Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
17.05 Szkolenia firmy BETiS – czerwiec 2024 16.05 Wyniki finansowe Grupy Boryszew dają powody do zadowolenia 16.05 Największy test elektrycznych samochodów – EV Experience 2024 – już wkrótce 16.05 Poznaliśmy wyniki finansowe znanego producenta opon 16.05 Dlaczego w Polsce brakuje diagnostów samochodowych? Wywiad z inż. Zbigniewem Sikorą.

Koła zamachowe

Błędy podczas montażu modułu uszczelniającego z PTFE, z czujnikiem położenia wału

Podczas montażu w pojazdach marek Audi, Seat, Skoda i VW kołnierzowego modułu uszczelniającego z teflonem, posiadającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego należy wystrzegać się błędów. Nieprawidłowy demontaż i montaż modułu może skończyć się uszkodzeniem wału korbowego, wyciekami oleju oraz problemami z uruchomieniem silnika – dlatego należy montować moduł zgodnie z instrukcjami producenta. Kołnierzowy moduł, który […]

Szkolenia Inter Cars SA w drugiej połowie kwietnia 2012

W drugiej połowie kwietnia 2012 r. odbędzie się blisko 50 szkoleń organizowanych przez Inter Cars SA. Firmami szkolącymi będą m.in. Motul, Bosch, Brembo, Contitech i Denso. Niektóre z lokalizacji to: Warszawa, Bielsko-Biała, Kajetany, Wrocław, Wieluń, Tychy. Szczegółowe informacje można znaleźć w załączniku i w firmie Inter Cars SA. Filia Temat Firma szkoląca Data Rodzaj szkolenia […]

Diagnoza uszkodzeń dwumasowego koła zamachowego

Podczas wymiany sprzęgła, konieczna jest właściwa ocena stanu dwumasowego koła zamachowego. Zużyte, niesprawne DKZ, może być przyczyną uszkodzenia nowego sprzęgła. Firma LuK przygotowała kilka wskazówek dotyczących oceny sprawności tych elementów. Zapytaj swojego klienta Ustalenie właściwej przyczyny usterki mogą ułatwić szczegółowe pytania dotyczące objawów nieprawidłowej pracy sprzęgła. Co działa nieprawidłowo, jakie są objawy? Kiedy pojawiła się usterka? […]

Wolne koło pasowe alternatora (OAP)

We współczesnych silnikach występuje zwiększony poziom wibracji skrętnych na wale korbowym. Szczególnie dotyczy to silników wysokoprężnych, w których dokonano modyfikacji mających na celu spełnianie norm Euro 4, 5 lub 6. Wibracje te wynikają częściowo z większych sił oddziaływających na wale i maja wpływ na nierównomierną prędkość obrotową koła pasowego na wale. Wibracje skrętne przyczyniają się […]

Koła pasowe z tłumikiem drgań skrętnych

We współczesnych silnikach występuje zwiększony poziom wibracji skrętnych na wale korbowym. Szczególnie dotyczy to silników wysokoprężnych, w których dokonano modyfikacji mających na celu spełnianie norm Euro 4, 5, 6. Wibracje te wynikacją częściowo z większych sił oddziaływujących na wale i maja wpływ na nierównomieną prędkość obrotową koła pasowego na wale. Wibracje skrętne przyczyniają się do […]

Podwójne suche sprzęgło 7-biegowej skrzyni biegów Grupy VW – wskazówki montażowe

Od 2008 roku Grupa Volkswagen oferuje pojazdy wyposażone w 7-biegową skrzynię DCT z podwójnym suchym sprzęgłem. By uniknąć nieprawidłowości przzy wymianie takie sprzęgła firma LuK opublikowała przydatne wskazówki. Ważne informacje dotyczące prawidłowej naprawy: Naprawy mogą być wykonywane jedynie w warsztacie przez specjalistów i przy użyciu odpowiednich narzędzi! Ze względu na to, że producent pojazdów stale […]

Montaż modułu uszczelniającego z PTFE z czujnikiem położenia wału firmy ElringKlinger

W niektórych pojazdach grupy Volkswagen od strony koła zamachowego, wał korbowy jest uszczelniony przy pomocy kołnierzowego modułu uszczelniającego z PTFE (teflon), posiadającego zintegrowany czujnik położenia wału korbowego. Przedstawiamy kilka wskazówek montażowych takiego elementu uszczelniającego. Jak wiadomo, zadaniem modułu uszczelniającego jest: uszczelnienie wału korbowego, rejestrowanie liczby obrotów silnika, ustalanie dokładnego połoŜeniu wału korbowego, i ustalanie punktu […]

Podwójne suche sprzęgło w skrzyni VW – budowa i działanie

Podwójne suche sprzęgło z 7-biegową skrzynią DCT stosowane jest przez grupę Volkswagena od 2008 roku. Konstrukcja tego sprzęgła pozwala na łączenie zalet automatycznej i manualnej skrzyni biegów. Od kilku lat koncern Volkswagen stosuje w produkcji seryjnej pojazdów skrzynię biegów z podwójnym suchym sprzęgłem (DCT). Od roku 2003 wersję 6-biegową z podwójnym mokrym sprzęgłem montuje się […]

Wibracja pedału sprzęgła w samochodach grupy VW

W niektórych samochodach grupy Volkswagen, od modeli z roku 2003, mogą występować wibracje na pedale sprzęgła podczas jego wstępnego naciśnięcia. W przypadku skarg, jako przyczynę można podać brak lub błędnie dobrany regulator częstotliwości (element antywibracyjny), albo fakt iż oprogramowanie komputera sterującego silnikiem nie jest aktualne. Wibracje są generowane w wyniku wahania momentu obrotowego na wale […]

Dwumasowe koła zamachowe SACHS – budowa i sposób działania

Chociaż dwumasowe koła zamachowe są coraz powszechniejszym elementem silników montowanych we współczesnych samochodach, dla wielu mechaników, a w jeszcze większym stopniu dla samych kierowców, pozostają prawdziwą terra incognita. Poniższy tekst, opracowany przez inżynierów związanych z marką SACHS oraz firmą ZF Services, stanowi przypomnienie podstawowych zasad budowy i działania „dwumasówek”. W nowoczesnych silnikach wyższe momenty obrotowe, […]

Koła zamachowe stosowane w motoryzacji służą jako element przenoszenia napędu. Obecnie w samochodach stosowane są dwa rodzaje kół zamachowych – sztywne, tzw. jednomasowe oraz dwumasowe (DKZ). W tej kategorii znajdziesz informacje na temat nowych rozwiązań technicznych, sposobów diagnostyki oraz wymiany kół dwumasowych. Przeczytasz także artykuły dotyczące usterek pojazdów, związanych z tym podzespołem.