Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Koła zamachowe

Montaż modułu uszczelniającego z PTFE z czujnikiem położenia wału firmy ElringKlinger

W niektórych pojazdach grupy Volkswagen od strony koła zamachowego, wał korbowy jest uszczelniony przy pomocy kołnierzowego modułu uszczelniającego z PTFE (teflon), posiadającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego. Przedstawiamy kilka wskazówek montażowych takiego elementu uszczelniającego. Jak wiadomo, zadaniem modułu uszczelniającego jest: uszczelnienie wału korbowego, rejestrowanie liczby obrotów silnika, ustalanie dokładnego połoŜeniu wału korbowego, i ustalanie punktu […]

Podwójne suche sprzęgło w skrzyni VW – budowa i działanie

Podwójne suche sprzęgło z 7-biegową skrzynią DCT stosowane jest przez grupę Volkswagena od 2008 roku. Konstrukcja tego sprzęgła pozwala na łączenie zalet automatycznej i manualnej skrzyni biegów. Od kilku lat koncern Volkswagen stosuje w produkcji seryjnej pojazdów skrzynię biegów z podwójnym suchym sprzęgłem (DCT). Od roku 2003 wersję 6-biegową z podwójnym mokrym sprzęgłem montuje się […]

Wibracja pedału sprzęgła w samochodach grupy VW

W niektórych samochodach grupy Volkswagen, od modeli z roku 2003, mogą występować wibracje na pedale sprzęgła podczas jego wstępnego naciśnięcia. W przypadku skarg, jako przyczynę można podać brak lub błędnie dobrany regulator częstotliwości (element antywibracyjny), albo fakt iż oprogramowanie komputera sterującego silnikiem nie jest aktualne. Wibracje są generowane w wyniku wahania momentu obrotowego na wale […]

Dwumasowe koła zamachowe SACHS – budowa i sposób działania

Chociaż dwumasowe koła zamachowe są coraz powszechniejszym elementem silników montowanych we współczesnych samochodach, dla wielu mechaników, a w jeszcze większym stopniu dla samych kierowców, pozostają prawdziwą terra incognita. Poniższy tekst, opracowany przez inżynierów związanych z marką SACHS oraz firmą ZF Services, stanowi przypomnienie podstawowych zasad budowy i działania „dwumasówek”. W nowoczesnych silnikach wyższe momenty obrotowe, […]

Nowe oprogramowanie do testerów Dephi w ofercie Auto Partner S.A.

W Auto Partner S.A. pojawiła się najnowsza wersja oprogramowania do testerów diagnostycznych Delphi. Rozszerzono w niej wskazówki o dodatkowe zdjęcia ułatwiające odnalezienie gniazda diagnostycznego, dostępne z okna „podłącz do pojazdu”. Kolejną nową i przydatną funkcją jest łączenie informacji o wyborze pojazdu. Umożliwia ona bezpośrednie połączenie oprogramowania diagnostycznego z danymi technicznymi firmy Delphi. Dzięki temu możliwe […]

Sprzęgła MaXgear w Auto Partner S.A.

Od 15 czerwca 2010 MaXgear posiada w swojej ofercie prawie 200 referencji sprzęgieł, do większości popularnych samochodów europejskich i japońskich. Oferta obejmuje również koła zamachowe i przeznaczone do nich sprzęgła. W tabeli poniżej zamieszczone są wszystkie koła sztywne wraz z pasującymi do nich sprzęgłami. Koło sztywne może być stosowane zamiast koła dwumasowego.

Wymiana sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego w Mercedesie klasy E

Opisana poniżej procedura wymiany sprzęgła oraz dwumasowego koła zamachowego (DMF) w samochodzie osobowym klasy wyższej średniej, powstała w oparciu o konkretny przykład – Mercedesa E220 CDI. Wiele z przedstawionych czynności, ich kolejność oraz ogólne zasady serwisowania ww. części, pozostają niezmienne zarówno dla innych modeli tej marki, jak również dla wielu innych pojazdów osobowych. Omawiany pojazd: […]

Montaż sprzęgła samonastawnego

Montaż sprzęgła samonastawnego (SAC) wymaga specjalnego narzędzia. Nieprawidłowe przeprowadzenie czynności montażu i demontażu może zakończyć się uszkodzeniem docisku i awarią sprzęgła. Opisujemy, jak powinno się przeprowadzić te czynności. By sprzęgło samonastawne SAC zostało zamontowane prawidłowo, zalecane jest stosowanie specjalnego narzędzia, które umożliwia wstępne naprężenie docisku zabezpieczając pierścień regulacyjny przed przesunięciem. Narzędzie przedstawiono na poniższych ilustracjach. […]

Promocja urządzeń Piccinotti w firmie Sosnowski

Firma Sosnowski wprowadziła do swojej oferty nowe uniwersalne urządzenia do obrabiania tarcz i bębnów hamulcowych włoskiej firmy Piccinotti. Są to bardzo wysokiej jakości urządzenia do obsługi samochodów osobowych oraz ciężarowych. Do 31 marca 2010 obowiązuje promocja na urządzenie PMD BETA-C, które oprócz przetaczania opcjonalnie może służyć również do szlifowania. Dzięki zastosowaniu dodatkowego uchwytu, oprócz tarcz […]

Finał akcji promocyjnej “Profesjonalna wiedza złota warta”

W ostatnim czasie, swój finał miał konkurs dla nowych użytkowników portalu RepXpert, którego celem było zwiększenie liczby aktywnych tzn. zarejestrowanych użytkowników. Pomysł powstał pod koniec 2008 roku, a został zrealizowany na początku 2009, kiedy to przeprowadzono kampanię promocyjną portalu. Zgodnie z zasadami konkursu, każdy warsztat spełniający warunki uczestnictwa w programie bonusowym RepXperta, który po raz […]

Koła zamachowe stosowane w motoryzacji służą jako element przenoszenia napędu. Obecnie w samochodach stosowane są dwa rodzaje kół zamachowych – sztywne, tzw. jednomasowe oraz dwumasowe (DKZ). W tej kategorii znajdziesz informacje na temat nowych rozwiązań technicznych, sposobów diagnostyki oraz wymiany kół dwumasowych. Przeczytasz także artykuły dotyczące usterek pojazdów, związanych z tym podzespołem.