Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Koła zamachowe

Grudniowe szkolenia Inter Cars SA

Firma Inter Cars SA zaplanowała na grudzień 2012 r. ponad 30 szkoleń technicznych i produktowo-technicznych. Wśród firm szkolących znalazły się Ate, BETiS, Bosch, ContiTech, Denso, febi, Lauber, LuK, TRW i inne. Miasta, w których organizowane będą szkolenia to: Bielsko-Biała, Częstochowa, Gdańsk, Kielce, Legionowo, Łomża, Łódź, Piaseczno, Piekary Śląskie, Płock, Poznań, Rzeszów, Siedlce, Wałcz, Wrocław i […]

ZF zwiększa swoją ofertę

Podczas wrześniowych targów Automechanika we Frankfurcie, firma ZF zaprezentowała liczne nowości produktowe. Portfolio oferty powiększy się łącznie o ponad 1000 nowych produktów, co stanowi wzrost o 20% w ciągu ostatnich dwóch lat. ZF Services obecnie skupia się m.in. na poszerzeniu oferty części do pojazdów marek azjatyckich, ponieważ ich wytwórcy stanowią obecnie ponad połowę z czołowych […]

Błędy podczas montażu modułu uszczelniającego z PTFE, z czujnikiem położenia wału

Podczas montażu w pojazdach marek Audi, Seat, Skoda i VW kołnierzowego modułu uszczelniającego z teflonem, posiadającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego należy wystrzegać się błędów. Nieprawidłowy demontaż i montaż modułu może skończyć się uszkodzeniem wału korbowego, wyciekami oleju oraz problemami z uruchomieniem silnika – dlatego należy montować moduł zgodnie z instrukcjami producenta. Kołnierzowy moduł, który […]

NTN-SNR: Napędy rozrządu

W czterosuwowym silniku spalinowym konieczne jest użycie odpowiedniego mechanizmu dla odpowiedniej synchronizacji obrotowego ruchu wału korbowego z otwieraniem i zamykaniem zaworów. W pionierskich, dziewiętnastowiecznych konstrukcjach silników funkcję tę pełniły osadzane na wałach korbowych tarcze z rowkowymi prowadnicami, tworzącymi podwójne pętle i wymuszającymi raz na dwa obroty wzdłużne przemieszczenia współpracujących z nimi wodzików zaworowych. Było to […]

Błędy podczas montażu modułu uszczelniającego z PTFE, z czujnikiem położenia wału

Podczas montażu w pojazdach marek Audi, Seat, Skoda i VW kołnierzowego modułu uszczelniającego z teflonem, posiadającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego należy wystrzegać się błędów. Nieprawidłowy demontaż i montaż modułu może skończyć się uszkodzeniem wału korbowego, wyciekami oleju oraz problemami z uruchomieniem silnika – dlatego należy montować moduł zgodnie z instrukcjami producenta. Kołnierzowy moduł, który […]

Szkolenia Inter Cars SA w drugiej połowie kwietnia 2012

W drugiej połowie kwietnia 2012 r. odbędzie się blisko 50 szkoleń organizowanych przez Inter Cars SA. Firmami szkolącymi będą m.in. Motul, Bosch, Brembo, Contitech i Denso. Niektóre z lokalizacji to: Warszawa, Bielsko-Biała, Kajetany, Wrocław, Wieluń, Tychy. Szczegółowe informacje można znaleźć w załączniku i w firmie Inter Cars SA. Filia Temat Firma szkoląca Data Rodzaj szkolenia […]

Diagnoza uszkodzeń dwumasowego koła zamachowego

Podczas wymiany sprzęgła, konieczna jest właściwa ocena stanu dwumasowego koła zamachowego. Zużyte, niesprawne DKZ, może być przyczyną uszkodzenia nowego sprzęgła. Firma LuK przygotowała kilka wskazówek dotyczących oceny sprawności tych elementów. Zapytaj swojego klienta Ustalenie właściwej przyczyny usterki mogą ułatwić szczegółowe pytania dotyczące objawów nieprawidłowej pracy sprzęgła. Co działa nieprawidłowo, jakie są objawy? Kiedy pojawiła się usterka? […]

Wolne koło pasowe alternatora (OAP)

We współczesnych silnikach występuje zwiększony poziom wibracji skrętnych na wale korbowym. Szczególnie dotyczy to silników wysokoprężnych, w których dokonano modyfikacji mających na celu spełnianie norm Euro 4, 5 lub 6. Wibracje te wynikają częściowo z większych sił oddziaływających na wale i maja wpływ na nierównomierną prędkość obrotową koła pasowego na wale. Wibracje skrętne przyczyniają się […]

Koła pasowe z tłumikiem drgań skrętnych

We współczesnych silnikach występuje zwiększony poziom wibracji skrętnych na wale korbowym. Szczególnie dotyczy to silników wysokoprężnych, w których dokonano modyfikacji mających na celu spełnianie norm Euro 4, 5, 6. Wibracje te wynikacją częściowo z większych sił oddziaływujących na wale i maja wpływ na nierównomieną prędkość obrotową koła pasowego na wale. Wibracje skrętne przyczyniają się do […]

Podwójne suche sprzęgło 7-biegowej skrzyni biegów Grupy VW – wskazówki montażowe

Od 2008 roku Grupa Volkswagen oferuje pojazdy wyposażone w 7-biegową skrzynię DCT z podwójnym suchym sprzęgłem. By uniknąć nieprawidłowości przzy wymianie takie sprzęgła firma LuK opublikowała przydatne wskazówki. Ważne informacje dotyczące prawidłowej naprawy: Naprawy mogą być wykonywane jedynie w warsztacie przez specjalistów i przy użyciu odpowiednich narzędzi! Ze względu na to, że producent pojazdów stale […]

Koła zamachowe stosowane w motoryzacji służą jako element przenoszenia napędu. Obecnie w samochodach stosowane są dwa rodzaje kół zamachowych – sztywne, tzw. jednomasowe oraz dwumasowe (DKZ). W tej kategorii znajdziesz informacje na temat nowych rozwiązań technicznych, sposobów diagnostyki oraz wymiany kół dwumasowych. Przeczytasz także artykuły dotyczące usterek pojazdów, związanych z tym podzespołem.