedterminowej wymiany.

Problemy z montażem puszkowych filtrów oleju OC 248 w minibusach kempingowych

Jeśli w busie przerobionym na kampera zamontowano dodatkową chłodnicę oleju, często znacznie utrudnia to montaż puszkowego filtra oleju OC 248. Z odsieczą przychodzi proste rozwiązanie.

Polimeryzacja w przypadku czynnika chłodniczego R1234yf

Polimeryzacja czynnika chłodniczego R1234yf może spowodować całkowite zniszczenie urządzenia do serwisowania klimatyzacji. W pewnych sytuacjach podczas napełniania urządzeń do serwisowania klimatyzacji czynnikiem chłodniczym R1234yf może dojść do polimeryzacji. Rezultatem jest powstanie substancji o silikonowej konsystencji, która nieodwracalnie uszkadza urządzenie do serwisowania klimatyzacji.

Olej w płynie chłodniczym – co jest przyczyną i jakie mogą być skutki?

Olej w płynie chłodniczym świadczy o nieszczelności między układem olejowym a układem chłodzenia. Obecność środka smarnego w chłodziwie może prowadzić do poważnych awarii, spowodowanych problemami z chłodzeniem jednostki. Skąd bierze się olej w płynie chłodniczym i jak zlokalizować nieszczelność?

UFI Filters wkracza w produkcję podzespołów do samochodów elektrycznych

Układy obecne w samochodach elektrycznych, mimo że w pewnym stopniu podobne, to jednak odmienne od układów w samochodach spalinowych. Marka UFI Filters podjęła współpracę z producentem samochodów elektrycznych, dla którego będzie produkować chłodnice e-osi.

Grafik szkoleń BETiS – Maj 2023

Zapraszamy do zapoznania się z grafikiem szkoleń firmy BETiS na maj 2023. W kwietniu będzie można wziąć udział zarówno w szkoleniach stacjonarnych jak i szkoleniach on-line. Szczegóły można znaleźć w poniższej tabeli.

Ile wydasz na serwis sprowadzonego auta?

Według statystyk, typowy samochód używany sprowadzany do Polski ma niespełna 13 lat i należy do klasy średniej lub kompaktowej. PZL Sędziszów podpowiada jakie czynności obsługowe należy wykonać po zakupie takiego pojazdu i przewiduje szacunkowe koszty.

Elektryczna pompa cieczy chłodzącej – lepsza niż standardowa? Pytamy eksperta

Pompa cieczy chłodzącej nie musi być napędzana przez pasek rozrządu albo łańcuch rozrządu. Dzięki temu nie musi być też montowana przy silniku. Pompa ta może mieć napęd elektryczny i znajdować się w dowolnym miejscu pod maską. Wyjaśniamy, co to jest elektryczna pompa cieczy chłodzącej? Jakie ma zalety i jakie ma wady?

Duże rozszerzenie termiki od DENSO

DENSO Aftermarket rozszerzyło program części do układów termicznych o 140 nowych numerów katalogowych, które mają łącznie 3436 zastosowań i zastępują 238 numerów części OE.

Chłodnica jako serce układu chłodzenia jest także jednym z najczęściej ulegających uszkodzeniu elementów. Co powoduje nieszczelności chłodnicy? Kiedy możliwe jest jej uszczelnienie, a kiedy konieczna jest wymiana na nowy produkt? Między innymi na te pytania odpowiadają artykuły, zamieszczone w tej kategorii. Szukasz chłodnicy do swojego auta? W tym dziale publikujemy także informacje o nowościach na rynku.